В стремежа си да постигнем така мечтаното отслабване на кето режим, често се питаме – колко време отнема да свалим досадните килограми?

В тази статия ще разгледаме как всъщност работи той, какъв е принципът на топене на мазнини и колко тегло можете да очаквате да загубите. Ще разберем и защо тази диета е един от най-популярните и успешни планове не само за редуциране на килограмите, но и за подобряване на цялостното здраве.

 

Отслабване на кето режим – начало и очаквания

Както при всяка друга диета, и при тази трябва да бъдете търпеливи и последователни. Тайната е в консумацията на правилните храни в правилните количества.

 

Кетогенната диета в най-основното си ниво е хранителен план с много ниско съдържание на въглехидрати – около 5% от дневните калории. В нея се набляга на висок прием на мазнини (70%) и умерен на протеин (25%).

Именно в екстремното ограничаване на въглехидратите се крие ключът към успешното и сравнително бързо отслабване на кето режим. Следвайки го стриктно, ще видите някои чудесни промени в себе си.

Сред тях са намалено чувство на глад поради силно засищащите храни, водещо до загуба на мастна тъкан и намаляване на обиколката на талията.

Освен това ще се радвате на повишени енергийни нива, подобряване на липидния профил и регулиране на кръвната захар. Това е от особено значение за хора с преддиабетно състояние,  както и за вече развилите захарен диабет и изпитващи затруднения с контрола над болестта и излишното тегло.

Режимът се фокусира върху идеята за достигане на метаболитно състояние, наречено „кетоза„.

 

Кетоза – какво представлява и защо е важна?

Кетозата буквално променя начина, по който тялото използва енергия, повишавайки ефективността му при изгаряне на мазнини за гориво, а не на обичайните въглехидрати.

С други думи, за да имаме необходимата ни енергия, организмът топи натрупаните тлъстини, тъй като предпочитаният до момента източник е сведен до минимум.

По време на кетоза тялото започва горене на мазнини. Окисляването на мастните киселини в черния дроб води до производството на кетони (кетонни тела). Те са основният енергиен източник в кръвния поток, използвани много ефективно от мозъка и от почти всяка телесна клетка, които освен това помагат за потискане на апетита.

Теглото започва да се топи и при много хора резултатите от отслабване на кето режим често са бързи и видими.

Що е то кето грип?

 

Отслабване на кето режим. Кето грип, умора

 

Когато започва отслабване на кето режим, има някои признаци, че сте достигнали кетоза. Те са известни още и като кето грип и най-често включват:

Тези симптоми са страничен ефект от прехода на тялото към постоянно състояние на кетоза и са свързани с изчерпването на електролитите в системата. Те представляват важни вещества като натрий, калий и магнезий, които е добре да си набавяме с храната или чрез хранителни добавки.

След известно време организмът се адаптира към новото хранене и неприятните първоначални симптоми отшумяват. Друг начин, с който да проверите дали сте достигнали кетоза, е с тест ленти, измерващи нивата на кетони във вашата система.

 

Как да постигнем по-бързо отслабване на кето режим?

 

Аткинс и кето диета. Разлики и прилики. Отслабване на кето режим.

 

За да стигнете до кетоза, първо трябва да намалите запасите от гликоген на тялото си. Кето диетата ви помага да направите това, като ограничавате въглехидратите.

Лимитирането им до 20-30 грама дневно обикновено е достатъчно за влизане в това метаболитно състояние. Този процес отнема около три дни за повечето хора, но в някои случаи може да отнеме до седмица, в зависимост от гените, мускулната структура, инсулиновата чувствителност и нивата на двигателна активност.

Навлизайки в кетоза, тялото трябва да започне да използва мастните резерви за енергия. Някои начини да ускорите процеса са: фастинг (периодично гладуване) и физическа активност. Те ще ви помогнат в по-бързото изчерпване на гликогенните запаси и съответно ще ускорят кетозата и отслабването.

 

Колко време отнема отслабване на кето режим?

Ако основната цел на кето диетата е загуба на тегло, то ще видите цифров спад на килограмите още в самото й начало. Имайте предвид, че това все още не са стопени мазнини, а е излишната вода, която тялото изхвърля.

Водното тегло е първото нещо, което губим през първата седмица, като за всеки 1 грам складирани въглехидрати, 3 грама вода се съхраняват с тях.

Освен това редуцираният въглехидратен прием води до спад в инсулина, което позволява на бъбреците да елиминират непотребния натрий.

С всеки изминал ден от диетата се приближавате все повече до фактическото изгаряне на мастни клетки. При тази скорост трябва да започнете да виждате забележима загуба на тегло след 10 до 21 дни.

Някои може да постигнат целите си за отслабване по-рано, докато при други отнема малко повече време.

Обикновено хората, които имат много излишни килограми, ги свалят доста по-бързо от тези с по-малко. Същото важи и за каченото набързо тегло, което може да се стопи по-лесно в сравнение с трупаните дълги години килограми.

При голяма част от хората отнема само 28 дни, за да се види голяма трансформация в тялото. С времето организмът става още по-ефективен при изгарянето на мазнините. Именно този стимулиращ начален резултат действа мотивиращо по пътя към мечтаното здравословно тегло.

 

Колко килограма могат да се свалят с кето диета?

 

Отслабване на кето режим. Грижа за кожата през лятото. Жена, която прави детоксикиращо смути. Бери плодове, блендер и готови сокове за детоксикация на организма и отслабване. Кето хапки за гости.

 

Това зависи изцяло от конкретните цели, нужди и състояние на тялото. Някои хора свалят 5-10 кг, докато други, страдащи от сериозно затлъстяване, губят над 50 кг. Когато става въпрос за отслабване на кето режим, няма средна или нормална стойност поради нашата био индивидуалност.

Съществуват фактори като начално тегло, възраст, височина, процент телесни мазнини, ниво на активност и съществуващи състояния, които могат да повлияят на метаболизма.

Някои хормонални изменения и заболявания, например понижена функция на щитовидната жлеза, трябва да се вземат предвид. Всички тези неща играят роля в скоростта на редуциране на килограмите.

С приближаването към идеалния процент телесни мазнини, загубата на тегло ще се забави. Както и при всяко нещо, и тук е необходимо постоянство, упоритост и желание, за да се достигне крайната цел.

 

Какви храни са най-добри за отслабване на кето режим?

Както вече споменахме, при кето се набляга на нисковъглехидратни продукти. Много е важно да се изключат всички хлебни изделия, както и захарта. Зеленчуците, растящи под земята, например картофи, са високовъглехидратни и в режим на сваляне не трябва да се консумират.

Ето кои храни се препоръчват за отслабване:

  • месо – пилешко, свинско, говеждо, агнешко, пуешко, патешко
  • мазнини – краве масло, свинска и патешка мас, кокосово масло, зехтин
  • риба, особено по-мазна като скумрия, треска, сьомга, риба тон
  • зеленолистни зеленчуциспанак, коприва, зеле, маруля
  • надземни зеленчуци – карфиол, тиквички, чушки, алабаш
  • яйца
  • кисело мляко
  • сирене, кашкавал, извара
  • ядки – бадеми, орехи, лешници
  • семена – от мак и сусам
  • маслини
  • някои плодовеавокадо, малини, ягоди, боровинки

 

Как да се справим с желанието за вредни храни?

 

Кето пица с бадемово брашно. Отслабване на кето режим.

 

Макар обичайните храни като хляб и зърнени храни да не са разрешени, има много варианти за кето версии на класически ястия. Нужна е фантазия и качествени продукти, за да се насладите на храни, които се доближават до високовъглехидратните им еквиваленти или напълно ги покриват.

Можем да ви предложим чудесни алтернативи на спагети, ориз и дори пица, които са напълно режимни и няма да попречат на отслабването. Още много идеи можете да откриете и в здравословната ни и споделена кухня във фейсбук.

С времето ще видите, че кето рецептите могат да бъдат изключително вкусни. Планирайте предварително менюто си, научете се да приготвяте правилни ястия и не забравяйте да пиете много вода. Тя е изключително важна както за хидратацията, така и за ускоряване на обмяната на веществата.

Мечтаното отслабване на кето режим ще е факт с упоритост и последователност. Ако искате да запазите трайно постигнатите резултати обаче, ще трябва да продължите да се храните здравословно и да внимавате за въглехидратния прием не само през периода на кето диетата, но и след нея.