Какво представлява метаболизмът и как да го ускорим?

Обновена: 29.02.2024|
метаболитна възраст. жена с кантар, отслабването през пролетта

Много хора обвиняват бавния си метаболизъм за покачване на теглото, но наистина ли той е причината? Какво представлява метаболизмът и как да го контролираме и обърнем нещата в наша полза?

Разберете подробно в следващите редове.

 

Какво представлява метаболизмът и как действа?

Всъщност е доста просто, а добрата новина е, че имаме властта да го променим. Той просто е мярка за това колко бързо преобразуваме калориите, които поемаме в енергия. Съответно, ако приемаме повече калории отколкото можем да изразходим, ще качим килограми. Това се нарича калориен излишък или положителен енергиен баланс. Това е доста сложен процес обусловен от множество химични реакции, протичащи в тялото. И обратното, ако намалим калориите които поемаме, ще сме в калориен дефицит, което ще доведе до загуба на тегло.

Метаболизмът е строго индивидуален и може да варира, сравнявайки един човек с друг.

Но как да ускорим метаболизма си? Бърз метаболизъм може да се постигне чрез спазване на здравословна диета, която е с ниско съдържание на захар и нездравословни мазнини, изчистена от ненужните вредни съставки, намиращи се в преработените храни, както и редовни аеробни упражнения.

Ако искате да забавите метаболизма си и да се почувствате без енергия, опитвайки се да отслабнете, това вероятно е много по-лесно.

Метаболизмът се влияе освен от двигателната активност, от височината и пропорциите на тялото, генетиката, пола, възрастта и нивата на хормоните. Само част от изброените фактори са под наш контрол, другите може да се научим лесно да манипулираме, за да стимулираме по естествен начин нашия метаболизъм.

Следвайте нашите съвети, за да се разделите по най-правилния начин с излишните килограми.

 

Не прекалявайте с диетите

Човек лесно може да се изкуши или вдъхнови от нов план за отслабване. Важно е да се осъзнае, че внезапните или драстични промени в диетата и приема на калории най-често ще донесат повече вреда, отколкото полза, що се отнася до метаболизма.

Например, ако дълго време сте били на високомазнинна диета и изведнъж преминете към вегетариански режим почти сигурно е, че това ще ви причини голям гастроинтестинален дискомфорт, както дехидратация и умора.

Също така, консумирането на твърде много калории наведнъж от дневния ви прием, ще принуди тялото ви да премине в режим на глад, който също намалява метаболизма, за да се пести енергия.

Не забравяйте, че трайната загуба на тегло обикновено се случва със скорост от 1 до 2 килограма максимум на седмица, затова се опитайте да изгорите поне 500 калории повече, отколкото консумирате всеки ден или чрез упражнения, или чрез здравословно хранене.

 

Изградете мускули

 

Какво представлява метаболизмът.

 

Всички сме чували поговорката „Мускулите изгарят повече калории, отколкото мазнините.“ Това не е лъжа. За всеки килограм мазнина, който замествате с половин килограм мускул, увеличавате метаболизма си с около шест калории на ден.

Макар това да не звучи много, с течение на времето цифрите започват да се увеличават. В размер на един килограм на седмица, това е над триста калории на ден до края на първата година. Това се равнява на около две половинки пилешки гърди или три пилешки бедра с отстранена кожа.

Ако ежедневието ви не позволява много упражнения, опитайте се да раздвижвате мускулите си на всеки час или два с кратки упражнения. Джъмпинг джакс, джогингът на място или няколко клякания са добър вариант. Колко серии да направите зависи от вас, но добър показател е сърдечната честота.

Когато започнете да усещате ускорението на пулса си и температурата на тялото ви да се повишава леко, може да сте сигурни, че метаболизмът ви работи усилено, за да стимулира движението на мускулите ви.

 

Яжте повече протеини

Един от най-добрите начини за изграждане на мускулна маса и стимулиране на метаболизма ви е да консумирате повече протеини. Те се съдържат в соята, ядките, яйцата, млечните храни, постното месо и рибата.

Протеинът помага да се поддържат нивата на кръвната захар стабилни през целия ден.

Това допълнително ще увеличи общото ниво на енергия и ще поддържа тялото ви в режим на постоянно горене на калории между храненията.

 

Следвайте график

 

Какво представлява метаболизмът. Гликемичен индекс, гликемичен товар.Как да заздравим мускулите си по време на кето. Диета или хранителен режим. 10 витамина и минерала. Как да забързаме метаболизма си.

 

Следването на определен график би било доста трудно за хората с много ангажиран начин на живот. Един от най-добрите начини за чудесно начало на деня и стимулиране на метаболизма ви е да се храните редовно.

Направете си график на хранене и се опитвайте да го следвате всеки ден. Така тялото ще привикне към определени часове на хранене. Също така не забравяйте да не ядете преди да си легнете, тъй като това може да попречи на съня ви. Оставете няколко часа между вечерята и времето за сън за храносмилане.

 

Изпийте чаша кафе

Кафето в умерени количества е полезно за обмяната на веществата, стимулира отслабването и действа като мощен енергизатор. Освен това не съдържа калории. В случай, че не сте голям фен на вкуса на кафето, можете да получите добра доза кофеин и от чай.

Вижте нашето интересно предложение за сутрешно кафе.

 

Не се страхувайте от полезните мазнини

Есенциалните мастни киселини се съдържат в зехтина, авокадото, рибата, ядките, семената и са от решаващо значение за производството на хормони в човешкото тяло.

Без тези градивни елементи хормоналният баланс лесно може да се наруши. Това би довело до множество физиологични проблеми, при които често се срещат необичайни метаболитни промени, умора и неконтролируемо увеличаване на теглото.

Категории: Здраве|Публикувана: 13.02.2019|

Източници

Няма източници

Сподели тази статия, избери платформа!

Блог

Рецепти

Свързани публикации

Оставете коментар

Обновена: 29 февруари 2024 в 13:57 | Публикувана: 13 февруари 2019 в 11:18 | Категория: Здраве