Съвети за отслабване с кетогенна диета за хора на средна и напреднала възраст

Обновена: 14.03.2024|
Отслабване с кетогенна диета

Тъй като човешкото тяло се променя от момента, в който се родим, все по-често се търсят съвети за отслабване с кетогенна диета за хора на средна и напреднала възраст.

С времето нашият метаболизъм, хранителни нужди и храносмилателна система са се променили значително и режимът, който сме следвали преди, може вече да не е най-добрият избор.

В тази статия се фокусираме върху нуждите на хората над 45-50 години, които се стремят към загуба на тегло, а също така ще проследим защо режим с ниско съдържание на въглехидрати и високо съдържание на мазнини може да помогне в тази мисия.

 

 

detski multi 400
bademovo brashno 600
detski multi 400
bademovo brashno 600

Същност на кето диетата

Поддържането на здравословно тегло е трудна задача, а с напредването на възрастта често става многократно по-голямо предизвикателство. С помощта на кето диета ще успеете да свалите излишни килограми и да поддържате идеално тегло.

Придобилият огромна популярност режим се характеризира с ниско съдържание на въглехидрати, умерен прием на протеини и високо съдържание на мазнини.

Доказала своята ефективност кетогенна диета заменя въглехидратите като основен източник на енергия и се стреми да вкара тялото в кетоза. При това състояние организмът започва изгаряне на мазнини, което води до образуването на кетони в кръвта.

Именно те са използвани като алтернативен източник на гориво, но носят и други ползи за здравето, а не само за отслабване. Все пак, преди да започнете режима, трябва да се консултирате с лекар, особено ако приемате лекарства или страдате от заболяване.

 

Диетични съвети за отслабване с кетогенна диета за хора на средна и напреднала възраст

 

Отслабване с кетогенна диета. Стартов пакет кето. Захранване след кето диета.

 

Замяната на досегашния режим с високо съдържание на въглехидрати с кето диетата може да е шокова за тялото и дори да изпитате някои временни странични ефекти, известни като „кето грип“. Обикновено те се подобряват в рамките на няколко дни или седмици. Можете да облекчите симптомите, като приемате достатъчно вода.

Като се има предвид, че повечето хора с възрастта се борят с бавен метаболизъм, те са склонни да отчитат резултатите от загуба на тегло по-бавно от по-младите. Не се отчайвайте!

Кето диетата е доказала своето действие и в дългосрочен план може да помогне за намаляване на теглото, но и на нивата на кръвната захар, чиито завишени стойности водят до поява на коварния диабет тип 2.

Не забравяйте обаче, че по-бавните резултати са устойчиви резултати и не губете мотивация, защото отслабване с кетогенна диета е сред най-добрите варианти.

 

Избирайте здравословни мазнини за готвене

Не всички мазнини са лоши, дори напротив – някои са полезни за нашето здраве и именно върху тях ще се съсредоточим. Пример за здравословна мазнина е зехтинът, който изобилства от скъпоценни омега-3 мастни киселини. Той е запазил в себе си ценните качества на маслините, а това го прави задължителен в нашите диетични съвети за отслабване с кетогенна диета за хора на средна и напреднала възраст.

Режим с ниско съдържание на мазнини може да бъде дори опасен, но се стремете винаги да избирате правилните. Сред тях се нарежда и краве масло Гхи, което представлява чиста концентрирана мазнина, чиито твърди млечни частици са отстранени. Добър вариант също така са масла от кокос, какао, авокадо, а също свинска и патешка мас.

 

Фокусирайте се върху пълноценни храни

 

Кои храни са бавни въглехидрати. Отслабване с кетогенна диета

 

Кетогенната диета е с ниско съдържание на захари, но това не я прави скучна. Всъщност тя може да помогне за намаляване на теглото, но и да бъде вкусна и удовлетворяваща. Базирайки ястията си около сурови зеленчуци, ядки и семена, а също качествено месо, яйца и по-тлъста риба, можете да получите най-много хранителни вещества от диетата си.

Така ще избегнете вредни добавки или химикали, намиращи се в пакетирани или преработени храни, нанасящи някои от най-големите вреди за здравето на съвременния човек. Например, при отслабване с кетогенна диета, може да закусите бъркани яйца със спанак, да обядвате пържола със салата и да вечеряте риба.

 

Уверете се, че получавате достатъчно фибри

Фибрите винаги са добра идея, особено в по-напреднала възраст, когато се сблъскваме с трудностите на бавна храносмилателна система. Ако изберете отслабване с кетогенна диета, в началото може да усетите известни стомашни неразположения и е важно да не ги пренебрегвате.

Някои нисковъглехидратни източници на фибри включват листни зеленчуци, брюкселско зеле, броколи, горски плодове, ленено семе, хуск, ядки и ядкови брашна. Ленените семена обаче трябва да се избягват при хора, страдащи от Хашимото.

 

Отслабване с кетогенна диета – ползи и противопоказания

Макар доказано диетите с високо съдържание на протеини и полезни мазнини да водят до така желаното отслабване, включително и кетогенната диета може да има някои неособено приятни реакции.

Споменатият вече „кето грип“ се характеризира със симптоми като лош дъх, лесна уморяемост, храносмилателни проблеми и трудности със съня.

Веднъж свикнал обаче с много ниско съдържание на въглехидрати, организмът започва работа на пълни обороти и ще се радвате на стабилизирани нива на кръвната захар и на обновена енергия.

Друг проблем е дали получавате достатъчно микроелементи, когато сте на кетогенна диета. Възрастните хора са изложени на риск от недостиг на хранителни вещества като желязо, цинк, витамин В12, витамин С и витамин D.

Добре е към всяка диета за отслабване, включително кето, да се следи за необходимите количества на тези микронутриенти от храната или от добавки.

 

Какво е значението на упражненията в средна и напреднала възраст?

 

Отслабване с кетогенна диета.Как да се пазим през лятото. Алтернативни лечения при диабет. Пременопауза, перименопауза и движение. Спортуваща жена с фреш

 

Нашето отслабване с кетогенна диета ще е още по-успешно с упражнения. Когато организмът старее, сме склонни да губим мускулна маса. Тя е важна за мобилността и силата, както и за естествената скорост на метаболизма.

Поддържането на мускулна маса е един от факторите за предотвратяване на прекомерно наддаване на тегло в напреднала възраст. Бездействието може да ускори загубата на мускули, която започва от около 30-годишна възраст.

Сърцето и кръвоносните ни съдове се „втвърдяват“ с напредването на възрастта, което означава, че кръвообращението е по-бавно и кръвното налягане има тенденция да се повишава.

На сърцето може да се наложи да работи по-усилено, за да изпомпва повече кръв.

 

Съвети за спорт и отслабване с кетогенна диета

Трябва да се съобразявате с възрастта си, за да се редуцира рискът от нараняване или прекомерно претоварване.

Силовите тренировки могат да ви помогнат да запазите повече от мускулната маса. Диета с високо съдържание на мазнини и протеини като кето диетата е от ключово значение за нейното поддържане, но не бива да се подценява и въглехидратната роля. Мускулите изискват прием на въглехидрати, за да работят и да се възстановят.

Дори и да следвате диета с ниско съдържание на въглехидрати, не забравяйте да консумирате такива преди и след тренировка за оптимален мускулен растеж.

Редовните аеробни упражнения, ускоряващи сърдечната честота и притока на кислород, могат да допринесат за подобряване на здравето на сърцето и атлетичните постижения при възрастните хора.

 

Примерни упражнения за хора на средна и напреднала възраст

 

Отслабване с кетогенна диета

 

Към отслабване с кетогенна диета е добре да добавите някои упражнения. Включването на тренировки с тежести или съпротивителни ленти са идеални за мускулната маса.

Аеробните упражнения също са от голямо значение, а такива са:

  • тичане
  • бързо ходене
  • плуване
  • танци
  • йога
  • пилатес

Правете и упражнения, които използват собственото ви телесно тегло, като лицеви опори и коремни преси. Не забравяйте, че работата в градината също е физическо движение.

Категории: Кето диета|Публикувана: 13.04.2022|

Източници

Няма източници

Сподели тази статия, избери платформа!

Блог

Рецепти

3074eef98144720f31c7a7be8ea79f57?s=96&d=mm&r=g

Мария Тенева е дипломиран журналист и филолог с дългогодишен опит. Има интереси в сферата на здравето, медицината и чуждите езици. Автор е на стотици статии и интервюта на здравна тематика.

Свързани публикации

Един Коментар

  1. Ludo Vic 13.09.2023 at 19:33 - Отговор

    Мисля, че колоезденето също е много подходящо . Лично аз го практикувам редовно и съм в посочения възрастов диапазон.

Оставете коментар

Обновена: 14 март 2024 в 10:50 | Публикувана: 13 април 2022 в 11:08 | Категория: Кето диета