Не съществува режим, който да не препоръчва честата консумация на риба. Тя е изключително полезна за организма, тъй като е богата на много витамини и минерали. Но и не само. Голяма част от тях не се съдържат в други храни или се намират, но с твърде ограничено количество. Днес сме решили да ви представим полезните елементи на бялата риба – с какво е толкова полезна за тялото и как да си приготвим аптетино и оригинално ястие с нея.

 

Ето какво ни е нужно за печена бяла риба със спанак:

  • 1 килограм бяла риба
  • 1 килограм спанак
  • 1 глава лук
  • 2 скилидки чесън
  • 4-5 лъжици масло Гхи (за свойствите на тази така полезна и абсолютно чиста мазнина вижте на нашия клип ТУК)
  • сол
  • 100-200 грама пармезан по избор

 

Приготвяне:

Като за начало е нужно да почистим добре рибата. След като тя е в готов за термична обработка вид я поставяме в голям съд за варене. Не се притеснявайте от това, че може при варенето да изгуби своята форма – в тази рецепта тя съвсем няма да ни е нужна.

  • Заедно с варенето на рибата, в друг съд сваряваме и спанакът, който обработваме в предварително осолена вода.
  • След като сме готови със сваряването на нашите две основни съставки, с помощта на гхи маслото запържваме ситно нарязания лук, докато се зачерви добре. Към него добавяме старателно прецедения спанак и чесена. Заедно с тях добавяме малко вода, за да поврят заедно за няколко минути.
  • Накрая омазнавяме тава по избор, с масло Гхи, което не се разпада на свободни радикали при термична обаботка и придава допълнителен вкус на приготвяното ястие. Във вече намазнената тава редим един слой от спанак, а над него втори от накъсаната на парченца риба.
  • Накрая завършваме с трети слой спанак и поставяме във фурната да се изпече.

Риба със спанак.

  • 10 минути преди да е готово ястието, настъргваме върху тавата пармезана и поставяме да се изпече за няколко минутки, до получаването на златиста коричка.
  • Нашата вкусна вечеря е готова за консумация, веднага след като извадим от фурната. Може да поснесете с резани лимон и зелена салата.

Защо е полезна рибата?

Основните витамини, които се съдържат в местото на рибата са витамини A, D, E, B1, B2, B12 и ниацин. Както добре знаете, витамин В12 е изключително трудно набавящ се за човешкия организъм. Той се съдържа в много малко храни и постъпва в тялото единствено чрез външен прием. Витамин В12 е от много голямо значение за периферната и централната нервна система, отговаряйки за здравето на нервните клетки. Освен това, участва пряко в поддържането на висок имунитет и в синтеза на ДНК.

 

 

Омега 3 и омега 6 мастни киселини

Филето от бяла риба е източник на лесноусвоими белтъци, витамини и важни микроелемнти, но най-вече на мазнини, на които искаме да обърнем особено внимание. Те са изградени от полиненаситени мастни киселини – омега 3 и омега 6, които са напълно усвояеми от организма. Тези мастни киселини влизат в състава на клетките на главния мозък и се явяват строителен материал за клетъчната мембрана.

Омега 6 снижава нивото на холестерола в кръвта, намалява риска от развитие на атеросклероза и се отразява благоприятно на работата на кръвоносната и сърдечно-съдовата системи.

 

Фосфор за работата на нервната система

По-голямото съдържание на фосфор в месото на рибата оказва особено силно влияние на нервната система, грижи се за общия тонус на тялото и се бори с умората. Често фосфорът е наричан елементът на бодростта, тъй като при неговия недостиг нервната система забавя своята работа, което се отразява и на скоростта на нервните импулси.

 

Йод за щитовидната жлеза

В местото на рибата има и съдържание на йод, който пък способства работата на ендокринната система – в частност на щитовидната жлеза.

Сами разбирате колко богата на важни елементи за тялото е рибата. Честата й консумация, под различни форми гарантира на организма набор от нужни витамини, добър тонус, здрави нерви и чисти мазнини. Днес сме решили да ви представим лесна рецепта за приготвянето на бяла риба, съчетано с изклщчително полезния спанак, който пък се слави с богатото си съдържание на желязо. Тази прекрасна комбинация е чудесен вариант за вкусна и здравословна вечеря, която ще запълни днвените ви нужди от редица витамини и микроелементи.

Риба със спанак.

 

Ако ви е харесала рецептата и желаете да научавате за други подобни здравословни рецепти се присъединете към нашата кухня ТУК!

Приятен апетит от екипа на Фор Лайф!