Кето диетата представлява режим на хранене с високо съдържание на мазнини и много ниско съдържание на въглехидрати, което я прави предизвикателство за повечето хора, особено за абсолютно начинаещите. Все пак за един начинаещ подобен режим може да наложи радикална промяна в начина на хранене. Спазването му ще изисква воля, постоянство и период на адаптация, докато тялото започне да влиза в състояние на кетоза.

Синтезирана информация за кето диетата ще откриете и в страницата ни, посветена на темата: Кето диета – всичко, което трябва да знаем, на едно място.

Ако попадате в групата на начинаещите и не знаете какво да очаквате, как да се подготвите и как да започнете кето диетата, тази статия е за вас. Днешната статия ще бъде едно своеобразно практическо ръководство на кето диета за начинаещи. В него ще намерите отговорите на тези и още много въпроси, свързани с режима, за да се впуснете спокойно и информирано в това кето приключение.

Кето диета за начинаещи – какво трябва да знаете?

Има няколко неща, които трябва да знаете, за да можете осъзнато да пристъпите към спазване на кето диетата. Те ще ви помогнат да се подготвите физически и психически за режима, както и да го прилагате по възможно най-правилния за вас начин, за да постигнете желаните резултати.

Подготвихме списък от няколко точки за абсолютно начинаещи, за да ви улесним максимално:

Информирайте се на какви храни ще трябва да наблягате и кои да избягвате според съдържанието

Следвайки кето режима, ще трябва да ограничите силно въглехидратите. Затова първата стъпка преди да започнете, е да се запознаете кои храни имат въглехидрати, мазнини и протеини, за да можете да направите правилния избор. Например не само хляб, тестени изделия, чипс, бисквитки, бонбони и сладолед съдържат въглехидрати. Бобът също е с много високо съдържание на въглехидрати. Плодовете и зеленчуците също съдържат предимно въглехидрати. Единствените храни, които не съдържат въглехидрати, са месото (богато на протеини) и чистите мазнини, като различните видове масла (включително зехтин и кокосово масло). Като начинаещи ще ви бъде полезно да прочетете Позволени и забранени храни по време на кето диета.

Кето диета за начинаещи: Преосмислите възгледите си за мазнините

 

Кето диета за начинаещи. Кето диетата. Нисък хемоглобин. Червено месо във формата на сърце. Полезни ли са животинските мазнини за здравето ни.

 

Все още в съзнанието на много хора е загнездено схващането, че мазнините са вредни. Всъщност някои проучвания предполагат, че заместването на наситените мазнини с полиненаситени мазнини и избягването на нездравословните транс-мазнини е важно за намаляването на риска от сърдечни заболявания и други здравословни проблеми.

За да се подготвите за диета с високо съдържание на мазнини, защото кето диетата е именно такава, започнете да правите малки промени в това, което ядете всеки ден. Вместо картофи или ориз като гарнитура към основното, изберете зеленчуци. Започнете да готвите с повече масло и зехтин. Бавно и постепенно се откажете от въглехидратните изкушения за сметка на мазнините. Ако се страхувате прекалено много от мазнините, може би кето режимът не е за вас.

Разберете ролята на протеините

Една от най-често срещаните заблуди сред начинаещите относно кето диетата е, че можете да ядете толкова протеини, колкото искате. Всъщност това не е диета, при която можете да консумирате каквото и да било неограничено. Следователно трябва да поддържате умерен прием и на протеини. Протеините са изключително важни, но те могат да се превърнат в глюкоза, следователно прекаляването с тях може да изведе тялото ви от кетоза.

Излишно е да казваме, че подобен развой на нещата ще ви изведе в изходна позиция, особено когато сте в началото и по-трудно влизате в състояние на кетоза. Повече за това състояние ще откриете в статията Какво още не знаем за състоянието на кетоза, а как да различите симптомите й –  в статията Симптоми, по които да познаете, че сте в кетоза.

Осъзнайте риска от странични ефекти – кето грип

Съществува един основен страничен ефект на кето диетата, за който трябва да сте подготвени. Той е известен като кето грип и се проявява при всеки с различна тежест. Той се проявява в периода непосредствено след започване на диетата, когато тялото ви се адаптира към изгаряне на мазнини за енергия. Може да сте от късметлиите, които не изпитват нито един от симптомите, но в случай, че не сте, ето какво да очаквате:

През първата седмица, до 10 дни, може да се чувствате изключително изморени. Възможна е появата на замайване и главоболие. Често режимът причинява запек или диарияпричината е промяна в приема на фибри. Поради всичко това трябва да изберете начална дата, когато не сте затрупани с работа, крайни срокове и задължения, за да можете да си почивате оптимално, ако се наложи. Това важи най-вече за начинаещи, които опитват режима за пръв път и не знаят как ще реагира организмът им.

Уверете се, че кето диетата е наистина подходяща за вас

И на последно място, но не по важност, трябва да сте сигурни, че подлагането на подобен режим няма да ви навреди. Има медицински състояния, при които кето диетата не се препоръчва или поне е задължителна консултация с лекуващия лекар. Те включват приема на инсулин, както и на орални и неинсулинови лекарства за висока кръвна захар или високо кръвно налягане. Ако имате алергии, които изискват от вас да избягвате храни като соя, яйца, ядки, млечни продукти или морски дарове, кето диетата също може да се окаже неподходяща за вас. Както споменахме, един от страничните ефекти на кето диетата е запекът или диарията, така че ако вече се борите с такива проблеми, по-добре се консултирайте с лекар преди да започнете.

Комбинирайте с подходящи хранителни добавки

Допълнителният прием на хранителни добавки е препоръчителен за всеки, независимо дали сме на хранителен режим или не. Трудно е да си набавяме 100% от препоръчителния дневен прием на определени витамини и минерали само от храненето. Поддържането на здрав имунитет е комбинация от двете + физическа активност.

При кето диетата приемът на някои витамини и минерали не само ще предотврати, до голяма степен, появата на кето грип, но може много по-лесно да се адаптирате към режима. Първоначалните умора и отпадналост могат да бъдат елиминирани, а общото благосъстояние на организма по време на кето диетата да е на ниво.

 

Кето диета за начинаещи: Строга диета или режим на хранене?

Кето диета за начинаещи. Кето хранене. Кето диетата. Ранната вечеря.

 

Тези два термина със сигурност ви объркват, особено ако сте абсолютно начинаещи в диетите изобщо. Ще побързаме да ви успокоим като отговорим на въпроса веднага – не, кето диетата няма нищо общо със строгите диети, които ви подлагат на лишения и гладуване. Тя трябва да се разглежда по-скоро като здравословен режим на хранене, с който се постигат плавни, но трайни резултати. Да, с кето режима, за съжаление, резултатите няма да дойдат веднага, но пък ви уверяваме, че чакането си заслужава, просто трябва да се въоръжите с търпение. Като изключим симптомите на кето грип в началото, режимът не би трябвало да ви създава проблеми след като тялото ви се адаптира, докато строгата диета може да има дълготрайни последици.

Важно е да не забравяте, че строгите диети, макар и да водят до бързо сваляне на тегло, което може би е главната ви цел, могат да доведат до сериозни проблеми със здравето, особено ако се спазват за по-дълъг период от време. Режимите за хранене, от своя страна, често се изготвят и индивидуално, според нуждите и здравословното състояние на човек. Това е по-безопасният вариант. Най-добрият съвет, който можем да ви дадем, е винаги да се консултирате със специалист, преди да спазвате каквато и да е диета или хранителен режим за отслабване. След това да следите как организмът ви реагира на тях.

Кето диета за начинаещи: Примерно меню

Понеже искаме да сме ви максимално полезни и да ви улесним в прехода, подготвихме примерно седмично кето меню, с което да стартирате режима. Разбира се, можете да го променяте в зависимост от индивидуалните си хранителни нужди и вкусове, както и да черпите идеи от нашия кулинарен кето блог.

Това, което ще ви направи впечатление като основно в кето храненето, е изключването на глутена и захарта от храненето. Това многократно повишава шансовете ви да свалите успешно килограми, както и да подобрите здравословния си статус. Алтернативните варианти като ядкови брашна и хуск, както и подсладител със стевия, са не само ефективни, но и полезни за вашето кето меню и здравословен начин на живот.

Кето диета за начинаещи. Позволенте и забранени храни по време на кето диетата.кафе с два вида масло - кокосово и гхи мазнина

Пропускането на закуската е често срещана практика при кето. Концепцията, че закуската е най-важното хранене за деня вече не е толкова популярно. Всъщност има много предимства да изчакате, докато наистина огладнеете, за първото си хранене за деня. Такъв режим, изключващ закуската, добавя и интермитентно хранене към вашата кето диетата. Интермитентното хранене (или гладуване) е практика, при която се изключва приемът на храни за определен часови интервал.

Решението, когато елиминираме закуската, се свежда до напитки, като кафе, чай, вода. Популярна „закуска“ сред хората, спазващи кето, е бронираното кафе. Това е обикновено кафе с добавена естествена мазнина – като кокосово масло и масло Гхи. Тази комбинация може спокойно да измести закуската и да засити организма до късния следобяд. Добавянето на малко количество мазнина в кафето поставя тялото в режим на изгаряне на мазнини през целия ден.

Рецепта за бронирано кафе – необходими продукти:

  • 200 мл готово за консумация кафе
  • 1 1/2 с.л. краве масло Гхи
  • 1 1/2 с.л. кокосово масло

Разбивате в блендер всички компоненти до получаването на еднородна смес.

Ако сте от хората, които все пак не желаят, поне в началото, да пропускат закуската, вижте и нашите предложения в следващите редове.

Кето диета за начинаещи: Понеделник

Вторник:

  • Закуска – Пълномаслено кисело мляко с бери плодове
  • Обяд – Кето пилешка супа с бекон
  • Вечеря – Чушки, пълнени със сирене и яйца

Сряда:

Кето диета за начинаещи: Четвъртък

Петък:

Кето събота за начинаещи:

Кето диета за начинаещи: Неделя

Забележка: Когато свикнете с режима, можете да пропускате закуската и да преминете на бронирано кафе сутрин, като хапвате нещо леко следобед.

Е, убедихте ли се, че кето менюто може да бъде разнообразно и интересно? Опитайте някоя от предложените рецепти и ще се убедите, че всъщност нищо няма да ви липсва, а кето приключението може да се превърне в начин на живот. Пожелаваме ви воля, търпение и удовлетворяващи резултати. Успех!