Кето храненето спомага за загубаta на тегло и има редица други ползи за здравето, включително намаляване на рисковете за много заболявания. Ето защо все повече хора съобразяват менюто си спрямо кетогенното хранене.

Както при всяка промяна, кето храненето изисква подготовка и планиране, за да бъде успешно! Един от най-трудните моменти е подбирането на подходящата храна с кето съставки, докато сме навън. Днес сме ви подготвили няколко лесни идеи за кето обяд в офиса.

Кето обяд на работа, защо не?

Като се има предвид високото съдържание на мазнини и ниското съдържание на въглехидрати, кето диетата се основава на месо, яйца, сирене и мазнини на растителна основа (като ядки и авокадо). Кой има нужда от сандвичи, когато можем да си приготвим лесен кето обяд за работа?

Кутията за кето обяд                                    

Кутията за обяд помага да превърнем носенето на здравословен обяд в офиса в лесна и удобна традиция всеки ден. Не забравяйте, че пластмасата на кутията трябва да бъде подходяща за многократна употреба. Вижте повече за вредите за здравето от еднократната пластмаса и бутилките ТУК.

На пазара ще откриете множество размери и конфигурации за кутиите за храна, купи за салата, както и малки кутийки за подправки или бери плодове.

7 идеи за кето приятелски обяд в офиса

  1. Спагети от тиквички и пържени кюфтенца

Поглезете се в обедната почивка със спагети от тиквички и кюфтенца за здравословно и засищащо хранене.

Спагетите са много свежи и лесни за приготвяне! Нарязваме тиквичките на тънки лентички с помощта на спиралайзер или белачка за зеленчуци. Овкусяваме ги с песто от зехтин, запечени бадеми и лешници, пресен босилек, зелен лук и лъжица лешников тахан, предварително блендирани в чопър.

Комбинираме спагетите с домашно приготвени мини кюфтенца, пържени в масло Гхи. И нашият обяд за офиса е готов само за 10 минути!

  1. Салата от риба тон

Салата от риба тон – микс от  зелена салата, половин авокадо и обикновен дресинг от зехтин, лимон, сушени билки, сол и черен пипер. Отгоре добавяме консерва риба тон и домашна майонеза с яйца и зехтин, и сме готови с обяда. По желание добавете малко краставички, червена чушка и магданоз, нарязани на ситно.

Риба тон е вкусен и лек избор за обяд! Тя е богата на протеини, калций и желязо, както и на ценните Омега-3 мастните киселини.

  1. Яйчени мъфини

Те вероятно са по-популярни като храна за закуска, но също са перфектни за пакетиран обяд. Тези солени мъфини от яйца са чудесен и засищащ обяд с висок протеин. Ще използваме сезонен зеленчук, малко сирене и пречистено масло Гхи. Можете да добавите гъби, колбас или да ги приготвите във вегетариански вариант. Вижте нашата рецепта за мъфини с тиквички и сирене ТУК или можете да импровизирате като добавите сезонни зеленчуци и всякакви съставки по избор, които имате в хладилника.

Яйчените мъфини са толкова лесни за опаковане и носене в офиса. Можем да ги консумираме както топли, така и вече охладени – те са вкусен обяд, независимо къде се намираме.

  1. Лятна салата със скариди, авокадо и фета сирене

Лятна салата със скариди, айсберг, авокадо, краставици и фета е засищаща и пъстра салата, с която да разнообразим обяда за работа.

Нарязваме на кубчета зеленчуците, накъсваме айсберга и подреждаме отгоре скаридите, фета сиренето и поръсваме със зехтин и чубрица. Вкусна, ароматна и много засищаща лятна салата, готова само за 15 минути!

По желание може да замените скаридите с пилешки филенца.

  1. Кето чийзбургер в айсберг

Ароматен бургер, покрит със сирене Чедър винаги е печеливша комбинация. Добавяме още няколко допълнителни съставки, които да правят тези бургери толкова вкусни и неустоими!

Поставяме голямо парче маруля и подреждаме отгоре изпечено телешко кюфте, покриваме го с резенче сирене Чедър и завършваме с едно парче домат, нарязан зелен лук, маслини на шайби и малко домашна майонеза. Увиваме марулята отгоре и пакетираме!

Можете да приготвите рецептата с китайско зеле или айсберг, но можете да използвате и „по-твърда“ маруля, ако откриете, че по този начин се транспортира по-добре.

  1. Фритата

 

Фритата или още нареченият италиански омлет е много лесен за приготвяне и може да се консумира при стайна температура, така че е удобна опция за обяд, дори когато нямаме възможност за затопляне на работното място.

Можете да я приготвите предишната вечер, а на сутринта просто да я опаковате в кутията за обяд. Разликата между фритата и обикновения омлет е в съставките – фритата наподобява пица без тесто, докато в омлета преобладават основно яйца. За фритата смесваме 8 яйца, пресен спанак, броколи и пречистено масло Гхи. Подправяме и печем до зачервяване. Вижте пълната рецепта ТУК.

  1. Шишчета със зеленчуци

Шишчетата са идеална идея за кето обяд. Те са лесни за опаковане и в повечето случаи могат да се консумират при стайна температура.

Когато правим шишчета, комбинираме месото с червени и зелени чушки, гъби и няколко чери доматчета, намазняваме с малко масло Гхи всяко шишче и запичаме. Макар да ни напомнят на летни вечери с барбекю, могат да се приготвят също изпечени на скара, във фурната или на тиган.

Вашия обяд на клечка е готов!

Споделете ни вашите идеи за кето обяд на работното място!

Ако ви е харесала рецептата и желаете да научавате за други подобни здравословни рецепти се присъединете към нашата кухня ТУК!

 

Приятен апетит от екипа на forlife.bg