Фразата „здравословно отслабване“ сигурно ви се струва невероятна? Всъщност, колкото и невероятно да звучи, е възможно намаляването на сантиметри от талията или бедрата да бъде направено по начин, който не вреди на организма. Дори напротив. Повече по темата за отслабването можете да намерите на страницата ни за отслабване, а днес ще ви разкажем за хитринките, с които да свалите нежеланите килограми и да останете здрави.

Хранене при здравословно отслабване

Има няколко основни стъпки към здравословно отслабване по ненатоварващ и безвреден за организма път. Първият от тях много често е най-труден. Това е така, защото изисква промяна в нагласите и навиците и това е свързано колкото с действия, толкова и с психическата сила да ги направите.

Колко често сте си казвали „От днес/утре/понеделник започвам да се храня здравословно!“? В най-добрия случай това не е продължавало повече от няколко дни, след което сте се връщали към обичайното си хранително поведение, нали?

За да започнем да се храним здравословно, трябва да планираме процеса, а именно:

  • да проучим добре от какво има нужда тялото ни, за да не го претоварим или омаломощим при рязка смяна на хранителния режим.
  • да разработим хранителен план – сами или с помощта на специалист.
  • да планираме ястията, които ще си приготвяме или похапваме за седмица напред. Това може да включва само рецепти или пък направо заготовки от почивните за делничните дни. Така се избягва губенето на време в чудене какво да сготвим и колебанието дали в глада си да не поръчаме бърза храна отнякъде.
  • да приложим менюто най-малко 21 дни – толкова време, колкото е необходимо на една дейност да се превърне в навик, заложен в ума ни.

Разбира се, тук е моментът да уточним и какво означава здравословно хранене. Ограничаването на някои видове храни във връзка с влиянието им върху организма и увеличаване на приема на други, които носят ползи на тялото и психиката ни. Принципите на здравословното хранене диктуват разнообразно хранене с продукти от различните хранителни групи, които носят витамини, минерали и истинска хранителна стойност на организма.

Забравете строгите диетите и трайното гладуване

Здравословно отслабване с бавен, но сигурен ефект.

Именно това е първото правило, което трябва да запомните, ако сте решили да опитате здравословно отслабване.

Десетилетия наред се счита, че диетите са лесен и бърз начин за отслабване. Измислени са десетки видове с различна степен на агресивност към организма и излишните мазнини. Отнемат години, за да се установи чрез наблюдения и изследвания, че много от тях вредят на храносмилателната система – понякога необратимо. Това може да доведе до хронични заболявания, хранителни разстройства, анемии. Това върви с по-лошо общо здравословно и психологическо състояние. Тези проблеми, от своя страна, вече налагат определен вид хранителен режим – за да се поддържа работата на тялото в оптимално състояние и когато е възможно – да се поправят нанесените вреди.

Трайното гладуване много дълго се считало за начин за бързо и ефективно отслабване. При него обаче имаме реална опасност от влизането на тялото в режим на изгаряне на мазнините бързо, но и на шок от липсата на хранителни вещества. Това влияе на храносмилателната система, сърдечната дейност, кръвното налягане, способността ни да мислим и помним. Енергията ви също далеч не е на обичайното си ниво, ще страдате постоянно от умора, понижено настроение, безсъние и още редица проблеми.

Нека не забравяме, че при строгите диети и гладуването го има и така нареченият „йо-йо ефект“. В момента, в който прекъснете диетата и се върнете към обичайното си хранене, килограмите отново ще се натрупат. Нещо повече – ако сте практикували гладуването, то тялото ви ще натрупа мазнини дори още по-бързо. Това се случва, тъй като след шока то има нужда да се възстанови от преживения стрес. Чисто психологически пък, удоволствието от храната ще е толкова по-голямо, че ще започнем да я хапваме в по-големи количества. И така… обратно към трудно загубените килограми…

Приемайте повече течности

Ако сте решили да намалявате мазнините в тялото си, е важно не само какво ще ядете, но и какви течности ще приемате. На първо място е желателно да увеличите количеството им. Но не само – важно е да разграничите кои от тях ще ви донесат позитиви и кои – не.

Така например, не е хубаво сред течностите, които приемате, да са газираните и енергийните напитки. Те съдържат изключително голямо количество захар, консерванти, оцветители и други не до там полезни вещества. Нашият съвет е да ограничите и натуралните сокове, тъй като те също са сред продуктите с много захар и съставки, които да ги запазят свежи за по-дълго време. Така може да сте сигурни, че тялото ви е преминало във фаза на здравословно отслабване.

Наблегнете на:

  • чай – зелен, бял, билков, джинджифилов, шипков… по ваш избор, но без захар!
  • водата – с или без лимон
  • фрешове и смутита от плодове и зеленчуци с ниско съдържание на естествени захари.

Освен това: избягвайте напълно алкохола, тъй като той забавя метаболизма. Желателно е да намалите и кафето. Факт е, че то засилва скоростта на преработка на храните и има диуретично действие, но и обезводнява организма и натоварва нервната система.

Здраволосвно отслабване с движение

Жена, показваща кантар - здравословно отслабване в няколко стъпки.

Народът е казал: „Движението е здраве!“. Потвърждаваме и продължаваме да напомняме, че това е самата истина, особено при търсенето на здравословно отслабване.

Тук е моментът да развенчаем един мит. Често свързваме движението със сериозни физически натоварвания – фитнес, бягане, непосилни упражнения. Истината е, че не винаги е нужно да е толкова трудно. Започнете с леки упражнения и най-лесното – повече разходки. Съществуват редица приложения, с които да следите дневния си прогрес и да минавате от по-малка на по-висока трудност, да броите крачките си и още много. Развлеченията, като танци или йога, също са вид движение. Дори да искате да спортувате у дома, има редица YouTube-видеа, които ще ви помогнат в начинанието.

А и не забравяйте – неслучайно за най-добра комбинация за здравословно отслабване се счита миксът на съобразен с организма балансиран хранителен режим и физическа активност.

Изхвърлете напълно от менюто си сладките и тестените храни

За съжаление тази част от правилата на диетите е истина и искаме или не, ако сме тръгнали по пътя на отслабването, трябва да намалим тези храни. Но… има една важна подробност!

Във времената, в които знаем все повече за храните, които ядем, има изключения, които дори имат здравословни ползи. Така например, изключваме хляба и сладките с бяло брашно и бяла захар. Но тях спокойно можем да ги заменим с кокосово или бадемово брашно, допълнени със стевия, вместо захар.

Единствено е важно да обръщаме внимание на две неща – количествата им и това дали съдържат рафинирани съставки в съдържанието си. Така вашето здравословно отслабване ще е възможно и лесно за изпълнение. А още ефективни методи и съвети по темата можете да намерите на страницата ни за отслабване.