Е, тази крем супа от сьомга  и тиквички има всички елементи на здравословното кето хранене. Богата на вкус, но лека, докато ядем, това е страхотно предястие, което можем да сервираме по всяко време. Най-хубавото е, че ако купим голямо парче сьомга, можем да използваме част от нея, за да направим други възхитителни ястия от сьомга като Печена сьомга с Гхи и нудели от краставица и Киш с препечена сьомга и аспержи, рецептите ще откриете на нашия блог.

Готвене със сьомга

Сьомгата е една от най-популярните видове риби, използвани в кулинарните традиции на много държави, но и не само. Почти всички ресторанти имат разновидност на ястие със сьомга в менюто и то с основателна причина. Тя е богата на важни микроелементи, омега 3 мастни киселини и добри мазнини. Най-често се приготвя като котлет, поднесен с аспержи – лесна и бърза рецепта с доказано вкусен резултат.Някои хора просто не се уморяват да ядат сьомга.Ние обаче се опитвахме да я използваме по различни начини, освен класическото филе. Така подготвихме рецептата за супа от сьомга!

Препоръки:

  • когато готвим със сьомга или друга риба, е важно тя да бъде прясна
  • горещо препоръчваме да търсите охладена риба – като основен компонент на ястието, дори зеленчуците няма да могат да камуфлират риба с лошо качество
  • можете да използвате тази рецепта и с други видове риба – например пъстърва или филе от бяла риба. Пушена риба ще добави интензивен богат вкус на супата.

Защо ние избрахме именно сьомгата?

Сьомгата е предпочитана в кето храненето, защото е богата на антиоксидантни, елементи като селен и други минерали като фосфор, цинк и калий, както и групата на витамин В – рибофлавин, ниацин, тиамин, В6, фолат и В12. Месото й съдържа така полезнотите омега-3 мастни киселини.

Какви зеленчуци са най-добри за кето диета?

Цели зелени тиквички в платняна торбичка на масата.

Има просто правило: над земята зеленчуците обикновено са с по-ниско съдържание на въглехидрати и следователно са добра опция за този режим на хранене. Докато зеленчуците, които растат под земята, например кореновите зеленчуци, съдържат повече въглехидрати – трябва да се консумират внимателно.

Тиквичката е най-често използваният зеленчук през лятото и вкусен заместител на картофите в повечето рецепти, както и за направата на нудъли от тиквички вместо традиционните спагети, пълни с въглехидрати. Освен че е с ниско съдържание на въглехидрати (само 3 g нетни въглехидрати на чаша), тиквичката е фантастичен източник на витамин С.

Как да си приготвим крем супа от сьомга и тиквички

Тази лесна супа е чудесно 30-минутно лятно предложение, с лек крем за бульон, вкус на ароматна сьомга и много пресен копър за свежест!

Нужните продукти:

  • 500 г сьомга (може котлет или филе)
  • 400 г тиквички
  • пресен чесън (на вкус);
  • пресен копър (за поръсване);
  • хималайска сол (на вкус);
  • черен пипер (на вкус);
  • стрък прясна мащерка
  • 2 с. л. готварска сметана
  • 3-4 с. л. масло Гхи

Да пристъпим към приготвянето:

Селекция от здравословни ненаситени мазнини, омега 3 - риба, авокадо, маслини, ядки и семена.

Тиквичките се почистват, нарязват и сваряват до омекване в подсолена вода.

В друг съд сьомгата се почиства, нарязва се и се задушава в малко вода, достатъчно е количество колкото да я покрие. Сварените зеленчуци се добавят заедно с част от бульона към задушената сьомга. Прибавяме готварската сметана.

Подправяме на вкус с пресен чесън, сол и черен пипер. След това сваляме супата от котлона и пасираме до гладка смес.

Накрая добавяме зехтина/ масло Гхи и разбъркваме.

Поднасяме супата, поръсена със ситно нарязан копър и парченце домашно маринована сьомга.

Ако ви е харесала рецептата за лятна крем супа със сьомга и тиквички и искате да научавате за други подобни здравословни рецепти се присъединете към нашата кухня ТУК!

Приятен апетит от екипа на forlife.bg