Отслабването може да бъде сложен процес, изпълнен с много въпроси. За щастие, отговорът на повечето от тях се крие в храната, която приемаме. Може би си мислите, че ако се ограничавате, ще изгаряте мазнините по-бързо? Всъщност единственият начин да ускорите загубата на мазнини е да консумирате храни, които ви помагат да поддържате калориен дефицит, без да се чувствате уморени и гладни. Днес ще ви запознаем точно с такива продукти, при това съобразени с кето режима.

Какво представляват онези „храни, които изгарят мазнини“?

В интернет ще намерите десетки статии с разнообразие от различни храни, които претендират, че спадат към тази група. Рядко обаче ще прочетете какви качества притежават те, за да доведат до този ефект. Ние ще ви разкрием най-важните сред тях:

  • Те са силно засищащи, въпреки че са с по-ниско съдържание на калории в сравнение с други храни.
  • Те увеличават изгарянето на калории.
  • Те намаляват консумацията на калории, като предизвикват ситост.
  • Те подобряват здравето на чревната флора.
  • Те повишават нивата на енергия, без да добавят допълнителни калории.
  • Те насърчават кетозата.

Като цяло, ако дадена храна или напитка има една или повече от тези характеристики, тя може да се причисли към “храните, изгарящи мазнини”. Когато вашата диета се състои предимно от тях, шансовете ви да постигнете целите си и да отслабнете ще се увеличат значително.

Кето храни, които са пръв помощник в отслабването

Всичко казано дотук е добре, но въпреки това, много от най-популярните „храни за загуба на мазнини“ не са съобразени с кето режима. За тези от вас, които искат да се придържат стриктно към кето диетата и да извлекат всички нейни предимства, препоръчваме продуктите от долния списък, с които няма да нарушите режима си.

Ядки

Almond milk in glass with almonds. Selective focus

Въпреки че са с високо съдържание на мазнини, ядките не са толкова „угояващи“, колкото си мислите. Проучванията показват, че яденето на ядки може да подобри метаболитното здраве и дори да насърчи загубата на тегло (още кето храни, които подобряват метаболизма, можете да откриете тук). Това се дължи предимно на факта, че те съдържат много фибри, които увеличават усещането за ситост и намаляват консумацията на калории. Можете спокойно да похапвате бадеми, бразилски орехи, кашу, макадамия, пекан, шам-фъстък.

Яйца

Яйцата са една от най-здравословните и многостранни храни на планетата. Много експерти ги определят и като “суперхрана”. Само един яйчен жълтък съдържа 13 основни витамини, минерали и антиоксиданти. Те също са един от най-добрите източници на холин, витаминоподобно основно хранително вещество, което участва в много жизненоважни физиологични процеси. Проучванията за консумацията на яйца показват, че те повишават усещането за ситост и поддържат нивата на кръвната захар стабилни, което води до по-нисък прием на калории до 24 часа. По-подробно за ползите от яйцата, прочетете тук.

Кръстоцветни зеленчуци

Броколи, карфиол и всякакви други кръстоцветни зеленчуци са сигурен източник на сулфорафан и фибри. Вече споменахме как фибрите могат да помогнат за увеличаване на усещането за ситост, но чували ли сте някога за сулфорафан? Това е съединение, което се създава, когато смачкаме или дъвчем кръстоцветни зеленчуци. След като се усвои, сулфорафанът активира защитен механизъм, който предпазва клетките от оксидативен стрес и премахва токсините от тялото. Сулфорафана увеличава и количеството на изгаряне на енергия и подобрява здравето на чревната флора. И двете са свързани с по-ниски нива на затлъстяване и по-добро цялостно здраве. Защо още да включите броколите в менюто си, прочетете тук.

Люти чушки

Яденето на люти чушки може да бъде полезно допълнение към диетата за отслабване. Всяка люта чушка съдържа капсаицин, вещество, за което е доказано, че намалява апетита и увеличава изгарянето на мазнини. Важно е да отбележи обаче, че съществуват доказателства, че хората, които са свикнали да ядат пикантни храни, могат да изградят толерантност, като по този начин не могат да се радват на същите резултати. С други думи, тези от вас, които обичат пикантни храни, може би трябва да увеличат малко дозите, за да извлекат напълно ползите от загубата на мазнини от лютите чушки.

Авокадо

Авокадото е съществена част от кетогенната диета, особено в началото. Това е така, защото то е с високо съдържание на витамини и минерали, включително калий. Когато става въпрос за загуба на мазнини конкретно, авокадото е една от най-здравословните и засищащи кето продукти, които можете да похапвате. Около половината от средно голямо авокадо съдържа 9 гр. въглехидрати, но 7 от тях са от фибри. На всичкото отгоре авокадото има сравнително високо водно съдържание. Фибрите и водата от авокадото ще засилят усещането за ситост и ще намалят приема на калории. Още за ползите от него в борбата с килограмите – тук.

Черен шоколад

чаша с какао и парченца шоколад

Какаото в тъмния шоколад съдържа много флаваноли, които подобряват здравето на храносмилането и намаляват кръвното налягане, риска от сърдечни заболявания и инсулинова резистентност. Като цяло, това ще помогне да подготвите тялото си за загуба на мазнини и ще подобри цялостното здраве. Това обаче не означава, че трябва да прекалявате с него, но пък имате свободата да задоволите жаждата си за нещо сладко. Когато купувате шоколад или какъвто и да е продукт от какао, прочетете етикета, за да сте сигурни, че няма добавени захари. Още за позволеното изкушение, четете тук.

Бери плодове

Повечето плодове са с твърде високо съдържание на въглехидрати, за да бъдат включени като част от кето режима, но някои са вкусно изключение. В света има много видове бери плодове и всички те съдържат различни антоцианини, които са флавоноиди, отговорни за отличителните им цветове червено, синьо и лилаво. Тези флавоноиди имат също мощни противовъзпалителни ефекти и могат да подобрят здравето на червата и мозъка. И не забравяйте за сладкия им и остър вкус! Само няколко горски плодове може да са всичко, от което се нуждаете, за да ограничите желанието си за сладко. Докато сте на кето диета, обаче, най-добре е да консумирате плодове умерено поради наличието на относително по-високо съдържание на въглехидрати. Наблегнете на къпини, боровинки, малини и ягоди. Още за магията на бери плодовете, като част от полезните кето храни, четете тук.

Включете тези храни в менюто си и няма да сбъркате. Имайте предвид обаче, че все пак можете да натрупате мазнини в резултат на неконтролируема консумация на много от тези храни, без да следвате правилно формулиран план за диета и начин на живот. Не забравяйте, че пътят към трайното отслабване трябва да бъде комбинация от тези три неща. Успех!

 

Автор: Кристина Тонева