След като лятото вече официално е тук, трябва да помислим за промени не само в хранителния режим, но и в приема на добавки.

Точно както през зимата може да се наложи допълнителен прием на витамин D, така през лятото трябва да заложим на подходящи добавки за здраве и красота.

Защо обаче са ни нужни витамини през лятото и на какви точно трябва да заложим, ще ви разкажем в следващите редове.

 

Витамин А и Е за красива кожа, коса и нокти

Приемът на тези витамини през лятото на първо място предпазват кожата от увреждане от слънцето.

Витамин А играе роля в организма, като помага да се поддържат здрави кости, меки тъкани и здрава кожа.

Витамин Е е мастноразтворим витамин, което означава, че може лесно да проникне през мембраните на кожните клетки – като ни предоставя допълнителна защита от слънцето.

Разбира се, не разчитайте единствено на дневната си доза витамини, използвайте слънцезащитни продукти и търсете сянка.

Комбинираната защита е най-прекия път към запазване на красотата през лятото.

 

Витамин C – мултифункционална добавка за лятото

Ако обаче трябва да изберете един витамин, заложете на витамин C. Този витамин на първо място помага на тялото да управлява топлината и да предотвратява проблеми като топлинни удари и обриви през лятото.

Витамин С е и естествен антиоксидант и засилва производството на колаген в кожата, което от своя страна я предпазва от увреждане от слънцето. Той може да предпази от суха кожа, бръчки и фини линии. Изобщо това е витамин, който може да придаде на кожата безупречен и младежки вид, без никакви усилия.

Междувременно витамин C повишава имунитета на организма, така че тялото да може да се бори по-лесно със заболявания и инфекции, които, за съжаление, не ни подминават и през лятото.

 

Витамин D – подходящ за прием през цялата година

 

Витамини през пролетта. Burnout syndrome. Красива, млада жена сред природата. Биотин, или още познат като витамин В7 е известен със своите благоприятни свойства върху кожата и косата. Етерично масло от иланг-иланг.

 

Въпреки че излагането на слънце през лятото е чудесен начин да повишите нивата на витамин D, е добра идея да го включите през цялата година, дори и в състава на мултивитамини.

Осигуряването на подходяща такава добавка от витамини и минерали ще ви помогне да останете здрави и във форма не само през лятото.

 

Цинк – минерал, пръв помощник на витамините през лятото

Въпреки, че не е витамин, цинкът е от съществено значение за красотата и здравето на организма през лятото, като се комбинира с останалите витамини. Цинкът обикновено е нисък при възрастните хора и при всеки, който е подложен на силен стрес.

Този минерал поддържа нашата имунна система и помага на тялото ни да използва въглехидрати, протеини и мазнини за енергия.

Особено добре действа цинкът, когато се комбинира с витамин C.

Най-добрите добавки, които да приемате, за да поддържате косата си хидратирана, също трябва да съдържат цинк, който прави космените фоликули здрави. Цинкът има и антиоксидантни свойства, които помагат да се премахнат вредните ефекти на слънцето върху косата и кожата. Така че успешно можете да го комбинирате с прием на витамин А и Е.

 

Други добавки за добра хидратация през лятото

Хидратацията е много важна през горещите летни дни. Водата, разбира се, е най-важна да останете хидратирани, особено когато тренирате, тъй като тя осигурява на мускулите енергия, циркулира хранителни вещества и поддържа функцията на сърцето.

Но има и добавки, които могат да ви помогнат да поддържате тялото си хидратирано.

Когато сме дехидратирани, важни електролити като натрий (сол), магнезий и калий се губят чрез потта и урината.

Снабдяването с натрий помага на водата да се усвоява правилно от клетките, за да хидратира тялото, докато калият и магнезият помагат за поддържане баланса на течностите.

Повечето хора си осигуряват достатъчно натрий чрез диетата, но са склонни да имат малко по-ниски нива на магнезий и калий. Това може да доведе до повишена умора, докато сериозно ниските нива могат да причинят спазми, световъртеж и гадене.

Бърз и лесен начин за зареждане и поддържане на добра хидратация е чрез пиене на вода с добавени електролити.

 

Плодове и зеленчуци, които ни зареждат с витамини през лятото

 

Витамини през лятото. Нисковъглехидратни зеленчуци. Неправилното хранене при опити за зачеване. Универсален режим на хранене.

 

Ако искате да повишите енергията си, да защитите имунната си система, да се снабдите с необходимите витамини през лятото, е хубаво, освен да разчитате на добавки, да се обърнете и към естествени източници.

Ето какви плодове и зеленчуци да включите в менюто си, за да постигнете това.

Домати

Ликопенът придава на доматите яркочервения цвят и ги предпазва от ултравиолетовите лъчи на слънцето. Оказва се, че същото вещество може да помогне да защитите клетките си от увреждане.

Доматите също така съдържат калий, витамини В и Е и други хранителни вещества, за които е известно, че понижават кръвното налягане, а това е често срещан проблем през лятото.

Целина

Целината действа като диуретик, като помага за намаляване на излишното тегло, без да причинява дехидратация. Както споменахме, много е важно да я избягваме особено през лятото.

Целината ни снабдява с едни от най-важните витамини през лятото – А, C и К. Съставките в този зеленчук допълнително стимулират бъбреците, като ги карат да изхвърлят отпадъците и излишната течност от тялото, което пък помага за намаляване на подуването на корема. А плоският корем е допълнителен плюс през лятото.

Краставици

Когато говорим за хидратация, няма как да пропуснем и краставиците, които съдържат над 95% вода, което ги прави един от най-добрите зеленчуци за храна през лятото. Ако хапвате повече краставици, ще получите и добро количество от витамини В и С, заедно с минерали като мед, фосфор, калий и магнезий.

Добавете вкус към обикновена вода с резенчета краставица и лимон. Така ще се освежите и ще утолите жаждата си.

Бери плодове

 

Витамини през пролетта, бери плодове.

 

Къпините съдържат широк спектър от важни хранителни вещества, включително калий, магнезий, калций и витамини А, С и Е. Те също така са здравословен източник на антоцианин – мощен антиоксидант, който създава наситения лилав цвят на къпината.

Малините пък са богати на витамин С и съдържат 8 г фибри на порция. Но боровинките са с най-високо съдържание на калий и витамин С, което ги прави най-добрият избор. Те не само ще ви снабдят с важни хранителни вещества, но могат да намалят риска от сърдечни заболявания и възпалителни процеси.

Авокадо

Авокадото е чудесен източник на витамини С, Е, К и тези от група B. То е и най-здравословния източник на мононенаситени мазнини, наравно с ядките, и не напразно е спечелило славата си  на суперхрана.

Авокадото е изключително полезно за сърцето и цялостното здраве. Да не говорим, че е и лесно за използване във всякакви любими летни рецепти, като започнем от приятна салата и стигнем дори до нетрадиционен десерт.

 

Вече знаете защо и как да се снабдите с най-подходящите витамини през лятото. Така че освен с подходящи слънцезащитни продукти, се запасете и с няколко добавки, за да прекарате една приятна и безпроблемна почивка.

Бъдете здрави!