Отслабване през лятото – 9 полезни съвета

Обновена: 23.02.2024|

Лятото е вече тук и нямаме търпение да се порадваме на хубавото време. Ако все още обаче не сме влезли в мечтаната форма, въпросът как да отслабнем през лятото е един от тези, които най-често си задаваме.

Вероятно ще се съгласите, че отслабването е болна тема за много хора и в съзнанието на повечето от нас присъства по някой неприятен спомен за неуспешно сваляне на „онези няколко килограма“, за строги диети или изтощителни упражнения. Нека се отърсим от негативните емоции и видим какво може да направим, за да се почувстваме по-добре в кожата си.

 

 

Отслабване през лятото е мисия възможна

Много често отслабването няма само естетическо измерение. Обикновено от физическото състояние, в което се намира тялото ни, зависят нашето здраве, доброто ни самочувствие и дори уважението, което изпитваме към себе си. Когато имаме търпение, постоянни сме в желанието си и следваме конкретни стъпки по пътя към здравословното тегло, резултатите са налице.

Откъде може да се тръгне? Следващите 9 полезни съвета ще ви дадат идеи как да превърнете лятото в най-подходящото време за отслабване и влизане в добра физическа форма, както и как да се възползвате от всички предимства на сезона.

 

Отслабване през лятото – 9 стъпки към целта

 

Отслабване през лятото. Грижа за кожата през лятото. Жена, която прави детоксикиращо смути. Бери плодове, блендер и готови сокове за детоксикация на организма и отслабване. Кето хапки за гости.

 

1. Започнете деня си с вода

Важно е винаги да бъдем добре хидратирани. Това важи с пълна сила през лятото. Приемът на достатъчно течности през горещите летни дни е абсолютно задължителен. Водата е най-доброто и естествено решение в тези моменти. Когато температурите са по-високи, се увеличава потенето и това често води до дехидратация и куп негативни ефекти като подпухналост, главоболие и лошо настроение.

Ако започваме деня си с голяма чаша вода, това ще събуди организма ни, като го прочисти и ускори метаболизма. А добрият метаболизъм е силен съюзник в борбата с излишните килограми. Започването на деня с вода е равносилно на успешен старт на нашето отслабване през лятото. Освен това изчистването от токсините само по себе си ще доведе до свалянето на няколко допълнителни килограма.

Пиенето на повече вода предизвиква и термогенеза. Термогенезата представлява процес, при който се произвежда топлинна енергия в тялото, ускорява се метаболизмът, като по този начин се хабят повече калории и телесни мазнини. Достатъчното количество вода помага на организма ни да работи нормално и намалява чувството за глад. Бонусът, на който всеки ще се зарадва, е избистрен тен и сияйна кожа.

Освен това помага и за по-бързото храносмилане.

2. Осигурете си достатъчно слънчева светлина – още от сутринта

Слънчевата светлина обикновено е в изобилие през лятото. Тя ни помага да осигурим витамин D на организма си, както и да топим по-лесно мазнини. Сутрин, когато слънцето все още не е толкова силно, е перфектното време да се раздвижим на свеж въздух под слънчевите лъчи. Бонусът е, че така ще започнем денят си много по-ритмично и ще бъдем доста по-продуктивни.

Разбира се, тук трябва да внимаваме с летните жеги и винаги да използваме слънцезащита.

3. Яжте повече зеленчуци и плодове

 

Отслабване през лятото. Грижа за кожата през лятото. Жена, която прави детоксикиращо смути. Бери плодове, блендер и готови сокове за детоксикация на организма и отслабване. Кето хапки за гости.

 

Едно от хубавите неща на лятото е, че може да си набавим разнообразни пресни плодове и свежи зеленчуци. Те осигуряват на организма ни ценни хранителни вещества – витамини, минерали и засищащи фибри. Редовната консумацията на плодове и зеленчуци е полезна за храносмилателната система и прочистването на организма от шлаки.

Препоръчително е да ядем салата поне веднъж на ден. Може да разнообразяваме салатите с различни зеленчуци в комбинация с ядки (като орехи и бадеми) или семена – богати на омега-3 и магнезий. Допълнителен трик, който може да пробвате, е да отделите малко повече време и да направите чинията си красива. Защо това е полезно?

Когато отделяме внимание на детайла, ние проявяваме повече осъзнатост и не се нахвърляме веднага върху храната. Плюс това, когато добре балансираната и полезна храна е поднесена изкушаващо, тя се превръща в предпочитана алтернатива. Колкото до плодовете, при тях положението е малко по-особено. Въпреки множеството ползи, които носят за организма, някои от тях са богати на прости захари като глюкоза и фруктоза.

По-голямото съдържание на въглехидрати в тях е причината хората да ги избягват, когато искат да свалят килограми. При спазване на кето режим е позволена консумацията на горски плодове, като къпини, малини, ягоди, но по-малко и не всеки ден.

4. Четете етикетите

Много често може да се подведем по опаковката на даден продукт. За съжаление, понякога маркетингът е безмилостен. Затова е важно внимателно да четем етикетите и да не се доверяваме сляпо на изрази като „ниско съдържание на мазнини“, „без захар“, „нискокалорично“, „пълнозърнест“, изцяло натурален“ и т.н.

Липсата на захар например може да се компенсира от определени подсладители, които също да не са много добра алтернатива за организма. Ниската масленост може да прикрива високи количества захар или добавено нишесте. Идеята е, че се използват похвати, за да накарат хората да купуват продукти, които може да не са толкова здравословни, колкото изглеждат.

Четенето на етикетите и съставките на храните, от своя страна, дава много по-добра представа за хранителната стойност на дадена храна и позволява да се отсеят онези продукти, които са пълни с добавки и консерванти.

5. Водете си дневник

 

Отслабване през лятото. Вечерния глад. Планиране на храненията.

 

Често поглъщаме допълнителни калории, за които дори не си даваме сметка. Те могат да са от млякото в кафето, дресинга в салатата или в няколко ядки повече между храненията. Когато сме наясно за тези допълнителни калории, ние ще може да ги ограничим и по този начин да намалим общия им прием за деня.

Когато водим дневник за хранителните си навици, ние придобиваме ясна представа какво, кога и как консумираме. Това ни прави доста по-осъзнати и ни помага по-лесно да видим какво е нужно да променим в режима си. Много често промяната на само един наш навик води до по-добри резултати и по-бързо отслабване.

Освен това ставаме по-отговорни и по-стриктни, когато следим всичко, което ядем и пием. Проучванията показват, че хората, които успешно свалят килограми и задържат постиженията си във времето, са по-склонни да се наблюдават.

6. Тренирайте редовно или се движете повече

 

Отслабване през лятото. Кето и хормонът на стреса. Отслабване без захар. Колко време на кето.

 

Ако искаме да свалим повече килограми през лятото, трябва да включим в програмата си и много физическа активност. Физическите упражнения са доказан и ефикасен начин за отслабване. Въпреки че е очевидно и всеки знае това, малко хора предприемат нужните действия. Затова най-важно е постоянството. Може да си изберем бягане, плуване, танци или фитнес.

Прекрасно е редовно да практикуваме любим спорт или да прекарваме пълноценно време във фитнес залата. Трудът и постоянството винаги дават добри резултати и свалените килограми са налице. За съжаление, много хора започват амбициозно и в един момент се отказват. Било то заради липса на мотивация или поради загуба на интерес. Добрата новина е, че лятото е перфектното време да включим движението в ежедневието си по много приятен и неангажиращ начин.

Например да се разходим в парка, да отидем пеша до работа, да организираме занимания на открито с приятели, да пробваме нов спорт или да отделяме повече време за туризъм. Все дейности, които ни водят до нашата заветна цел – отслабване през лятото. Когато гледаме на движението като на удоволствие, а не като на задължение, сме склонни по-лесно да създадем добри навици и да бъдем постоянни и в тренировките си.

7. Хапвайте редовно

 

Отслабване през лятото. Точка на димене, салати, мазнини.

 

Обикновено свързваме отслабването с ограничаване на храната. Всъщност, тайната на здравословното и трайно отслабване се крие в балансираното и умерено хранене.

Да, вярно е, че трябва да внимаваме в количествата и с погълнатите калории, но в същото време е изключително важно да осигурим всички нужни вещества за организма си. В крайна сметка, ни трябват сила и енергия, за да постигнем целите си, нали? Добър подход е да разпределим храненията на равни интервали и всеки ден да хапваме в едни и същи часове. Така ще се чувстваме сити през целия ден и тялото ни ще знае, че ще получи дължимото – така няма да трябва да складира излишното.

Ако се чудите какво да хапвате между основните хранения, накиснатите сурови ядки са един чудесен вариант. В общия случай, високопротеиновите и нисковъглехидратните храни ни помагат да се чувстваме сити. А когато се чувстваме сити, не посягаме към източниците на празни калории и не сме обсебени от чувството за глад. Това ни помага да се придържаме по-лесно към режима, който сме избрали, и да не злоупотребяваме с вредни храни.

 

8. Добавете пикантна нотка

Подправките не само подобряват вкуса на храната, но носят и много ползи за здравето – включително и помагат за свалянето на килограми, като ни карат да се чувстваме сити през целия ден. Може например да добавите към менюто си горчица, лют червен пипер на прах и люти чушки, тъй като те съдържат капсаицин – химикал, който изгаря мазнините и помага за забързването на метаболизма.

9. Наспете се

 

Отслабване през лятото. Напитки за здрав сън. Безсъние.

 

По-топлото време може да затрудни лесното заспиване, а това да осуети нашите планове за отслабване през лятото. Даже няма нужда да споменаваме дългите нощи и късните излизания с приятели.

Все пак, не трябва да позволяваме на това да ни попречи. В противен случай усилията ни да свалим излишните килограми е възможно да се окажат напразни, защото липсата на сън може да доведе до образуване на повече мазнини в областта на корема. Затова, когато искаме да отслабнем, е задължително да обърнем внимание на пълноценната почивка през нощта.

А как може да направим съня си по-пълноценен през лятото?

Значително ще повишим качеството му, като спим в тъмна стая, ограничим достъпа до електронни устройства няколко часа преди да си легнем, вземем хладен душ и проветрим стаята добре преди лягане. Също така, е важно да си изберем удобна възглавница и спално бельо от естествени материи. Храната също играе важна роля за качеството на добрия сън. Колкото по-лека е вечерята, толкова по-спокойно ще спим

 

Заключение

Успешното отслабване през лятото изисква силна воля и решителност. Най-важното е да бъдем постоянни по пътя към целта и да знаем защо го правим. Няма винаги да е лесно, но трябва да намерим своята лична мотивация, която да ни държи, когато нещата станат трудни. Всеки ден е ново начало и нов шанс да си подарим тяло,в което да се чувстваме добре.

Категории: Хранене и видове храни|Публикувана: 17.06.2022|

Сподели тази статия, избери платформа!

Avatar of Андреа Андреева
Андреа Андреева е автор на десетки статии, свързани със здравословния начин на живот и хранене. Тя разширява своите познания в тази тема през годините, като написва различни материали в сферата на биохакинга и осъзнатото билколечение.

Блог

Рецепти

Свързани публикации

Оставете коментар

Обновена: 23 февруари 2024 в 09:40 | Публикувана: 17 юни 2022 в 12:13 | Категория: Хранене и видове храни