Когато става въпрос за поддържане на здравословно тегло, следването на определен хранителен и тренировъчен режим не е достатъчно. В основата стоят процесите в организма, които създават и помагат на тялото да обработва енергия. С други думи – всичко зависи от метаболизма.

Той има 3 основни роли – преобразуване на храната в енергия за нашите клетки, превръщането на храната в градивни елементи за поддържане на тъканите в тялото и премахване на отпадъчните вещества. Ето защо балансираният метаболизъм е предпоставка за здрав и дълъг живот. Най-хубавото е, че ние имаме контрол върху него и можем, както да го забавим, за да наддедем тегло, така и да го забързаме, за да изгорим калории. Днес ще обърнем внимание на кето храните, които помагат за по-бърз метаболизъм.

Кръстоцветни зеленчуци

Кръстоцветните зеленчуци като броколи, карфиол и брюкселско зеле съдържат три основни хранителни вещества, които забързват метаболизма: витамини от група В, калций и витамин С. Те също имат високо съдържание на вода и фибри, комбинация, която увеличава способността на тялото да гори мазнини. Важно е да споменем и високото съдържание на глюкорафанин. Той подпомага обмяната на веществата в тялото, понижава нивата на мазнини в кръвта и намалява риска от много заболявания, свързани с възрастта.

Горски плодове

Малините, боровинките и къпините имат благоприятен ефект върху метаболизма, стабилизирането на нивата на глюкозата и намаляването на съдържанието на мазнини в тялото. Доказано е, че яденето на горски плодове има положително въздействие и върху сърдечно-съдовата система. Осигурявайки 14% от дневния ви прием на фибри, една чаша плодове ще ви засити и ще забърза метаболизма. Затова заложете на малко червени плодове между храненията. Така ще имате енергия през целия ден.

Авокадо

Разрязано авокадо и домашно приготвена паста от авокадо на черна маса.

Протеинът в авокадото съдържа всичките 9 незаменими аминокиселини, плюс най-здравословните – омега-3 мастни киселини. Авокадото е богато и на здравословни полиненаситени и мононенаситени мазнини, които помагат за чувството на ситост в организма. Ако добавите половин авокадо към своя обяд, няма да имате позиви на глад през следващите няколко часа и същевременно ще засилите метаболизма. Ако обаче целта ви е намаляване на теглото, бъдете внимателни с порциите. Една четвърт авокадо съдържа 80 калории и 8 грама мазнини.

Бадеми

Бадемите са отличен източник на протеини и същевременно супер сила за изгаряне на мазнини. Те са богати още на мононенаситени мазнини, омега-3 мастни киселини и фибри. Включването на бадеми в менюто ще помогне в борбата с килограмите и ще засили метаболизма. Допълнително ще намали нивата на “лошия” холестерол, ще подобри липидния ви профил и ще ускори изгарянето на мазнините в областта на корема. Опитайте се да хапвате шепа ядки (30-35 бадема) всеки ден или включете бадемово брашно в готвенето и много скоро ще забележите резултата. Бадемите са отлични и за ограничаване на глада между храненията.

Люти чушки

Пикантните храни имат естествени химикали в тях, които буквално „подпалват“ метаболизма. Капсаицинът, съединението, което прави чушките люти, помага на тялото да изгори повече енергия и стимулира метаболизма до 25% за три часа след хранене, като същевременно потиска глада. Дори само използването на популярната подправка лют червен пипер може да помогне за ускоряване на метаболизма ви. Така, че ако не си падате по лютото и леко пикантното е достатъчно.

Пресен чесън

Чесънът поддържа баланса на кръвна захар и здравословния метаболизъм. Той притежава висок термичен ефект – отнема повече калории за изгаряне, отколкото други храни. С еедовната му консумация ще се приближите една стъпка по-близо към балансирания метаболизъм.

Яйца

Яйцата съдържат всички съществени аминокиселини и то в правилните съотношения. Това означава, че тялото ви може лесно да използва протеина в яйцата за поддръжането на метаболизма. Включването на яйца в диетата стимулира метаболизма до 80-100 калории на ден, особено ако ги комбинирате с други храни с високо съдържание на протеини. Освен това, яйцата намаляват обсесивните мисли за храна с до 60%. Може също да намалят желанието ви за среднощна закуска наполовина, ако сте ги консумирали през деня. Да не забравяме, че са бюджетни и лесни за приготвяне.

Мазна риба

Мазните риби като сьомга, херинга и риба тон са богати на омега-3 мастни киселини. Омега-3 мастните киселини намаляват резистентността към лептин, хормон, който играе важна роля в определянето на това колко бързо се изгарят мазнините. Те също така балансират кръвната захар и намаляват възпалението, като и двете подпомагат метаболизма. За да се насладите на благоприятния ефект обаче, трябва да хапвате риба поне 2 пъти седмично. Най-полезна със сигурност е сьомгата. Една порция от нея съдържа над 60% от препоръчителната дневна доза за омега-3 мастни киселини.

Кокосово масло

Кокосов орех и бурканче с органично пресовано кокосово масло - здравословна кето храна.

Кокосовото масло е единствената мазнина изобщо, с която е здравословно да се пържи. При температура до 180°С кокосовото масло запазва полезните си свойства без да се превръща в транс мазнина, което го прави полезен помощник в здравословното хранене. Може да се използва както за термична обработка, така и в сурови кето десерти.

Както антивирусно, така и антибактериално, кокосовото масло работи за поддържане на здравословния баланс на чревната флора. А високото съдържание на полезни наситени мастни киселини дава тласък на метаболизма. Кокосовото масло се състои от триглицериди със средна верига – вид липиди, които бързо се усвояват от организма. Това води до по-дълготрайно усещане за ситост. Кокосово масло може да ви помогне да изгорите повече калории на ден, което го прави пръв помощник в борбата с килограмите. Когато клетките използват масло като кокосовото, вместо глюкоза за гориво, метаболизмът на тялото може да се повиши до 24 часа.

Като заключение, колкото по-бърз е метаболизма ви, толкова повече калории изгаряте и толкова по-лесно е да отслабнете и да го задържите в балансирано и здравословно състояние. Кето диетата дава голямо разнообразие от храни, с които да го ускорите и да постигнете желаните резултати. Затова не губете време, а започнете още днес!

Автор: Кристина Тонева