Трудно ли се спазва кето режим през лятото?

Обновена: 27.02.2024|

Сигурни сме, че много от вас са се чудили как да продължат да спазват кето режим през лятото.

Партитата, барбекютата и специалните поводи сякаш нямат край, а изкушаващите храни дебнат отвсякъде, опитвайки се да провалят кето диетата ни.

Изглежда, че никога не бихме могли да успеем да се справим с кето режим през лятото обградени от множество изкушения.

За щастие с малко повече воля и правилните съвети можем да излезем от капана на всички примамки.

В следващите редове споделяме защо е трудно да се спазва кето режим през лятото и как да се справим с изкушенията.

 

Защо се спазва трудно кето режим през лятото?

Лятото е един от най-трудните сезони за спазване на кето режим, поради дебнещите отвсякъде изкушения, както вече споменахме.

През топлите летни дни много по-често излизаме с приятели на ресторант, бар или кафе. В такива случаи сме заобиколени от множество неподходящи за спазване на кето режим храни и напитки.

Трябва да вземем разумно решение и да имаме силна воля, за да не се поддадем на изкушенията. С няколко ценни съвета бихме могли да се справим перфектно и да останем в кетоза.

Моралната подкрепа от близките и приятелите ни също оказва много силно влияние върху резултатите и постигането на целите ни.

 

Кето режим през лятото – как да се справим?

Използвайки нашите изпитани и лесни за изпълнение стратегии, ще можете да направите спазването на кето режим през лятото много по-лесно. Ето кои са те.

Останете хидратирани

Хидратацията винаги е важна, но още повече през летните месеци. Дехидратацията и липсата на електролити могат да причинят изключително силен глад, болки в тялото и спазми.

Приемайте достатъчно вода през деня – поне 8 чаши. Сложете във водата щипка морска сол, за да балансирате нивата на pH в тялото си. Солта допълва електролитите и помага за доброто храносмилане.

Добавете аромат и приятен вкус на водата с пресни билки (мента) или горски плодове. Те също подпомагат храносмилането.

Можете да консумирате също билкови чайове и бронирано кафе. Носете винаги с вас бутилка, пълна с вода или чай.

Възможно е да си позволите чаша червено или бяло вино при поводи, но не всеки ден. Трябва да избягвате консумирането на подсладени алкохолни и безалкохолни напитки, както и на бира.

Включете в менюто си леки храни за лятото, с които да останете хидратирани и заситени. Пример за такива са зеленолистните зеленчуци, бери плодовете, киселото мляко и други.

Тренирайте редовно

 

Кето режим през лятото - тренировки.

 

Лятото е идеалното време за започване на редовни тренировки. Навън е топло, слънчево и приятно, затова изнесете тренировките извън фитнеса.

Правете упражнения, разхождайте се в парка, тичайте, карайте колело или плувайте – всяка дейност, която кара сърцето ви да бие и ви изпотява, е страхотна възможност за поддържане на добра фигура.

Освен това, редовното спортуване помага за сваляне на излишните килограми.

Бъдете подготвени за парти

Както казахме по-рано, лятото е време за общуване и множество партита. Това не означава, че за да останете в кето, ще трябва да се ограничите от забавления.

Ако очаквате гости, направете вашето парти в кето стил. Гриловайте зеленчуци, пригответе карфиолена салата (вместо картофена).

Изпечете любимото си месо или морска храна и поднесете със зеленчукова салата.

Пригответе домашен кето десерт, използвайки стевиола на прах като напълно натурален подсладител и полезна алтернатива на трапезна захар.

Стевиолата се използва лесно, тъй като се заменя 1:1 със захарта в рецептите.

 

 

Хранете се с разнообразна и пълноценна храна

Добавете в дневното си меню разнообразие от зеленчуци, подходящи за кето режим. Подправете ги и пригответе на пара, сварете или изпечете във фурна или на грил.

Поднесете като гарнитура към основното ястие или като лек обяд или вечеря.

Консумирайте богати на антиоксиданти полезни горски плодове. Подходящи такива са малини, боровинки, ягоди.

Пригответе с тях десерти, подходящи за спазване на кето режим през лятото.

По-долу ще откриете нашите вкусни и освежаващи предложения за кето рецепти за десерти, обяд и вечеря.

Контролирайте порциите

Контролът на порциите оказва влияние върху приетите количества въглехидрати, следователно и върху това дали ще останете в кетоза.

Старайте се да сервирате порция, която е достатъчно голяма, за да ви засити, а не да ви остави тежест след хранене.

Допринасящ фактор, поради който кето режимът може да се окаже труден за спазване от някои хора, е трудният избор на храни и напитки и приготвянето им.

Изберете храни, които са подходящи за кето режим. Тези, на които се наслаждавате и консумирате с удоволствие. Пригответе ги по вкусен начин с ароматни билки и подправки.

 

Можем ли да прекъснем за известно време кето режима или не е препоръчително?

Ако ядете храна, която не е подходяща за кето режим, това не е краят на света. На всеки може да се случи да се изкуши. Това, което трябва да направите, е да не изпадате в паника или да се обвинявате.

На следващия ден просто планирайте да се върнете отново към вашия хранителен план, направете повече упражнения, пийте достатъчно вода и ще се върнете в кетоза за нула време.

Едно прегрешение няма да наруши целия ви напредък. Просто не позволявайте едно изкушение да се превърне в множество такива през лятото.

Глутенът и млечните продукти отнемат повече време, докато се усвоят и започнете отново на чисто с кето режима.

По-добре изберете някои добри сезонни плодове или безглутенови сладки. Може да са с високо съдържание на въглехидрати, но те лесно могат да бъдат изгорени.

Ако планирате да се храните с храна извън режима, вместо да ядете чийзбургер, да изпиете сладък коктейл и десерт, изберете само една или две от тези опции.

Като фокусирате вниманието си само върху едно лакомство, по-малко вероятно е да наклоните везните в нездравословна посока, като прекомерно консумиране и прекъсване на кето режима.

 

Как да се справим с изкушенията при спазване на кето режим през лятото?

Лятото винаги ни изкушава с множеството сладкиши, сладоледи, торти и ледено студени напитки, но те винаги са пълни със захари.

Така че единственото решение, което ни остава, е да си ги приготвим у дома с подходящите нисковъглехидратни продукти.

Може да отнеме няколко минути, но в дългосрочен план ще бъде по-евтино и много по-здравословно и подходящо за кето режим. Можете да разгледате нашите предложения за кето рецепти, които са подходящи за обяд и вечеря.

Споделяме с вас някои от любимите ни предложения:

Ето и няколко идеи за вкусни кето десерти, с които няма да нарушите вашия кето режим през лятото:

 

Кето режим през лятото. Сладолед.

 

Присъединете се и към здравословната ни и споделена кухня във фейсбук. Там може да следите за разнообразни рецепти, подходящи за спазване на кето диета през лятото и всички сезони.

Категории: Кето диета|Публикувана: 25.08.2021|

Сподели тази статия, избери платформа!

Avatar of Ваня Боянова
Ваня Боянова е дипломиран технолог по „Храни, хранене и диететика“. Участвала е в множество проекти за здравословно хранене в България и чужбина. Организатор и лектор е на събития със здравна насоченост. Автор е на стотици публикации в сферата на храненето.

Блог

Рецепти

Свързани публикации

Оставете коментар

Обновена: 27 февруари 2024 в 16:03 | Публикувана: 25 август 2021 в 15:09 | Категория: Кето диета