Когато очакваме специални гости, искаме да ги впечатлим, като им сервираме перфектната кето вечеря. Може да им поднесем четиристепенно меню в малки порции, така че да не нарушаваме кето диетата.

Освен вида на храната и размерът на порциите, важно значение оказват и подредбата на трапезата и атмосферата, която ще придадем. Затова сме ви приготвили съвети и идеи, с които да впечатлите вашите гости.

В следващите редове ще ви дадем и ценна информация как да направите менюто за кето вечеря перфектно. Ще разберете кои продукти са подходящи и кои не за включване към кето вечерята.

 

Какво включва перфектното меню?

По правило перфектното меню за гости е четиристепенно. То включва предястие, супа, основно ястие и десерт.

Ако се стремите да приготвите меню, което да е нисковъгехидратно и същевременно да не надвишава дневната дажба въглехидрати, то трябва да изберете умно какво да поднесете на гостите си.

За да бъде съобразено с дневната дажба въглехидрати, може да сервирате по-малко на брой ястия или да намалите размера на порциите.

Представяме ви комбинации от ястия и десерти, които да поднесете на гостите си за перфектна кето вечеря.

Варианти за перфектното кето меню за вечеря:

  • Зеленчукова салата със супа (по желание) и основно ястие (месно, рибено или безмесно)
  • Месно или рибено предястие със зеленчукова салата
  • Месна супа със зеленчукова салата
  • Зеленчукова кето супа с основно ястие (месно, рибено или безмесно)
  • Месна салата с десерт
  • Основно ястие с десерт
  • Супа (месна, рибена или безмесна) с десерт
  • Месно предястие, основно ястие и зеленчукова салата
  • Десертът може да се пропусне или да се сервира вместо него билков брониран чай с MCT масло от кокос

 

 

Тъй като вечерята е последното хранене за деня се предполага, че гостите вече са приели определено количество въглехидрати по-рано. Затова трябва внимателно да подберем какво ще им поднесем.

За да ги впечатлите, дайте им информация за съдържанието на въглехидрати в порциите, които им поднасяте.

А за да улесните себе си, изберете и пригответе някои от нашите предложения за кето ястия, които ще откриете в раздел „Кето рецепти“. Към всяка от тях даваме и ценна информация за съдържанието на въглехидрати в порция.

 

Идеи за четиристепенно меню за кето вечеря

Предложените идеи за предястия, супи и основни ястия включват безмесно, месно и рибено ястие. Десертите и напитките също са подходящи за нисковъглехидратно хранене.

Кето предястия :

Кето супи:

Кето основни ястия:

Кето десерти:

Напитки:

  • Вода с резен лимон, краставица, горски плод
  • Вода с пресни листа мента или други билки
  • Билков чай с MCT кокосово масло
  • Вино също бихме могли да поднесем, но в ограничени количества

 

Как да приготвите перфектната кето вечеря за гостите си?

За да приготвите перфектната кето вечеря за гостите си, трябва да:

  • Планирате добре менюто си – колко степенно желаете да бъде то.
  • Направите предварителен списък с кето продукти, които да закупите.

Винаги си струва да планираме храненията си предварително. Да напълним количката само с продуктите, които са ни необходими.

Придържането към списък за пазаруване може да ни помогне да избегнем закупуването на нездравословни храни и да ни спести много излишни разходи.

  • Отделите достатъчно време, за да приготвите ястията.
  • Не забравяте да подредите и декорирате трапезата, така че да донесете приятно усещане у гостите си, още щом седнат на масата.
  • Отделите внимание на всеки гост. Накарайте ги да се почувстват специални. Напишете табелки с имената им и послание към тях.
  • Пригответе малки подаръчета за гостите, пуснете приятна музика, пригответе забави.

 

Храни, които са подходящи за приготвяне на кето вечеря

 

Кето вечеря. Кето паста със скариди

 

Перфектното меню за кето вечеря може да включва следните хранителни продукти:

  • Яйца
  • Пилешко и пуешко месо
  • Говеждо, свинско и органично месо, дивеч
  • Мазни риби (дива сьомга, сардини, херинга, скумрия)
  • Черупчести (стриди, скариди и миди)
  • Пълномаслени млечни продукти (кисело мляко, краве масло и сметана)
  • Пълномаслено сирене (чедър, моцарела, бри, козе сирене, крема сирене)
  • Ядки и семена (бадеми, орехи, пекан, макадамия, ленено семе, сусамово семе)
  • Ядков тахан (бадемов, лешников)
  • Полезни мазнини (кокосово масло, зехтин, краве масло Гхи, масло от авокадо)
  • Авокадо
  • Зеленчуци (зеленолистни, броколи, домати, гъби, чушки, тиквички, патладжани, стръкове целина, пресен лук, карфиол)
  • Подправки (сол, черен пипер, оцет, лимонов сок, пресни билки)

 

Храни, които трябва да избягвате за приготвяне на кето вечеря

Избягвайте храни и напитки, богати на въглехидрати, когато приготвяте кето вечеря за вашите гости.

Пример за такива продукти са:

  • Хляб и тестени изделия (бял и пълнозърнест хляб, крекери, бисквити, рула и други)
  • Сладки изделия (захар, сладолед, бонбони, сироп от агаве, кленов сироп, кокосова захар, кафява захар)
  • Подсладени напитки (сок, сода, подсладени чайове и спортни напитки)
  • Паста (спагети, юфка, кускус и други)
  • Зърнени храни (пшеница, овес, ориз, тортили, зърнени закуски)
  • Нишестени зеленчуци (картофи, сладки картофи, тиква, царевица, грах, тиква)
  • Бобови растения (черен боб, нахут, леща и фасул)
  • Плодове (цитруси, грозде, банан, ананас и други)
  • Сосове с високо съдържание на въглехидрати (барбекю сос, салатени дресинги, дипове, кетчуп, майонеза)
  • Алкохолни напитки (бира, сладки коктейли и други)

Въпреки че въглехидратите трябва да бъдат ограничени, можете да включите горски плодове в приготвянето на десерти. Малините, боровинките и ягодите са пример за нисковъглехидратни плодове, подходящи за спазване на кето режим.

Не включвайте следните продукти в менюто за кето вечеря

Те са :

  • Нездравословни мазнини (маргарин, шортенинг, растителни масла като рапица и царевично масло)
  • Преработени храни (фаст фууд, пакетирани храни и преработени меса)
  • Диетични храни (продукти, съдържащи изкуствени оцветители, консерванти и подсладители като захарни алкохоли и аспартам)

 

Допълнителни идеи и съвети

Те са следните няколко :

  1. Запознайте се предварително с хранителните предпочитания на вашите гости. Ако някои от тях имат алергия към храни, пригответе ястията, изключвайки или заменяйки алергенните продукти.
  2. Може да изберете тема, като италианско или испанско меню за кето вечеря.
  3. При планиране на менюто, избягвайте твърде тежките ястия и помислете как може да ги съчетаете добре с напитките, предястието и десерта.
  4. Пригответе ястия, в които сте сигурни, че няма да объркате нещо. Избягвайте да експериментирате точно сега, когато очаквате гости, за да не останете без вечеря. Пригответе гозби, които сте уверени, че ще се справите с тях.
  5. Изберете ястия, които се готвят бързо, за да не прекарате цял ден в приготовления. Може да си направите заготовки от предния ден, за да улесните и забързате процеса на готвене.
  6. Поканете гостите си на приятна кето вечеря на терасата, в градината на двора или в уютния ви хол. Декорирайте със свещи, светлини, ръчно изработени сувенири или с красиви цветя.