Не свалям килограми на кето режим – защо? 8 грешки, които допускаме

Обновена: 14.03.2024|
Защо не свалям килограми на кето режим.

Ако си задавате въпроса „Защо не свалям килограми на кето режим“, не се притеснявайте. За това си има обясними причини.

Веднъж осъзнати, нещата ще се променят, мазнините ще започнат да се топят, а вие ще се качвате все по-уверено на кантара.

Обещаваме ви, че ще разгледаме всички възможни спънки и ще спрете да си задавате въпроса: „Защо не свалям килограми на кето режим“. Така по-леко ще извървите пътя към мечтаната фигура и подобреното здраве.

 

Накратко за кето диетата

 

malinovi 01 400
ekzo 02 600
malinovi 01 400
ekzo 02 600

Въглехидрати по време на кето диета

 

Преди да дадем възможните отговори на въпроса: „Защо не свалям килограми на кето режим“, ще разгледаме набързо какво представлява той.

Вероятно няма човек, който да не е чувал за този толкова нашумял хранителен режим. Той е помогнал на хиляди хора по света да се справят с излишните килограми.

Освен по-красива фигура, той подобрява редица здравни показатели и понижава опасността от хронични заболявания.

В неговата основа стои употребата на здравословни мазнини от типа на зехтин, краве масло, свинска мас, по-тлъсти видове риба, както и по-мазни плодове, например маслини и авокадо. Ежедневният прием на мазнини в кето диетата се равнява на около 70-75% от погълнатите калории.

Следващият важен компонент от нея са протеинитемесо, яйца, сирене, които заемат около 20-25% от режима. Те са изключително важни за правилното функциониране на организма, за ситостта и за строежа на мускулната маса.

Ограничени до 5% от дневния хранителен прием са въглехидратите. Именно повишената им консумация в световен мащаб е довела до същинска пандемия от затлъстяване.

 

Защо да внимаваме с въглехидратите?

Все повече е спаднала възрастта на хора, диагностицирани с тежки болести като диабет, един от ключовите фактори за който е именно излишното тегло.

При кетогенната диета са позволени въглехидрати от зеленчуци, сирена, ядки, горски плодове, а се изключват тестото, захарта, бобовите растения, ориза и скорбялните зеленчуци като картофите.

Именно в силно ограничения въглехидратен прием се крие ключът към успешното отслабване при кето режима. Много хора обаче не го спазват правилно, което забавя загубата на тегло и именно тези грешки предстои да разгледаме.

 

1. Защо не свалям килограми на кето режим? Не сте в кетоза!

 

Защо не свалям кг на кето режим.

 

Тъй като съдържа толкова малко въглехидрати, кетогенната диета принуждава тялото да изгаря телесни мазнини вместо глюкоза за гориво, като го поставя в метаболитно състояние, наречено кетоза.

Кетозата обаче може да бъде трудна за постигане, особено когато започвате за първи път.

Много хора смятат, че са в кетоза, след като са следвали кето диета в продължение на няколко седмици. Въпреки че това, което често се случва, е, че те не изчисляват правилно приема на хранителните групи.

За да достигнете кетоза, трябва да следите внимателно консумацията на макронутриенти – колко протеини, мазнини и въглехидрати приемате дневно.

Консумацията на твърде много протеини или твърде много въглехидрати възпрепятства кетозата и отменя всички ползи за здравето от кетото.

Като правило, стандартното разпределение на кетогенните макронутриенти е 75% мазнини, 20% протеини и 5% въглехидрати. В режим на сваляне това означава приблизително до 20 г въглехидрати дневно.

 

Как да разберете дали сте в кетоза?

Когато сте в кетоза, черният дроб произвежда кетони, за да доставя енергия на мозъка и тялото. Един от начините да определите дали сте в кетоза е да измерите наличието на кетони в организма.

Това става най-лесно с тест ленти, които са достъпни и лесни за употреба в домашни условия. Друг начин да разберете дали сте в кетоза са някои признаци, обединени под името „кето грип“. Присъщ за тях е, например, дъхът с метална или плодова миризма, известен още като „кето дъх“, мускулни крампи и глад (те са временни!).

Можете да помогнете за стартиране на кетозата, като добавите MCT масло към вашата диета.

То е от полза за по-бързото навлизане в нея, увеличава кетонните тела в организма, ускорява топенето на мазнините, дава постоянна енергия и повишава мозъчната сила. Това е особено полезно, когато се приспособявате към кетото.

Екзогенните кетони също могат да ви сътрудничат в това начинание, да облекчат прехода и да ви вкарат по-бързо и лесно в кетоза. Малиновите кетони пък са идеалният съюзник за редуциране на апетита и ускоряване на метаболизма.

 

2. Защо не свалям килограми на кето режим? Ядете твърде много!

 

Омазняване на вътрешните органи. Детокс на черния дроб за отслабване. Тестостерон. Лоши хранителни навици по време на работа.

 

Ако искате да поддържате здравословно тегло чрез кето диета, все пак трябва да внимавате за приема на калории.

Има много фактори, които могат да повлияят на това как тялото превръща храната в енергия и съхранява мазнини. Тези фактори варират от нивата на стрес и активност до вида на консумираната храна.

Ако сте в кетоза, но не отслабвате, може да се окаже, че ядете повече, отколкото тялото може да изгори. Мазнините имат 2 пъти повече калории на грам, отколкото протеините или въглехидратите.

Мит е, че всеки може да яде еднакво количество и да не бъде засегнат по различен начин. Като се вземат предвид всички фактори, човек с тегло 90 кг и такъв с тегло 60 кг не трябва да ядат еднакво количество.

Не забравяйте, че позволени кето храни, като например ядки, често увличат и поглъщаме големи количества от тях, а те са доста висококалорични.

 

3. Защо не свалям килограми на кето режим? Не ядете достатъчно!

Отоци. Затлъстяването. Белодробен тромбемболизъм.

 

Съществува и обратният проблем, в който може да се крие разковничето към въпроса: „Защо не свалям килограми на кето режим“.

Ако сте намалили калориите прекомерно, тялото ви смята, че е в режим на глад. Ето защо супер нискокалоричните диети спират да работят в един момент.

Скоростта на метаболизма се забавя, за да защити органите и нормалните телесни функции.

Така че, макар да си мислите, че правите големи крачки към целите си за отслабване, като ядете значително по-малко, е възможно фиаско.

Човешкото тяло се нуждае от точното количество висококачествена храна в правилните пропорции, за да поддържа здравословно тегло. И противно на общоприетото схващане, качеството на калориите е по-важно от количеството.

Съсредоточете се върху постигането на вашите цели за макронутриенти: високо съдържание на мазнини, умерено количество протеини и ниско съдържание на въглехидрати.

Използвайте хранителен калкулатор, за да прецените от колко калории се нуждае тялото ви. Хапвайте висококачествени кето мазнини като MCT масло, авокадо, мазни риби и др.

 

4. Защо не свалям килограми на кето режим? Ядете твърде много въглехидрати!

 

Вреди от въглехидратите. Млада жена яде хамбургер под въздействието на стреса.

 

Някои инструменти, например онлайн кето калкулатори, са в голяма помощ за проследяване на въглехидратите. Както вече споменахме, в режим на сваляне се консумират не повече от 20 г нетни въглехидрати дневно.

Много често, особено в началото, на човек му е трудно да прецени колко точно да яде. Това е така, защото въглехидратите са скрити в много неочаквани (но подходящи за кето) храни като кръстоцветни зеленчуци, зелен фасул, млечни продукти и ядки.

  • Заложете първо на зеленчуци с ниско съдържание на въглехидрати като листни зеленчуци, краставици, аспержи, авокадо и тиквички.
  • Макар и позволени, внимавайте с горските плодове.
  • Следете съдържанието на въглехидрати в преработените храни.
  • Внимавайте с подсладителите, използвайте такива които не предизвикват скокове на кръвната захар или инсулина, като например еритритол или стевия.

 

5. Защо не свалям килограми на кето режим? Имате непоносимост или алергия!

Ако си задавате въпроса „Защо не свалям килограми на кето режим, а следвам правилата“, е възможно да имате хранителна алергия.

Най-често срещаните такива са към мляко, яйца, ядки, риба и ракообразни, както и към забранената в кетото пшеница. Въпреки че алергиите са сериозни и дори животозастрашаващи, хранителните непоносимости също могат да ви измъчват.

Те са причина за дисбаланс в червата и допринасят за възпаление, което може да повлияе на числото, което виждате на кантара. Ако се чувствате подути след консумация на млечни продукти или ви е лошо след прием на глутен, тялото се опитва да ви каже нещо.

Говорете с вашия лекар, ако имате подобни съмнения. Медицински специалист ще ви направи кръвен тест и ще препоръча следващи стъпки.

Такава е, например, елиминираща диета, при която отстранявате всички съмнителни храни и след това бавно ги въвеждате отново, за да видите как ще реагирате на тях.

 

6. Защо не свалям килограми на кето режим? Губите мазнини, но не го осъзнавате!

 

Отслабване на кето режим-колко време отнема

 

Загубата на тегло не е линеен процес. Ще има дни, в които кантарът ще се покачва, и други, когато ще пада надолу. Това не означава, че диетата не работи като цяло.

Доста хора губят немалко килограми през първата седмица на нисковъглехидратен режим, но това е предимно вода. Свалянето на килограми ще се забави значително след тази начална фаза.

Освен това загубата на тегло не е същото като загубата на мазнини.

Възможно е, особено ако току-що сте започнали да тренирате, да качвате мускулна маса едновременно с топенето на тлъстинки.

Опитайте да използвате измервания, различни от кантар, например сантиметър, за да измерите талията си. Понякога той може да ви покаже, че сте се „свили“, макар в килограмите да няма промяна.

При възможност следете и процента на телесните мазнини всеки месец, който също е много вероятно да се променя.

 

7. Защо не свалям килограми на кето режим? Не спите достатъчно!

Сънят е изключително важен за цялостното здраве, затова ако се чудите: „Защо не свалям килограми на кето режим“, разковничето може да се крие именно там. Проучванията показват, че липсата на сън е свързана с наддаване на тегло и затлъстяване.

Тя може да ви накара да се почувствате по-гладни, а също и по-уморени и по-малко мотивирани да спортувате или да ядете здравословна храна.

Нарушенията на съня са доста често срещани, но и лечими. Ето и няколко полезни съвета за подобряване на съня:

  • Избягвайте кофеина след 14:00 ч.
  • Спете в пълна тъмнина.
  • Избягвайте алкохола и физическите упражнения няколко часа преди сън.
  • Направете нещо релаксиращо преди лягане, за да ви помогне да заспите, като например четене.
  • Опитайте се да си лягате по едно и също време всяка вечер.

 

8. Защо не свалям килограми на кето режим? Консумирате твърде много млечни продукти!

 

Защо не свалям кг на кето. Млечни продукти.

 

Млечните продукти са храна с ниско съдържание на въглехидрати, която може да причини проблеми на някои хора.

Те често са с високо съдържание на протеини. Протеинът, подобно на въглехидратите, може да повиши нивата на инсулин, а това насърчава тялото да съхранява енергия.

Аминокиселинният състав на млечния протеин го прави рисков за повишаване на инсулина.

Дори ако понасяте добре млечните продукти, честата им консумация е възможно да повлияе негативно на метаболизма. Това може да ви попречи да извлечете пълните ползи от кето диета.

Хапвайте си кисело мляко, сметана и сирена, но внимавайте с количествата.

Ако сте си задавали въпроса: „Защо не свалям килограми на кето режим„, се надяваме да сме ви помогнали с някои често допускани грешки.

Ще се радваме да ви бъдем полезни и във фейсбук, откъдето да черпите идеи за вкусни и режимни рецепти, както и от нашата авторска кулинарна поредица „Кето фантазии„.

Какво представлява кето диетата?

Тя е хранителен режим, в който се залага на прием най-вече на здравословни мазнини (около 70-75% от дневното меню). Протеините са 20-25%, а въглехидратите са сведени едва до 5%.

Защо не свалям килограми на кето режим?

Някои от основните допускани грешки са прием на прекалено големи количества храна или обратното – силно намалено, при което метаболизмът се забавя. Друга причина е в погрешното пресмятане на пропорциите и повишен въглехидратен прием, както и липсата на сън, стрес, алергии и др.

На кои храни да заложим по време на кето диета?

Хапвайте здравословни мазнини като зехтин, авокадо, маслини, месо. Умерено консумирайте сирена, ядки и не забравяйте, че на организма са нужни зеленчуци и плодове. Насочете се към тиквички, карфиол, броколи, зеленолистни и горски плодове.

Категории: Кето диета|Публикувана: 14.10.2022|

Източници

Няма източници

Сподели тази статия, избери платформа!

Avatar of Мария Тенева
Мария Тенева е дипломиран журналист и филолог с дългогодишен опит. Има интереси в сферата на здравето, медицината и чуждите езици. Автор е на стотици статии и интервюта на здравна тематика.

Блог

Рецепти

Свързани публикации

Един Коментар

  1. Кичка 06.04.2024 at 8:52 - Отговор

    Здравейте,
    От година и половина съм в менопауза и ме мога да сваля и грам. Чувствам се надута. Моля за съвет от Вас.

Оставете коментар

Обновена: 14 март 2024 в 09:53 | Публикувана: 14 октомври 2022 в 11:17 | Категория: Кето диета