Сваляне на килограми от талията с кето режим на хранене – възможно ли е?

Обновена: 14.03.2024|
Топене на коремните мазнини. Понижаване на кръвното налягане. Сваляне на килограми от талията с кето диета.

Набиращият все по-голяма популярност кето режим на хранене доказано е изключително ефективен за сваляне на килограми от талията. Той не е труден за спазване и обещава бързи резултати. При него се ограничава приемът на въглехидрати за сметка на полезни мазнини и протеини.

Кетогенният режим е перфектният вариант за хора, които искат да се отърват от излишните тлъстинки около корема, които често се оказват най-трудни за сваляне.

 

Кето диета – какво представлява?

Кетогенната диета, наричана накратко кето, е с високо съдържание на мазнини, умерено съдържание на протеини и ниско съдържание на въглехидрати. Тъй като те са намалени, тялото влиза в метаболитно състояние, наречено кетоза.

 

Нейната същност е в това, че когато организмът няма достатъчно глюкоза за енергия, започва да гори натрупаните мазнини вместо нея. Замяната на въглехидратите с мазнини води до натрупване на киселини в тялото, наречени кетони.

След няколко дни или седмици на този режим, тялото и мозъкът стават много ефективни при изгарянето на мазнини и кетони за гориво вместо въглехидрати. Кетогенната диета също така понижава нивата на инсулин, което може да бъде от полза за подобряване на инсулиновата чувствителност и контрол на кръвната захар.

При кето режима се изключват:

  • хляб и тестени храни
  • захарни изделия и мед
  • бобови култури
  • ориз
  • зърнени храни
  • плодове, с изключение на горските (бери) плодове и авокадо
  • кореноплодни зеленчуци

 

Защо да изберем кето диета за отслабване?

 

Сваляне на килограми от талията с кето диета

 

Освен сваляне на килограми от талията, с кето режим се постига и понижаване на рисковите фактори за определени заболявания. За разлика от много диети, при този режим не се гладува и с него може да отслабнете, без да следите калориите – нещо, което възпира много хора да се придържат към хранителен режим.

При прекомерна консумация на захар инсулинът инхибира изгарянето на мазнини. Намаляването на приема на въглехидрати регулира нивата на инсулин, понижава кръвната захар, вследствие на което изгарянето на складирани мазнини става значително по-лесно.

В някои случаи хора, спазващи кето режим, могат да изгарят близо 10 пъти повече мазнини от други. При липса на въглехидрати тялото е принудено да гори мазнини за гориво, както по време на тренировка, така и в покой.

При други диетични планове изгарянето на мазнини се случва главно по време на гладуване и упражнения. Но с помощта на този режим можете да изгаряте мазнини 24/7.

Кетоните, създадени по време на състояние на кетоза, естествено намаляват глада и апетита, създавайки безпроблемен калориен дефицит. Резултатът е устойчива, дългосрочна загуба на тегло без броене на калории.

 

Защо затлъстяването около корема е нездравословно?

 

Сваляне на килограми от талията с кето диета.

 

Най-общо казано, наднорменото тегло или затлъстяването може да увеличи риска от сериозни заболявания, включително диабет тип 2, сърдечно-съдови заболявания, някои видове рак и други състояния.

Последните данни показват, че на индивидуално ниво разпределението на телесните мазнини всъщност е много по-точен начин за преценка на здравния риск. С други думи, къде са натрупани мазнините може да е толкова важно, колкото и тяхното количество.

Нормално всеки човек има подкожна мазнина – това е слой от мастна тъкан точно под повърхността на кожата, разпределена навсякъде по тялото. Това е здравословно, защото изолира тялото и с нейна помощ поддържа нормална телесна температура.

Не така стоят нещата обаче с висцералната мазнина. Тя се трупа около коремната кухина, стомаха, черния дроб и червата и повишава нивата на възпаление в тялото, водейки до риск от редица здравословни проблеми.

Затова е важно да се следи обиколката на талията, като при жените не бива да е повече от 80, максимум – 88 см, а при мъжете да не е над 94, максимум – 102 см.

 

Сваляне на килограми около талията – защо е трудно?

Висцералната мазнина, която се натрупва около корема и вътрешните органи, е една от най-упоритите за сваляне. Това е така, защото мастните клетки в тази област са много плътни и има голям брой от тях, което затруднява тяхното елиминиране, дори когато се комбинира с упражнения.

Освен това в коремната област има както подкожна мастна тъкан, на която е по-лесно да се въздейства, така и висцерална.

Подкожната мазнина произвежда повече полезни молекули, които са противовъзпалителни и помагат за регулиране на обработката на захари и мазнини в тялото. Но висцералната мазнина освобождава молекули с възпалителни свойства и протеини, които повишават инсулиновата резистентност.

Връзката между психическото и физическото здраве също е от решаващо значение, когато става въпрос за сваляне на килограми от талията. Доказано е, че липсата на сън и високите нива на кортизол (хормона на стреса), водят до значително увеличаване на потенциално опасните висцерални мазнини.

Безсънието и постоянните стресови ситуации често карат хората да се обръщат и към алкохол и нездравословни храни – навици, които водят до напълняване. Продължителният и  качествен сън всяка нощ може да помогне на тялото да намали тревожността и стреса, което ще му позволи да бъде по-ефективно за отслабване в тази зона.

Правилното хранене с нисък прием на въглехидрати също е от голямо значение.

 

Кето режим за ефективно сваляне на килограми от талията

Сваляне на килограми от талията с кето диета.

С помощта на кето режим на хранене драстично се подобрява инсулиновата чувствителност, което може да помогне освен за топенето на мазнините, така и за подобряване на цялостния метаболизъм. Благодарение на него мечтаното сваляне на килограми от талията е напълно постижимо, а с това и намаляване на риска от животозастрашаващи заболявания.

Ето и някои кето храни, подпомагащи топенето на мазнини около талията:

  • месо: свинско, говеждо, пилешко, пуешко (пържоли, шунка, наденички, бекон)
  • мазна риба: пъстърва, риба тон, скумрия, сьомга
  • яйца
  • сирене: моцарела, синьо сирене, чедър, гауда, козе сирене
  • ядки и семена: бадеми, ленено семе, орехи, чиа и тиквени семки
  • полезни мазнини: зехтин екстра върджин, кокосово масло
  • нисковъглехидратни зеленчуци: спанак, домати, тиквички, чушки, карфиол

Режимът изключва консумацията на захар, могат да се използват подсладители, като стевиола и еритритол например. Десертите трябва да са приготвени с безглутенови, нисковъглехидратни продукти, като ядковите брашна заместват бялото в тестените ястия.

Категории: Кето диета|Публикувана: 16.02.2022|

Източници

Няма източници

Сподели тази статия, избери платформа!

Блог

Рецепти

3074eef98144720f31c7a7be8ea79f57?s=96&d=mm&r=g

Мария Тенева е дипломиран журналист и филолог с дългогодишен опит. Има интереси в сферата на здравето, медицината и чуждите езици. Автор е на стотици статии и интервюта на здравна тематика.

Свързани публикации

Един Коментар

  1. Райна Михайлова 12.03.2022 at 5:41 - Отговор

    Много благодаря

Оставете коментар

Обновена: 14 март 2024 в 09:34 | Публикувана: 16 февруари 2022 в 10:36 | Категория: Кето диета