Кето домашен тарама хайвер – рецепта

Обновена: 17.04.2024|
Кето домашен тарама хайвер.

Тарамата може да е с гръцки произход, но е една от популярните разядки по балканите. Има плътна и гладка текстура, с комбинация от маслен, рибен и солен вкус.

 

Рецепта за кето домашен тарама хайвер

Време за приготвяне Порции Хранителни стойности в 1 порция
25 минути 10 1,8 г нетни въглехидрати, 248,4 калории

За да е максимално кето-ориентиран, ще направим този кето домашен тарама хайвер без хляб.

Необходими продукти:

 

Начин на приготвяне:

  1. За направата на домашен тарама хайвер, първо подготвяме всички продукти – нарязваме лука на ситно, обелваме авокадото и изстискваме сока от лимона.
  2. В дълбока купа слагаме хайвера и лука. Сипваме малко от зехтина и разбиваме, докато не се получи хомогенна, гладка смес.
  3. Добавяме авокадото и продължаваме да пасираме, като през това време изсипваме зехтина на тънка струя.
  4. Разбиваме, докато хайверът не поеме цялата мазнина и не увеличи обема си многократно.
  5. За финал, добавяме лимоновия сок, сол на вкус и разбъркваме.

Може да сервираме, като намажем получения домашен тарама хайвер върху брускети или филийки от кето хляб.

 

Tарама хайвер

 

Кето домашен тарама хайвер.

 

Тарамата е популярна разядка по балканите с гръцки произход. Прави се от рибен хайвер, като най-често се среща от бял.

Пикът на така наречената домашен тарама хайвер е летния сезон, когато често може да я срещнем прясна и ръчно приготвена в много заведения. Тъй като е тежка храна и обикновено се консумира с филийки или брускети, не е необходимо много, за да се заситим, докато очакваме основното си ястие.

Една от задължителните съставки в традиционния домашен тарама хайвер е лукът – често червен, което допринася за розовите нюанси на някои тарами.

В някои региони слагат чесън, но истината е, че не е задължителен, тъй като е сравнително често срещан алерген и по ресторантите избягват да го слагат.

От друга страна, когато приготвяме своя домашен тарама хайвер, винаги може да прибавим и чесън, но трябва да имаме предвид, че това ще увеличи въглехидратните стойности. По тази причина в нашата рецепта използваме зелен лук, който е режимен продукт и прави ястието ни нисковъглехидратно.

 

Защо да се възползваме от морските дарове лятото?

 

Вечеря с морски дарове.

 

Готвенето с морски дарове през летните месеци е страхотен кулинарен избор с многобройни предимства. Ето няколко причини за това защо е най-добре да се поглезим с морски дарове през летния сезон.

  1. Морските дарове, като риба, скариди и раци, обикновено са по-леки и по-освежаващи в сравнение с тежките меса. Това ги прави идеален избор през горещите летни дни, когато хората често жадуват за по-леки ястия. Морските дарове могат да бъдат печени на скара, на пара или поднесени като охладена салата, осигурявайки набор от вкусове и текстури, които да задоволят всеки вкус.
  2. Лятото е най-доброто време за морски дарове, тъй като много видове са в пиковия си сезон. Това означава, че ще намерим изобилие от пресни, местни морски дарове на пазарите и ресторантите. Предлаганото разнообразие също е впечатляващо, което ни позволява да експериментираме с различни вкусове.
  3. Те са богат източник на основни хранителни вещества като омега-3 мастни киселини, витамини и минерали. Свързани са с различни ползи за здравето, включително насърчаване на здравето на сърцето, намаляване на възпалението и подобряване на мозъчната функция.
  4. Със своите деликатни вкусове и бързо време за готвене, морските дарове са идеални за печене на барбекю или за наслада на пикник край плажа. Вмъкват елемент на свежест и елегантност към летните събирания, правейки ги по-приятни и запомнящи се.
  5. Морските дарове обикновено се смилат по-лесно, в сравнение с тежките меса, което може да бъде особено полезно през по-топлите месеци. Кара ни да се чувстваме удовлетворени, без да ни тежи, позволявайки ни да се насладим на деня си, без да се чувстваме мудни.

Още от здравословната ни кухня

 

Здравословен хляб, направен от хуск, вместо брашно.

 

Както споменахме, домашен тарама хайвер се комбинира чудесно с кето хляб. Това е по-нисковъглехидратна, безглутенова, но също толкова вкусна алтернатива на познатото ни тестено изделие.

Този кето хляб не съдържа бяло брашно, което го прави подходящ за хора на кето или друг вид режим. Чудесен вариант е за хора с глутенова непоносимост, пациенти с диабет, тъй като не повишава рязко нивата на кръвната захар и не повишава риска от затлъстяване, а всъщност помага за отслабване и поддържане на по-стройна фигура и по-добро здраве.

Как да приготвим това тестено изделие може да видим в YouTube канала ни от видеото Кето хляб Forlife.

 

Супа с миди и тиквички

 

Супа с миди и тиквички.

 

След като вече знаем причините, поради които готвенето с морските дарове е чудесен избор за летния сезон, освен домашен тарама хайвер, ви препоръчваме няколко нискокалорични и кето рецепти. С тях ще може да извлечем максимално вкусовите предимства на пресните морски продукти.

И още много други рецепти, включващи риба, раци, скариди, рапани и други морски дарове, ще откриете в секцията “Кето рецепти“ на нашия сайт.

Включването на морски дарове в лятната ни диета предлага не само освежаващо и ароматно изживяване при похапване, но също така осигурява набор от ползи за здравето.

Така че, без проблем може да се отдадем на даровете това лято и се насладим на възхитителните вкусове, които могат да предложат, а защо не, започвайки с домашен тарама хайвер.

Присъединете се и към здравословната ни и споделена кухня във фейсбук, където ще можете да споделяте вашите решения за режимни рецепти.

Разгледайте и нашите апетитни кето предложения в блога ни, както и в кулинарната ни поредица „Кето фантазии“.

Приятен апетит!

Източници

Няма източници

Сподели тази статия, избери платформа!

Блог

Рецепти

f624b8278ab099367517070468e42a1b?s=96&d=mm&r=g

Диляна Илиева завършва бакалавърска програма „Реклама“ и придобива опит в създаването и разработването на компетентно съдържание. Интересите й са в сферата на здравословното хранене и спорта.

Свързани публикации

Оставете коментар

Обновена: 17 април 2024 в 13:57 | Публикувана: 11 юли 2023 в 10:09 | Категория: Кето рецепти, Студени и топли предястия в режим на кетоза - Фор Лайф, Ястия с морски продукти