Ако спазвате стриктно кето режима, няма как да не сте се запитвали дали определени добавки са полезни и необходими за по-доброто действие на диетата. Отговорът е, че тяхната употреба не е задължителна. Винаги е най-добре да си набавяте хранителни вещества от цели хранителни източници, когато е възможно. Въпреки това има няколко добавки, които могат да улеснят процеса при липса на време и определени продукти. Те ще ви помогнат да се придържате по-лесно към режима и да получите по-добри резултати. Ето нашия топ 8, към който да се обърнете. Той е особено подходящ, ако сте начинаещи и все още по-трудно преминавате в състояние на кетоза.

 

Как работи кето?

Кето диетата е уникална, защото трансформира метаболизма ви. Вашият източник на енергия по подразбиране е глюкозата от въглехидратите. Вие отнемате този основен източник на енергия, когато започнете диета с много ниско съдържание на въглехидрати. След това тялото ви превключва към алтернативен източник на енергия – мазнините. Когато това се случи, тялото ви започва кетогенеза: запасите от мазнини се превръщат в кетони в черния дроб, осигурявайки алтернативно енергийно гориво.

Тази промяна е огромна и както всички промени ще отнеме известно време, докато тялото ви привикне. Кето добавките ви помагат да преминете през тази промяна с малко или никакви странични ефекти.

Подробно за кето диетата можете да прочетете и в страницата по темата Кето диета – всичко, което трябва да знаем, на едно място.

 

8 от най-добрите добавки за кето диета

Вижте кои са 8 от най-добрите добавки за кето диета и как помагат на организма в процеса:

 

1. Рибено масло

Омега-3 мастните киселини EPA и DHA са известни със своите големи ползи за здравето. Те включват намаляване на възпалението, профилактика при умствени проблеми и намален риск от сърдечни заболявания. По-подробна информация ще получите в статията Всичко за омега 3 мастни киселини и здравето.

Добавките с омега-3 мастни киселини са изключително полезни и за кето диетата, тъй като помагат да се поддържа добро съотношение омега-3 към омега-6. Твърде много омега-6 без омега-3 увеличава възпалението и може да бъде дори вредно за здравето. В допълнение: проучванията показват, че хората, които приемат рибено масло, изпитват по-голямо общо намаляване на инсулина и възпаленията в сравнение с тези, които не го приемат.

 

2. 8 от най-добрите добавки за кето диета: Магнезий

 

8 от най-добрите добавки за кето диета - една от тях е магнезий. Нива на магнезий в организма.

 

Когато за пръв път изключите въглехидратите от диетата си, тялото ви започва да изхвърля основни витамини и минерали. Ако не попълните липсите на тези електролити, увеличавате риска да станете жертва на така наречения „кето грип“. Най-честият електролитен дефицит при кето диета е на магнезий. Той се среща най-вече при начинаещи, които все още се учат да спазват режима. Добавката от 300-500 мг на ден е чудесен начин да се избегнат симптоми на дефицит на магнезий като мускулни крампи, раздразнителност и проблеми със съня. Най-добре е да приемате тази добавка преди лягане, тъй като тя може да причини сънливост. Не пропускайте и статията Всичко за приема на магнезий на едно място.

 

3. MCT масло

MCT маслото съдържа средноверижни триглицериди от кокосово масло и масло от палмови ядки. За разлика от дълговерижните триглицериди, които са най-често срещаните мазнини в храната, MCT се разграждат от черния дроб и навлизат в кръвта, за да се използват веднага като енергия от мозъка и мускулите. Следователно добавката  с MCT масло ще ви помогне да получите достатъчно количество здравословни мазнини, да увеличите нивата на кетоните си и да подобрите енергията веднага след консумация. Доказано е, че помага и при отслабване, тъй като забързва метаболизма и  регулира нивата на апетита, защото променя хормоните на глада. Хубаво е да започнете с малка доза (14 гр или по-малко) MCT масло, за да прецените как тялото ви го понася. Приемът на твърде много MCT може да причини неприятни симптоми като диария, така че го консумирайте умерено.

 

4. Витамин D

Както знаем, витамин D действа едновременно като хранително вещество и като хормон в тялото. Много хранителни продукти са обогатени с витамин D, защото е трудно да се набави достатъчно само от натурални източници. Витамин D помага на тялото да усвоява калций, магнезий и други минерали. Също така е необходим за поддържане на силата и мускулния растеж, костната плътност, здравословните нива на тестостерон и за здравето на сърдечно-съдовата и имунната система. Ограничителният характер на кето режима може да ви изложи на по-висок риск от дефицит. Можете да си осигурите витамин D от някои видове гъби, мазни риби и обогатени млечни продукти, но това е всичко, позволено в кето диетата. Затова се препоръчва да приемате добавка от 400 IU на ден.

 

5. 8 от най-добрите добавки за кето диета: Колаген

 

8 от най-добрите добавки за кето диета. Видове колаген. Какво е колагенът. Колаген за здрави стави. Какъв колаген да пия.Колаген - ползи за чревното здраве. Колаген на прах, в купичка, с мерителна лъжичка.

 

Колагенът съставлява 30% от общия протеин в тялото, но и той е този, от който повечето хора имат дефицит. Ето защо добавката е от голямо значение. Колагенът може да помогне на косата, ноктите и кожата да станат по-здрави и да растат по-бързо. Проблемът е, че приемането на добавка с колаген може да ви изкара от кетоза, така че трябва да изберете подходящ кето продукт. Кето колагенът по същество е смес от колаген и MCT масло на прах. Маслото MCT забавя абсорбцията на колаген в тялото, така че да може да се използва за възстановяване, вместо бързо да се превърне в глюкоза. Една лъжичка от сместа осигурява 10 г чист колаген – ефективна доза, която повечето специалисти препоръчват. Можете да го приемате ежедневно заедно с храна или напитка като супа, кафе, смутита или сурови протеинови топчета, например. Прочетете и Колаген – всичко за състава и ползите му.

 

6. Калций

Калцият има много роли в организма. Добре познатата за заздравяването на костите е само една от тях. Калцият е отговорен и за правилното съсирване на кръвта и свиването на мускулите. Кето източниците на калций включват риба, листни зеленчуци, млечни продукти и мляко (просто се уверете, че са неподсладени и без въглехидрати). И все пак, в някои случаи може да се наложи да го приемате под формата на добавка, за да покриете основите си нужди. Висококачествените калциеви добавки включват и витамин D, който, както споменахме, е необходим за усвояването. И мъжете, и жените се нуждаят от около 1000 мг калций на ден.

 

7. 8 от най-добрите добавки за кето диета: L-глутамин

Нисковъглехидратната природа на кето диетата намалява консумацията на плодове и зеленчуци, които са богати източници на антиоксиданти. Антиоксидантите са важни за борбата с токсичните свободни радикали, които се образуват в организма. L-глутаминът е аминокиселина, която действа и като антиоксидант, така че той може да осигури допълнителна подкрепа за борба с клетъчните увреждания. Също така е чудесен избор за всеки, който прави интензивни упражнения, които естествено намаляват запасите от глутамин. Добавката с L-глутамин може да помогне да ги възстановите обратно след всяка тренировка. Така ще защитите тялото си и ще го поддържате във форма. L-глутаминът се предлага под формата на капсули или прах и обикновено се приема в дози от 500-1000 мг преди всяка тренировка.

 

8. Куркумин

Когато поддържаме какъвто и да е хранителен режим е хубаво да помислим и за подсилване на имунната система. Що се отнася до насърчаването на здравословен имунен отговор, куркумата, и по-специално – куркуминът, е любима на всички и една от най-добре проучените добавки на пазара. Ако не сте запознати с куркумата, това е подправка, произхождаща от Индия, която съдържа споменатата активната съставка, наречена куркумин. Тя има много предимства като подпомагане на здравословната метаболитна функция, комфорта в ставите и много други. Можете да вземете куркумин под формата на капсули, да използвате етерично масло от куркума или да добавите прясна/сушена куркума към чай и различни ястия. По-подробно с нейните ползи можете да се запознаете в статията по темата: Куркумин – всичко, което трябва да знаем за него.

 

Как приемът на всички тези добавки ще ви помогне?

Въпреки че невинаги са необходими, както споменахме, тези 8 добавки могат да помогнат по няколко ключови начина.

Нека ги обобщим в следващите редове:

  • Могат да намалят симптомите на кето грипа

Кето грипът често се причинява от липса на витамини и минерали по време на прехода към кетоза. Например когато клетките ви изразходват всички запаси от гликоген в тялото, вие губите вода и заедно с това – важни електролити. Наличието на подходящи добавки, като електролити, може да помогне за предотвратяване на недостиг на хранителни вещества, които причиняват кето грип, и да направи прехода по-плавен.

  • Могат да запълнят всякакви хранителни пропуски в диетата

Тъй като кето диетата не позволява повечето плодове или нишестени зеленчуци, може да не успеете да набавите витамините и минералите, които досега сте получавали от тези храни. Може да се нуждаете и от добавка на фибри, ако установите, че храносмилането ви се е променило. Кето добавките спомагат за облекчаване на прехода към режима, защото те ви осигуряват важни хранителни вещества, докато се приспособявате към получаването им от кето храни.

  • Могат да подкрепят здравословното състояние

Кето добавките могат да подкрепят здравните цели, които първоначално са ви мотивирали да започнете кето диетата. Например рибеното масло може да поддържа по-добра когнитивна функция, докато MCT маслото помага за поддържане нивата на вашите кетони. Изобщо използването на добавки ви помага да останете в най-добрата си форма, дори когато спазвате ограничителен режим.

 

Какви храни да консумираме по време на кето режим?

 

8 от най-добрите добавки за кето диета. Кето диета срещу COVID-19

 

Както вече разбрахме, кето режимът ограничава въглехидратите и изисква подкрепяне на организма и с някои хранителни добавки. Видяхме кои са 8 от най-добрите добавки за кето диета, но вероятно някои от вас ще се запитат какви храни можем да консумираме по време на режима? Една от първите стъпки е да елиминираме глутена и захарта. Важно е да търсим здравословните им алтернативи, а те не са никак малко. Позволено е месото и морските продукти, зеленчуци като броколи, карфиол,  тиквички, авокадо. Млечните продукти и яйцата също влизат в списъка с позволени кето храни.

Подробно за храненето по време на кето диетата ще откриете в статията Позволени и забранени храни по време на кето диетата, както и в Кето диета – всичко, което трябва да знаем, в която ще намерите и примерно седмично кето меню. За идеи можете да посетите и нашия кулинарен блог, където ви очакват рецепти – от предястието до десерта.

Вече имате пълния набор от информация за добавките, които са подходящи по време на кето диета. Изборът кои, как и по колко ще използвате, оставяме на вас. Препоръчваме консултация с медицински специалист, преди прием на каквато и да е добавка, особено ако имате придружаващи заболявания. Бъдете здрави!