Ако спазвате стриктно кето режима, няма как да не сте се запитвали дали определени добавки са полезни и необходими за по-доброто действие на диетата. Отговорът е, че тяхната употреба не е задължителна. Винаги е най-добре да си набавяте хранителни вещества от цели хранителни източници, когато е възможно. Въпреки това има няколко добавки, които могат да улеснят процеса при липса на време и определени продукти. Те ще ви помогнат да се придържате по-лесно към режима и да получите по-добри резултати. Ето нашия топ 8, към който да се обърнете. Той е особено подходящ, ако сте начинаещи и все още по-трудно преминавате в състояние на кетоза.

Как работи кето?

Кето диетата е уникална, защото трансформира метаболизма ви. Вашият източник на енергия по подразбиране е глюкозата от въглехидратите. Вие отнемате този основен източник на енергия, когато започнете диета с много ниско съдържание на въглехидрати. След това тялото ви превключва към алтернативен източник на енергия – мазнините. Когато това се случи, тялото ви започва кетогенеза: запасите от мазнини се превръщат в кетони в черния дроб, осигурявайки алтернативно енергийно гориво.

Тази промяна е огромна и както всички промени ще отнеме известно време, докато тялото ви привикне. Кето добавките ви помагат да преминете през тази промяна с малко или никакви странични ефекти.

Подробно за кето диетата можете да прочетете и в страницата по темата Кето диета – всичко, което трябва да знаем, на едно място.

 

8 от най-добрите добавки за кето диета

Вижте кои са 8 от най-добрите добавки за кето диета и как помагат на организма в процеса:

1. Рибено масло

Омега-3 мастните киселини EPA и DHA са известни със своите големи ползи за здравето. Те включват намаляване на възпалението, профилактика при умствени проблеми и намален риск от сърдечни заболявания. Добавките с омега-3 мастни киселини са изключително полезни и за кето диетата, тъй като помагат да се поддържа добро съотношение омега-3 към омега-6. Твърде много омега-6 без омега-3 увеличава възпалението и може да бъде дори вредно за здравето. В допълнение: проучванията показват, че хората, които приемат рибено масло, изпитват по-голямо общо намаляване на инсулина и възпаленията в сравнение с тези, които не го приемат.

 

2. Магнезий

8 от най-добрите добавки за кето диета - една от тях е магнезий. Нива на магнезий в организма.

 

Когато за пръв път изключите въглехидратите от диетата си, тялото ви започва да изхвърля основни витамини и минерали. Ако не попълните липсите на тези електролити, увеличавате риска да станете жертва на така наречения „кето грип“. Най-честият електролитен дефицит при кето диета е на магнезий. Той се среща най-вече при начинаещи, които все още се учат да спазват режима. Добавката от 300-500 мг на ден е чудесен начин да се избегнат симптоми на дефицит на магнезий като мускулни крампи, раздразнителност и проблеми със съня. Най-добре е да приемате тази добавка преди лягане, тъй като тя може да причини сънливост. Не пропускайте и статията Всичко за приема на магнезий на едно място.

 

3. MCT масло

MCT маслото съдържа средноверижни триглицериди от кокосово масло и масло от палмови ядки. За разлика от дълговерижните триглицериди, които са най-често срещаните мазнини в храната, MCT се разграждат от черния дроб и навлизат в кръвта, за да се използват веднага като енергия от мозъка и мускулите. Следователно добавката  с MCT масло ще ви помогне да получите достатъчно количество здравословни мазнини, да увеличите нивата на кетоните си и да подобрите енергията веднага след консумация. Доказано е, че помага и при отслабване, тъй като забързва метаболизма и  регулира нивата на апетита, защото променя хормоните на глада. Хубаво е да започнете с малка доза (14 гр или по-малко) MCT масло, за да прецените как тялото ви го понася. Приемът на твърде много MCT може да причини неприятни симптоми като диария, така че го консумирайте умерено.

 

4. Витамин D

Както знаем, витамин D действа едновременно като хранително вещество и като хормон в тялото. Много хранителни продукти са обогатени с витамин D, защото е трудно да се набави достатъчно само от натурални източници. Витамин D помага на тялото да усвоява калций, магнезий и други минерали. Също така е необходим за поддържане на силата и мускулния растеж, костната плътност, здравословните нива на тестостерон и за здравето на сърдечно-съдовата и имунната система. Ограничителният характер на кето режима може да ви изложи на по-висок риск от дефицит. Можете да си осигурите витамин D от някои видове гъби, мазни риби и обогатени млечни продукти, но това е всичко, позволено в кето диетата. Затова се препоръчва да приемате добавка от 400 IU на ден.

 

5. Колаген

 

8 от най-добрите добавки за кето диета. Видове колаген. Какво е колагенът. Колаген за здрави стави. Какъв колаген да пия.Колаген - ползи за чревното здраве. Колаген на прах, в купичка, с мерителна лъжичка.

 

Колагенът съставлява 30% от общия протеин в тялото, но и той е този, от който повечето хора имат дефицит. Ето защо добавката е от голямо значение. Колагенът може да помогне на косата, ноктите и кожата да станат по-здрави и да растат по-бързо. Проблемът е, че приемането на добавка с колаген може да ви изкара от кетоза, така че трябва да изберете подходящ кето продукт. Кето колагенът по същество е смес от колаген и MCT масло на прах. Маслото MCT забавя абсорбцията на колаген в тялото, така че да може да се използва за възстановяване, вместо бързо да се превърне в глюкоза. Една лъжичка от сместа осигурява 10 г чист колаген – ефективна доза, която повечето специалисти препоръчват. Можете да го приемате ежедневно заедно с храна или напитка като супа, кафе, смутита или сурови протеинови топчета, например.

 

6. Калций

Калцият има много роли в организма. Добре познатата за заздравяването на костите е само една от тях. Калцият е отговорен и за правилното съсирване на кръвта и свиването на мускулите. Кето източниците на калций включват риба, листни зеленчуци, млечни продукти и мляко (просто се уверете, че са неподсладени и без въглехидрати). И все пак, в някои случаи може да се наложи да го приемате под формата на добавка, за да покриете основите си нужди. Висококачествените калциеви добавки включват и витамин D, който, както споменахме, е необходим за усвояването. И мъжете, и жените се нуждаят от около 1000 мг калций на ден.

 

7. L-глутамин

Нисковъглехидратната природа на кето диетата намалява консумацията на плодове и зеленчуци, които са богати източници на антиоксиданти. Антиоксидантите са важни за борбата с токсичните свободни радикали, които се образуват в организма. L-глутаминът е аминокиселина, която действа и като антиоксидант, така че той може да осигури допълнителна подкрепа за борба с клетъчните увреждания. Също така е чудесен избор за всеки, който прави интензивни упражнения, които естествено намаляват запасите от глутамин. Добавката с L-глутамин може да помогне да ги възстановите обратно след всяка тренировка. Така ще защитите тялото си и ще го поддържате във форма. L-глутаминът се предлага под формата на капсули или прах и обикновено се приема в дози от 500-1000 мг преди всяка тренировка.

 

8. Куркумин

Когато поддържаме какъвто и да е хранителен режим е хубаво да помислим и за подсилване на имунната система. Що се отнася до насърчаването на здравословен имунен отговор, куркумата, и по-специално – куркуминът, е любима на всички и една от най-добре проучените добавки на пазара. Ако не сте запознати с куркумата, това е подправка, произхождаща от Индия, която съдържа споменатата активната съставка, наречена куркумин. Тя има много предимства като подпомагане на здравословната метаболитна функция, комфорта в ставите и много други. Можете да вземете куркумин под формата на капсули, да използвате етерично масло от куркума или да добавите прясна/сушена куркума към чай и различни ястия.

 

Как приемът на всички тези добавки ще ви помогне?

Въпреки че невинаги са необходими, както споменахме, тези 8 добавки могат да помогнат по няколко ключови начина.

Нека ги обобщим в следващите редове:

Могат да намалят симптомите на кето грипа

Кето грипът често се причинява от липса на витамини и минерали по време на прехода към кетоза. Например когато клетките ви изразходват всички запаси от гликоген в тялото, вие губите вода и заедно с това – важни електролити. Наличието на подходящи добавки, като електролити, може да помогне за предотвратяване на недостиг на хранителни вещества, които причиняват кето грип, и да направи прехода по-плавен.

Могат да запълнят всякакви хранителни пропуски в диетата

Тъй като кето диетата не позволява повечето плодове или нишестени зеленчуци, може да не успеете да набавите витамините и минералите, които досега сте получавали от тези храни. Може да се нуждаете и от добавка на фибри, ако установите, че храносмилането ви се е променило. Кето добавките спомагат за облекчаване на прехода към режима, защото те ви осигуряват важни хранителни вещества, докато се приспособявате към получаването им от кето храни.

Могат да подкрепят здравословното състояние

Кето добавките могат да подкрепят здравните цели, които първоначално са ви мотивирали да започнете кето диетата. Например рибеното масло може да поддържа по-добра когнитивна функция, докато MCT маслото помага за поддържане нивата на вашите кетони. Изобщо използването на добавки ви помага да останете в най-добрата си форма, дори когато спазвате ограничителен режим.

 

Какви храни да консумираме по време на кето режим?

 

8 от най-добрите добавки за кето диета. Кето диета срещу COVID-19

 

Както вече разбрахме, кето режимът ограничава въглехидратите и изисква подкрепяне на организма и с някои хранителни добавки. Видяхме кои са 8 от най-добрите добавки за кето диета, но вероятно някои от вас ще се запитат какви храни можем да консумираме по време на режима? Една от първите стъпки е да елиминираме глутена и захарта. Важно е да търсим здравословните им алтернативи, а те не са никак малко. Позволено е месото и морските продукти, зеленчуци като броколи, карфиол,  тиквички, авокадо. Млечните продукти и яйцата също влизат в списъка с позволени кето храни.

Подробно за храненето по време на кето диетата ще откриете в статията в Кето диета – всичко, което трябва да знаем, в която ще намерите и примерно седмично кето меню. За идеи можете да посетите и нашия кулинарен блог, където ви очакват рецепти – от предястието до десерта.

Вече имате пълния набор от информация за добавките, които са подходящи по време на кето диета. Изборът кои, как и по колко ще използвате, оставяме на вас. Препоръчваме консултация с медицински специалист, преди прием на каквато и да е добавка, особено ако имате придружаващи заболявания. Бъдете здрави!