Има два типа хора – такива, които мислят за фигурата си и се грижат за нея през цялата година, и такива, които влизат във форма специално за лятото. От които и да сте, главен фокус със сигурност е намаляването на мазнини в коремната област.

Митовете за това как да отслабваме по-ефективно именно в нея са много. Днес ще развенчаем част от тях. Ще ви кажем какво да похапвате, за да разкриете потенциала на тялото си. Ще ви дадем и 5 лесни съвета, които да следвате, за да се избавите от мазнините в областта на корема.

Защо мазнините се трупат най-лесно в коремната област?

Доказано е, че има видове мазнини, които се натрупват в тялото много лесно. За сметка на това, се изгарят изключително трудно. Именно такива са мазнините, натрупани в областта на корема, следвани плътно от настанилите се около бедрата и ханша. Любопитен факт е, че се наблюдава тенденция най-често мъжете да трупат мазнини по корема. При дамите статистиката сочи, че засегнатите зони са по-скоро ханшът, вътрешната част на бедрата и седалището.

Основната причина за натрупване на излишни мазнини е приемането на повече въглехидрати чрез храната, която консумираме. В по-голямата част от случаите тялото ни не може да ги преработи или да изразходва енергията. Затова излишъкът се натрупва под формата на подкожни мазнини.

Основна причина:

жена, изпаднала в безизходица. Натъжена и отчаяна мисли как да реши проблемите си.

Нека не забравяме и за една от най-сериозните съвременни причини за натрупване на мазнини в тялото – стресът! Хормонът, отговорен за него, кортизол, е пряко свързан с увеличаването на мастната тъкан. При стрес се предполага, че изразходваме повече енергия. Тялото ни се презапасява и ни кара да поемаме повече храна. Вместо това, ние товарим ума си и усвоените мазнини се натрупват на най-лесно достъпното за тях място – коремната област.

Една от често пренебрегваните причини за натрупване на мазнини на корема е и неправилното хранене. В забързаното ежедневие често хапвате на крак или пък по малко? Нормално е вечер тялото ви да иска да компенсира. А ако вечеряте късно, това води до по-лоша преработка на храната.

Кои храни са полезни за намаляване на мазнините в коремната област?

Когато става дума за здраво и красиво тяло, няма как да не си поговорим и за качеството на храната, с която захранваме организма си.

Трябва да помним, че при всеки човек трупането на мазнини и усвояването на енергията е различен процес. До голяма степен той зависи и от гените, които носим, но се влияе пряко от храната, която приемаме.

Ако искате да свалите мазнините от коремната област, ваш първи приятел трябва да станат пресните плодове (бери плодовете са изключително полезни и с ниско съдържание на въглехидрати) и зеленчуци. Те ще захранят тялото ви с полезни вещества и енергия, която можете да изразходите ефективно в следващия най-важен елемент за сваляне на коремчето – спортуването.

Храните пълни с фибри и ще ви засищат за далеч по-дълго време. Добавете ядки, зелени растения и зеленчуци, щипка от необятния свят на полезните за организма семена. Ще получите разнообразен режим на хранене и заедно с това – ще намалите подкожните мазнини на корема си.

Ще се наложи да намалите богатите на изкуствени мазнини храни, като слънчогледовото олио – особено в преработен вид и въглехидратите!

5 съвета за по-малко мазнини в коремната област:

След като изяснихме какво представляват и защо се натрупват мазнините в коремната област, е време да ви дадем и 5 хитринки за ефективна борба с тях. Най-хубавото е, че всички могат да се приложат лесно – при съвсем лека промяна на ежедневието. Нека да видим!

1) Консумирайте повече течности

Жена, която пие вода в природата

В тази класация не попадат газираните и енергийните напитки – те съдържат в себе си изключително големи количества захар. Част от нея в последствие се преработва в мазнини и се „лепи“ в коремната област.

Препоръчваме да консумирате основно вода – около 2 л. на ден в зависимост от теглото и режима ви на хранене. Ако страдате от стрес и напрежение, добавете и билков чай. Подходящ за целта е ментовият чай, който е добре познат като успокояващо средство. Освен това, вкусът му не изисква добавяне на подсладители. Ако пък сте любители на кафето, желателно е да го пиете без захар и с по-малко мляко или мляко с по-ниска масленост.

2) Премахнете от менюто си всички полуфабрикати, изкуствени подсладители, бърза храна

Те съдържат вещества, които пречат на усвояването на мазнините и дори трупат допълнителни такива в тялото ви. Същото важи и за бързата храна. За приготвянето й често се използват много мазнини и тежки, трудноусвоими от организма съставки. Гответе у дома с пресни продукти, подбрани според хранителната стойност. Приготвяйте ги задушени или на пара, за да не губят от полезните си вещества.

3) Намалете сладкото или го приготвяйте с подбрани продукти у дома

Повечето сладкиши са висококалорични. Затова и не бихте направили услуга на тялото си, ако ги похапвате всеки ден. Особено в борбата с мазнините на корема, е препоръчително да приготвяте вкусотии с бери плодове и съставки с ниска масленост. Използвайте стевиола, вместо захар.

4) Включете в дневния си режим упражнения:

Дори само да успявате да направите 10 000 крачки на ден, ще ви помогне да свалите част от мазнините в тялото си. Ако пък сте решили да тренирате сериозно, знайте, че най-ефективно ще премахнете мазнините с цялостни тренировки, не само с натоварването на една мускулна група.

5) Редуцирайте нивата на стрес:

Независимо от източника, стресът значително влияе на организма и на натрупването на мазнини. Ако похапвате повече, защото сте напрегнати, или пък напротив – редуцирате храната за сметка на високите нива на хормона кортизол, тялото ви ги натрупва неусетно. Намалявайки стреса, ще снижите нивата и на излишните подкожни натрупвания.

Упражнения и спортове за по-стегнат корем

Един от съветите ни за по-малко мазнини на корема е свързан с упражнения и спорт. Затова и като бонус ви даваме две насоки за това кои упражнения и спортове водят до целта – стегнат корем, без мазнини!

Правете повече упражнения, които изразходват много енергия. Такива са всички тренировки, които натоварват по-големите мускулни групи – седалище, гръб, бедра, гърди.

За изгаряне на повече мазнини можете да правите тренировки вкъщи или да се доверите на уредите във фитнеса. Нашата хитринка – добавете към тях и упражнения с топка за фитнес. Допълнителната тежест и усилия от ваша страна ще стегнат корема ви повече от очакваното!

От по-стандартните спортове, тичането е добре известен метод за премахване на мазнини от цялото тяло. Плуването също не му отстъпва като спорт, натоварващ всички мускулни групи.

Мазнини в коремната област – опасностите, които крият

Колкото и да говорим за естетическата полза от намаляването на мазнините… истината е, че натрупани в коремната област, те могат да бъдат опасни за здравето. В по-сериозните случаи те увеличават риска от сърдечно-съдови заболявания. Често пъти нарушават движението, изместват центъра на тежестта на тялото и водят до изкривявания и по-бързо износване на ставите.

Някои мазнини, натрупани под кожата, се виждат и ни притесняват достатъчно, за да започнем да се храним по-добре и да спортуваме. Не трябва да забравяме и за още едни техни преки „роднини“, обаче. “Скритите мазнини” не са видими с простото око. Те се разполагат около органите и увеличават рисковете от високи нива на холестерола, кръвната захар и кръвното налягане.

Нашият съвет – следете цялостните нива на мазнините в тялото си. Намерете точния за вас хранителен баланс и спортувайте активно!

Автор: Васи Дюлгерова