С наближаването на топлите дни все по-често се сещаме за онези няколко килограма, натрупани през зимата, от които искаме да се отървем. Ако обичате предизвикателствата и спортните упражнения, то определено ще си паднете по йогата! С правилна диета и редовни йога практики, можете да постигнте резултати по-бързо и приятно, отколкото сте предполагали. Фет-бърнинг йогата често е подценявана тренировка, но само след няколко практики, можете да забележите промяна в тялото си… Пригответе килимчето за йога и да започваме!

Повече за йогата

Йогата е индийска философска практика на повече от пет хилядолетия, която се е променила с времето. В миналото практикуващите йога се фокусирали много повече върху духовната страна на тази практика, като са се стремили да увеличат духовната енергия, използвайки методи за контролирано дишане и фокус на ума. Съвременната йога се фокусира повече върху гъвкавостта на тялото и упражнения (асани), предназначени да стимулират хармония и активизиране на физическата енергия. Но йога е много повече от физическо натоварване на тялото. Йогата цели да трансформира както тялото, така и ума.

Различни стилове йога съчетават физически пози, дихателни техники и медитация или релаксация за балансиран и здравословен начин на живот.

Фет-бърнинг йога

Някои йога упражнения не само помагат за отпускане, укрепване и тонизиране на мускулите, но и за поддържане на теглото. Фет-бърнинг йога (в превод от англ. „горяща мазнини йога“) е модерна интерпретацията, подходяща както за напреднали, така и за начинаещи.

Специфичното за този тип йога е , че тя  е смесица от статични и динамични асани,  при които се редуват стягане и разтягане на дадена мycĸyлнa група. При правилното комбиниране на асани за различните части от тялото се стимулира оформянето му и повишеното изгаряне на калории.

Важен елемент от практиката, както при тази, така и при всички останали видове йога, е дишането. Първият урок по йога винаги започва с това как да вдишвате и издишвате правилно, което води до по-бързо топене на мазнините.

Фет-бърнинг йога? Добавете кардио елемент към вашата йога практика и ще усетите как ще се ускори сърдечния ви ритъм и ще се активират вашите мускули. Набор от специално подбрани йога асани ще ви накарат сериозно да се изпотите и да изгорите доста калории!

Какви са ползите от Фет-бърнинг йога?

Жена, която прави упражнения, следвани от асани в йога.

Тази йога акцентира върху работата с проблемните зони на тялото – ханш, талия, корем и бедра, едновременно ще огъвкавите и оформите тялото. Сред ползите от нея са подобряване кръвообращението и дишането, стягане и оформяне мускулите. Редовната практика води до засилване на метаболизма, перисталтиката и функцията на щитовидната жлеза – основните фактори, които влияят на редуцирането на теглото.

Фет-бърнинг йогата помага за изгаряне на коремни мазнини и за развиване на коремните мускули. Следователно, това помага да се сдобиете с мечтания плосък корем.

Йога също увеличава съсредоточеносттта и спокойствието на ума, като философията на й е акцентира и върху хранителните ви навици и спазването на балансирана диета. Това може да помогне за ограничаване на преяждането и нежеланото увеличаване на теглото, може дори да насърчи да промените хранителния си режим и да спомогне за загуба на тегло.

Много хора мислят, че трябва да са гъвкави, за да започнат йога, но това е едно напълно грешно схващане. Най-важната стъпка е да започнете и бързо ще откриете, че йога практиката ще ви помогне да станете по-гъвкави и пластични с всеки изминал ден.

Колко калории изгаря фет-бърнинг йогата?

Йога е невероятна тренировка за цялото тяло – но интензивността може да варира в зависимост от изпъляваните асани, продължителността на практиката и от скоростта на изпълнение, от нежна и релаксираща йога до изтощителна тренировка, която да ви загрее и изпоти, за да изхвърлите токсините от тялото. Обикновено по-интензивните упражнения изгарят повече калории. Няма универсална формула, която да каже колко калории ще изгорите по време на една практика. Това варира според сегашното ви тегло, вашата спортна форма и пол.

Къде да практикуваме?

Жема, практикуваща йога в природата, развила гъвкавост.

Вариантите са безброй: можете да практикувате йога онлайн, в студио, в малка група, дори с партньор. Ако сте твърде заети да посещавате редовни тренировки, не се отказвайте от фет-бърнинг йогата, защото можете да практикувате и сами у дома. Насладете се на лесни и достъпни тренировки в удобно за вас време в домашни условия. Необходимо ви е само килимче за йога и спокойно пространство.

Тренировките рано сутринта имат няколко предимства.  Те стимулират забързване на метаболизма, което допринася за по-ефективното изгаряне на калориите, а също и помагат да започнете деня по-свежи и по-енергични. След тренировката ще усетите прилив на енергия и тонус, които ще ви заредят през целия ден. Ако пък предпочитате вечерните тренировки, то най-добре завършете практиката с релаксация, за да успокоите и забавите темпото след фет-бърнинг йогата.

По което и време да решите да правите йога, е препоръчително да не ядете 2 часа преди и 2 часа след тренировката. Така ще се чувствате по-леки и ще изпълнявате по-лесно различните асани. И естествено, по-лекият режим и здравословна храна е препоръчителен за по-видими резултати!

Колко често?

Йога е удивителна – дори една практика седмично може да помогне да се чувствате във форма и разтоварени. Разбира се, по-честото практикуване води до по-бързи резултати, но не бива да позволявате на йога да допринесете за повишаването на нивото на стрес или умора. Слушайте тялото си и ритъма, който то ви задава.

Ако сте начинаещи, можете да започнете с два или три пъти седмично по час или час и половина всяка практика. Ако можете да направите само 20 минути на сесия, това също е добро начало. Не позволявайте ограничения във времето или нереалистични цели да бъдат пречка – правете каквото можете и не се безпокойте за това. Бързо ще откриете, че след известно време желанието ви да практикувате става все по-голямо, а вие се справяте все по-добре и по-добре с различните сложни асани.  Резултатите също ще дойдат с времето.

Най-важният фактор при загубата на онези досадни няколко килограма е намирането на дейност, която да ви доставя удоволствие. Ако фет-бърнинг йогата е любимият ви спорт, продължавайте да го правите. Комбинирайте със здравословна диета и ще постигнете успех на загуба на мазнини. Ще бъдете в добра форма и ще се чувствате заредени и енергични през целия ден!

Автор: Лиляна Узунова