Кето диета при мъже

Обновена: 27.03.2024|
Кето диета при мъже.

Кето диета при мъже – различна ли е за тях, как влияе върху здравето им, ефективността на тренировките и либидото им? По-долу ще разгледаме отговорите на тези въпроси, както и още по темата за кето диета при мъже.

 

Кето диетата

Кето диетата става популярна сред мъже и жени поради ползите за здравето и загубата на килограми, които предлага. Това е нисковъглехидратен режим, в който трябва да се стараем да разпределяме макросите си правилно, за да постигнем желаните резултати.

Стандартно, на база на 2000 калории на ден е подходящо да приемаме по 55-60% мазнини, 30-35% протеин, 5-10% въглехидрати. Целта на това е тялото да влезе в кетоза и да започне да черпи гориво за енергия от кетоните, произвеждащи се от мазнините в черния дроб, а не от въглехидратите.

 

Кето диета при мъже – как влияе?

Кето диетата действа и може да се спазва както от мъже, така и от жени. Въпреки това е възможно да има някои вариации в начина, по който отделните хора, включително мъжете, преживяват и се адаптират към диетата поради физиологичните си различия и разминавания в начина на живот.

Метаболизъм и състав на тялото

Мъжете обикновено имат по-висок процент мускулна маса и по-висока базална метаболитна скорост (БМС) в сравнение с жените, които имат по висока мастна маса.

В резултат на това те могат да изгорят повече калории в покой, което, от своя страна, да повлияе на целите им за отслабване или поддържане и на това как телата им реагират на кето диетата.

Хранителни нужди

Мъжете и жените може да имат малко по-различни хранителни нужди поради различните хормонални нива и състав на тялото.

Има вероятност на мъжете да им е необходим по-висок прием на протеини за растежа на мускулите и поддържането им, особено ако са физически активни или изпълняват силови тренировки.

 

Глад и апетит

На някои мъже може да им е по-лесно да се придържат към кето диетата поради разликите в нивата на апетит и глад, в сравнение с жените.

По-високото съдържание на мазнини и протеини в кето диета при мъже може да помогне за насищане и намаляване на апетита им, което да бъде от полза за индивиди, свикнали с консумацията на по-големи порции храна.

Физическа активност и работоспособност

 

Кето при мъже - бягане по плажа.

 

Мъже, които са физически активни, или спортисти може да се нуждаят от корекции в своята кето диета, за да гарантират, че имат достатъчно енергия за тренировките си и се възстановяват правилно.

Целевите или цикличните кетогенни диети, при които приемът на въглехидрати е стратегически увеличен около тренировките, може да са по-подходящи за активни мъже.

Здравни съображения

Мъжете, както и жените, трябва да вземат предвид своите индивидуални здравни нужди и цели, когато започват кето диетата. Съществуващите здравословни състояния, лекарствата и факторите, свързани с начина на живот, могат да играят важна роля при определяне на успеха на диетата.

Хормонален състав

Мъжете имат по-високи концентрации на тестостерон, докато жените имат по-високи концентрации на естроген. Хормоналните нива на жените варират през целия им менструален цикъл и продължителността на живота им, което също оказва влияние на процеса на загуба на тегло.

За щастие на мъжете, те не се сблъскват с този проблем и отслабват по-бързо, следвайки същите правила и ограничения.

 

Допълнителни ползи от кето диета при мъже

Въпреки че има ползи и за жени, кето диета при мъже крие още някои други предимства.

Отслабване

Въпреки че кето диетата помага за загуба на тегло, независимо от пола, има изследвания, които показват, че загубата на мазнини може да се наблюдава по-засилено при мъжете.

Правено е проучване върху мишлета, което показва, че наличието на женски полови хормони като естроген ограничава кетозата и по този начин възпрепятства загубата на тегло с кетогенната диета.

Контрол на кръвната захар

 

Кето при мъже - кръвна захар.

 

Доказано е, че диети с много ниско съдържание на въглехидрати като кето, подобрява управлението на кръвната захар и инсулиновата чувствителност.

Този ефект обаче също изглежда има пристрастие към пола. Предишното проучване, което споменахме, съобщава, че мъжките мишки показват по-добър контрол на кръвната захар от женските мишки.

Подобрени нива на тестостерон

Все още са необходими допълнителни изследвания в областта, но се твърди, че кето диета може да подобри функцията на тестисите при мъже, които страдат от метаболитен хипогонадизъм.

Смята се, че този скок на тестостерона води до повишено либидо при мъжете, както и до подобрена производителност при упражнения.

 

Рискове при кето диета при мъже

 

Кето при мъже - бъбреци.

 

Въпреки ползите от кето диета при мъже, съществуват и определени рискове, които е добре да вземем предвид. Например, трябва да си подсигурим необходимия прием фибри, за да избегнем запек. Също така, диетата не трябва да се започва от хора с проблеми с бъбреците, преди консултация с лекар и разрешението му.

Вероятност от “кето грип“

Кето грипът се отнася до набор от симптоми, които включват умора, ниско либидо, гадене, проблеми със съня, главоболие и мозъчна мъгла. Въпреки че тези симптоми обикновено са временни, те все още могат да бъдат доста неприятни, докато траят.

Вероятен недостиг от витамини и минерали

Кето диетата ограничава част от плодове и някои от зеленчуците, а те са основните източници на витамини и минерали в храненето ни и ограничаването им ни излага на опасност от получаване на хранителни дефицити без подходяща добавка.

Кето диета при мъже и не само, може да повлияе на баланса и здравето на костите, тъй като трудно може да си набавим витамин Д и калций от храната.

 

Дехидратация и липса на електролити

Кето диетата може да причини повишено уриниране и да доведе до дехидратация и потенциален електролитен дисбаланс. Затова е важно да останем добре хидратирани и да осигурим адекватен прием на основни електролити като натрий, калий и магнезий.

При кето диета при мъже, както и жени е важно да се консултираме с лекар или диетолог преди това, тъй като те ще могат да оценят индивидуалните ни здравословни състояния и да помогнат за смекчаване на потенциалните рискове, като същевременно гарантират, че хранителните нужди са задоволени.

 

Съвети за кето диета при мъже

 

Кето при мъже - хранене.

 

Освен да проследяваме макросите си, по време на кето диета при мъже, и не само, е желателно да следваме няколко стъпки, за да си подсигурим спокойно кето изживяване.

 

  1. Прием на протеин – важно е да следим приема си на протеин, тъй като той помага за изграждането и запазването на мускулната маса.
  2. Здравословни мазнини – наситените мазнини увеличават риска от сърдечни заболявания, така че се препоръчва да се ограничи тлъстото месо като колбаси, силно мазен бекон, масло и някои масла като палмово или кокосово масло.
  3. Хидратация – тъй като гликогеновите ни резерви намалят, когато тялото ни се изчерпа от въглехидрати, способността на организма да съхранява вода също ще намалее. Пиенето на много вода може да противодейства на този ефект и да поддържа тялото ни хидратирано.

 

Заключение

Кето диетата може да предложи потенциални ползи за мъжете, включително загуба на тегло, повишени нива на енергия и други. Въпреки това, има рискове, като хранителни дефицити, кето грип и възможни отрицателни ефекти върху здравето на сърцето.

Именно затова консултацията със здравен специалист е жизненоважна за безопасното и ефективно прилагане на кето диета при мъже.

 

Мъже и кето диета?

Кето диетата действа и може да се спазва както от мъже, така и от жени. Въпреки това е възможно да има някои вариации в начина, по който отделните хора, включително мъжете, преживяват и се адаптират към диетата поради физиологичните си различия и разминавания в начина на живот.

Как кето диетата е различна при мъжете?

Влияе малко по-различно като стане въпрос за метаболизъм и състав на тялото, хранителни нужди, глад и апетит, физическа активност и работоспособност и още.

С какво трябва да се внимава при кето диета при мъже?

Вероятност от “кето грип“, вероятен недостиг от витамини и минерали, дехидратация и липса на електролити.

Категории: Кето диета|Публикувана: 03.10.2023|

Източници

Няма източници

Сподели тази статия, избери платформа!

Блог

Рецепти

f624b8278ab099367517070468e42a1b?s=96&d=mm&r=g

Диляна Илиева завършва бакалавърска програма „Реклама“ и придобива опит в създаването и разработването на компетентно съдържание. Интересите й са в сферата на здравословното хранене и спорта.

Свързани публикации

Оставете коментар

Обновена: 27 март 2024 в 16:10 | Публикувана: 3 октомври 2023 в 13:40 | Категория: Кето диета