Кето диета за възрастни – полезен ли е режимът след 50-те?

Обновена: 22.03.2024|
Кето диета за възрастни.

Кето диетата им доказани предимства за хората от всякакви възрасти. Но фактът, че режимът е прилаган първоначално върху деца с епилепсия, неминуемо отваря въпроси за това дали е подходящ за по-възрастните.

С напредването на възрастта метаболизмът естествено се забавя, което прави отслабването изключително трудно, най-вече за дамите. При много жени над 50 години кето режимът помага за по-бърз метаболизъм и загуба на тегло.

Но това е само една от ползите, които може да има спазването на кето диета за възрастни хора. В следващите редове ще разберете останалите, както и за какво трябва да внимавате с напредването на възрастта, ако сте привърженици на този начин на хранене.

 

 

Възможни здравословни проблеми след 50-те

Да започнем от дамите. Повечето жени навлизат в перименопаузата (периодът преди менопаузата) в края на 40-те и началото на 50-те години. Характеризира се със симптоми като горещи вълни, нощно изпотяване, ниско либидо, промени в настроението, нередовен цикъл, безсъние и наддаване на тегло.

Когато менструалният цикъл е спрял за цели 12 месеца, това бележи менопаузата. Това обикновено се случва около 50-годишна възраст. По това време моделът на разпределение на теглото често се променя. Вместо да складира мазнини предимно в бедрата и задните части, жената може да започне да съхранява мазнини около корема, заради намаляването на естрогена.

И при мъжете, и при жените има повишен риск от сърдечно-съдови заболявания и остеопороза след 50-те. И двата пола започват да се борят с естествения процес на стареене и могат да изпитват следните симптоми:

  • Ускорена мускулна загуба
  • Хронично възпаление
  • Проблеми с регулирането на кръвната захар
  • Безсъние

Кетогенната диета няма да предотврати тези проблеми или да забави стареенето, но тя има няколко механизма, чрез които може да намали симптомите и неразположенията.

 

Кето диета за възрастни – как може да бъде полезна в здравословен план?

 

Ниска кръвна захар. Кето диета за възрастни.

 

Днес кето режимът е най-известен като диета за отслабване, включително и за хора над 50 години. Това е така, защото, на първо място, тя помага за намаляване хормоните на глада, което води до по-малко калории и покачване на тегло.

Кето режимът също влияе върху метаболизма на мазнините. Когато нивата на кръвната захар останат ниски при диета с ниско съдържание на въглехидрати, се изгарят повече мазнини. Специално при дамите, това може да помогне за компенсиране на натрупаните мазнини през менопаузата.

Ето някои потенциални ползи за здравето на мъжете и жените над 50 години, които спазват кето диета:

  • Кетозата може да намали хроничното възпаление чрез предотвратяване на висока кръвна захар и потискане на възпалителните молекули.
  • Режимът действа благоприятно като подкрепяща терапия за болестта на Алцхаймер и някои видове рак.
  • Подобрява рисковите фактори за сърдечни заболявания при хора със затлъстяване и диабет.
  • Помага за по-стабилни енергийните нива.
  • По-чиста и здрава кожа.

Имайте предвид, че повечето от тези предимства, свързани с кето диета за възрастни, все още се изследват.

 

Трудности, които могат да възникнат при спазването на кето диета за възрастни

 

Кето диета за възрастни. Детокс без въглехидрати и захар.

 

Най-важното за избора на диета е да ви позволява да я поддържате за дълъг период от време. За съжаление, при кето диета за възрастни фокусът пада върху ефективността на режима за няколко седмици до една година.

Това означава, че кетогенната диета в повечето случаи не може да служи за насърчаване на дългосрочното здраве при възрастни. Тъй като режимът е наистина ограничителен, на някои хора им е трудно да се придържат към него месеци или години подред, което допълнително усложнява нещата.

Да не забравяме и, че кето диетата често идва с някои неприятни странични ефекти, включително лош дъх, умора, ниска енергия, храносмилателни проблеми или безсъние. Под общото наименование „кето грип„, тези нежелани реакции изчезват в рамките на няколко седмици. Но също могат да се окажат голям проблем за по-възрастните хора.

Допълнително те са изложени на риск от недостиг на хранителни вещества като желязо, цинк, витамин В12, С и D. Плодовете и зеленчуците са добри източници на повечето от тези елементи.

За съжаление, много от тях не се консумират по време на кето режим. Затова е препоръчително да се следват препоръките на специалист за здравословно хранене при възрастни хора.

 

Няколко полезни съвета за ефективна кето диета за възрастни над 50 години

Често най-добрите съвети за добри резултати по време на диета са и най-простите. И тук ще споменем за пореден път основните неща – сън, редовни тренировки, управляване на стреса. Но нека ги разгледаме подробно в контекста на кето диета за възрастни:

  1. Прием на достатъчно протеини

 

Кето диета за възрастни. Отслабване с кетогенна диета. Стартов пакет кето. Захранване след кето диета.

 

С напредването на годините, мускулите се поддържат по-трудно. Прогресивната мускулна загуба, наречена саркопения, е основна причина за инвалидност, свързана с възрастта.

Получаването на достатъчно протеини чрез диетата може да помогне за предотвратяване на този проблем, тъй като аминокиселините (особено левцинът) осигуряват градивните елементи за мускулния синтез.

За повечето възрастни хора 100 грама протеин на ден е нормално количество – достатъчно, за да не наруши пропорциите на кето режима и да подпомогне укрепването на здравето.

  1. Силова тренировка

Сам по себе си протеинът не е достатъчен за поддържане на чиста маса. Необходими са и упражнения със съпротива.

Кето диета с високо съдържание на протеин + силова тренировка = поддържане на здрави мускули.

Не е нужно да залагате на нещо трудно. Правенето на лицеви опори, набирания или клекове 2-3 пъти седмично е напълно достатъчно. Стига човек да се чувства във форма, може да вдига и тежести, но това в никакъв случай не е задължително.

  1. Периодично гладуване

 

Кето диета за възрастни. Кето диета срещу COVID-19. Интермитентно хранене.

 

Интермитентното хранене не е нова практика. Хората са еволюирали в продължение на хилядолетия, с дълги периоди между гладуване и хранене. Най-очевидната полза е загубата на тегло, както при мъже, така и при жени.

Други потенциални ползи включват намаляване на риска от сърдечни заболявания, контрол на кръвната захар и възпаление. Разбира се при възрастни хора не бива да се прилагат агресивни серии на гладуване, за да се избегнат здравословни проблеми.

  1. Прием на електролити

Електролити като натрий, калий, магнезий, калций, фосфор и хлорид поддържат функционирането на нервната система, повишават нивата на енергия и балансират телесните течности. Те са важни и за възрастни на кето диета.

Натрият е най-важният елемент, върху който хората на кето диета трябва да се съсредоточат, защото количествените загуби от него са най-големи.

 

  1. Консумиране на повече суперхрани

Ето няколко примера за богати на хранителни вещества храни задължителни при кето диета за възрастни:

  • Яйца – те имат високо съдържание на протеини за поддържане на мускулите и холин за здравето на черния дроб и мозъка.
  • Тъмни листни зеленчуци – те са с високо съдържание на магнезий и калий за здравето на сърцето.
  • Месо и риба – добри източници на протеини, витамини от група В и желязо.
  • Телешки черен дроб – особено богат на витамин А за здравето на очите, мед за имунитет и витамин В12 за енергия.
  1. По-малко стрес и повече сън

Стигнахме до най-простите, но най-важни съвети. Ако сте стресирани, няма да спите добре. И ако не спите добре, ще бъдете стресирани. Всичко е свързано.

Както лишаването от сън, така и хроничният стрес увеличават риска от повечето хронични заболявания. Освен това те не подпомагат отслабването. Подобно на диетата, качественият сън и управлението на стреса трябва да се превърнат в рутина.

 

Ако трябва да обобщим, прилагането на кето диета за възрастни може да помогне за отслабване и подобряване на здравето, но изисква много воля, за да се поддържа в дългосрочен план. Това е една от по-рестриктивните диети за възрастни хора, така че адаптирането към нея може да бъде по-трудно, но резултатите си заслужават.

Категории: Кето диета|Публикувана: 20.04.2022|

Източници

Няма източници

Сподели тази статия, избери платформа!

Блог

Рецепти

14634b84e9917b0c4e510b76dd2c8d41?s=96&d=mm&r=g

Кристина Агнер е дългогодишен автор - има написани стотици статии в сферата на алтернативната медицина, биохакинг, здравословно хранене и диети. Продължава да впечатлява с умело перо и остър ум.

Свързани публикации

Оставете коментар

Обновена: 22 март 2024 в 15:42 | Публикувана: 20 април 2022 в 11:22 | Категория: Кето диета