Има много голяма вероятност поне един човек от приятелския ви кръг да спазва кето режима. Или пък сте попадали на информация за неговите чудотворни свойства и желаете да научите повече? Ако искате да ограничите сладкото, да отслабнете и да забързате метаболизма си, може би кето режимът е вашето решение и определено трябва да му дадете шанс. Но със сигурност преди това ще искате да сте сигурни какво всъщност представлява той и кои са неговите предимства и недостатъци? В тази статия ще развенчаем митовете за кето режима и ще ви дадем полезната информация, от която се нуждаете.

  1. Този режим привежда тялото в състояние на кетоза

Кетозата е метаболитно състояние, при което тялото преминава от изгаряне на въглехидрати за получаване на енергия към изгаряне на мазнини (повече за ползите от този процес тук). Повечето въглехидрати се превръщат в глюкоза (захар), която е основният източник на енергия в тялото. Когато въглехидратите се изключат от диетата, тялото започва да изгаря съхраняваните мазнини, за да осигури глюкоза от триглицериди. Това води до производство на кетони – които се натрупват в кръвта и се елиминира чрез урината.

  1. Може да се комбинира успешно с интермитентно гладуване

Интермитентното гладуване или периодичното гладуване е намаляване на консумацията на калории за конкретен период от време. Например може да си изградите режим и да приключите с храненето за деня до 20:00 ч., за да го преустановите чак в 10:00 ч. на следващия ден. Това „гладуване“ на организма в продължение на 14 часа доказано може да усили действието на кето режима и да помогне на тялото по-лесно да премине в режим на кетоза. Все пак трябва да сте предпазливи и да не се изкушавате да правите този „гладен прозорец“ прекалено голям. Така можете да си навлечете неприятности като ниско кръвно налягане, спадане нивото на кръвната захар и умора.

  1. Помага в борбата с килограмите
    жена с кантар

Няма как да не споменем и причина №1, поради която хората изобщо прибягват до спазването на определен режим, а именно свалянето на килограми. Такъв е случаят и с кето режима, защото той може да направи този процес значително по-бърз и ефективен. Когато преминете към приемането на много полезни мазнини, тялото започва да се опитва да ги изгаря. Това ще ви държи сити за по-дълъг период от време. Освен това вече ще изключите от менюто си храните, които най-често довеждат натрупване на ненужно тегло. Ако обаче не започнете да сваляте килограми веднага, не се отчайвайте и не прекратявайте режима. Все пак подлагате тялото си на големи промени и може да отнеме повече време то да се адаптира. Междувременно можете да наблегнете на кето храните, които най-добре действат за свалянето на излишните килограми тук.

  1. Намалява апетита

Гладът е може би най-лошият страничен ефект от всяка диета. Това е една от основните причини много хора да се чувстват обезкуражени и в крайна сметка да се откажат. Храненето с ниско съдържание на въглехидрати обаче води до автоматично намаляване на апетита. Проучванията показват, че когато хората премахнат въглехидратите от менюто си и консумират повече протеини и мазнини, в крайна сметка се запасяват с много по-малко калории. Така че ако се притеснявате, че ще сте непрекъснато гладни, няма за какво, спокойно можете да преминете на кето режима.

  1. Ще се отървете от мазнините около корема

Сега ще ви зарадваме! Както сме споменавали неведнъж, не всички мазнини в тялото са еднакви. Освен, че има полезни (откъде да си ги набавяте, можете да прочетете тук) и не чак толкова полезни мазнини, мястото, където се съхраняват, също оказва влияние върху здравето и риска от развиването на различни заболявания. В зависимост  от това се открояват двата основни типа – подкожна мастна тъкан и висцерална мазнина, която се натрупва в коремната кухина и е характерна за повечето хора (най-вече мъже) с наднормено тегло. Висцералната мазнина има тенденция да се образува около органите и често е свързана с възпаление или инсулинова резистентност. Диетите с ниско съдържание на въглехидрати са много ефективни за намаляване на тази вредна коремна мазнина (как можете да си помогнете допълнително за решаването на този проблем, прочетете тук). С течение на времето това може да доведе до драстично намален риск от сърдечни заболявания и диабет тип 2.

  1. Ще ви донесе повече физическа и умствена енергия

    Красива, млада жена сред природата. Биотин, или още познат като витамин В7 е известен със своите благоприятни свойства върху кожата и косата.

В допълнение към отслабването, много хора се подлагат на кето режима заради потенциалните по-високи нива на физическа и умствена енергия. Хората, които спазват режима дългосрочно, често съобщават за повишен фокус и енергия. Когато попаднете в състояние на кетоза, с времето тялото започва да изгаря кетони вместо глюкоза. Това може да отнеме няколко дни или седмици, но важното е, че кетоните са изключително мощен източник на енергия за мозъка. Елиминирането на въглехидратите също може да помогне за контролиране и стабилизиране на нивата на кръвната захар. Това може допълнително да увеличи фокуса и да подобри работата на мозъка и физическата активност.

  1. Може да ви отърве от акнето

Акнето може да се появи поради различни причини, но често има връзки с диетата и нивата на кръвната захар. Преминаването към диета с високо съдържание на преработени и рафинирани въглехидрати може да промени баланса на чревните бактерии и да доведе до повишаване и спадане на кръвната захар. И двете от тях могат да повлияят неблагоприятно на здравето на кожата. Намалявайки приема на въглехидрати, можете значително да намалите симптомите на акне и да подобрите цялостното състояние на кожата. Кето режимът е един добър начин да постигнете това.

  1. Може да подобри симптомите на поликистозните яйчници

Може би е изненада за вас, но кето режимът може да подобри и това състояние. Синдромът на поликистозните яйчници е хормонално нарушение, което може да доведе до излишък на мъжки хормони, овулаторна дисфункция и поликистозни яйчници. Диета с високо съдържание на въглехидрати може да причини неблагоприятни ефекти при хора с това заболяване, като кожни проблеми и наддаване на тегло. Кето диетата може да подобри няколко маркера на състоянието, сред които теглото, хормоналния баланс, съотношението между лутеинизиращия хормон (LH) и фоликулостимулиращия хормон (FSH) и нивата на инсулина на гладно.

  1. Що е то „кето грип“?

Да, слуховете са верни, наистина съществува такова нещо като кето грип, но можете да го избегнете! Кето грипът може да ви нападне, когато за първи път започнете диетата. Най-честите симптоми включват сънливост, замаяност, гадене, умора и раздразнителност. За да избегнете тези неразположения, започнете да елиминирате въглехидратите си по-бавно, поне месец предварително и увеличете нивата на електролитите. Най-простият начин да постигнете това е като пиете много вода. Можете да й добавите и малко сол, за да управлявате по-добре загубата на електролитите.

  1. Може да намали тревожността и депресията

Въпреки, че можете да почувствате първоначални неразположения, след като прекарате известно време на кето режима ще се насладите и на тези негови предимства. Изследванията предполагат, че това може да се дължи на защитните ползи за мозъка от приема на здравословни мазнини и ниските нива на захар. Така че ако сте на кето режима значително ще намалите симптомите на тревожност и депресия. Така ще сте не само по-здрави, но и по-спокойни и щастливи. Какво по-хубаво от това?

Кето режимът ви позволява да ядете храни, които често се считат за нездравословни по начин, който всъщност подкрепя вашите дългосрочни цели и ви дава значителни здравословни ползи. Затова не се съсредоточавайте върху думата „диета“, а върху храните, които обичате и все още можете да похапвате. Това ще ви помогне да се придържате по лесно към кето режима и по-бързо да се насладите на неговите предимства. Успех!