Когато става въпрос за кето режим, много хора си задават въпроса „Скъпо ли е кето храненето?“. Името на популярния в последните години хранителен режим буди притеснения в много хора с това дали биха могли да го изпълняват в нормална финансова рамка. Оказва се, че не е скъпо да се храним кетогенно, особено ако се придържаме към кето бюджет и разумно пазаруване.

Днес ще ви дадем ценни съвети именно в тази насока.

 

Важно ли е качеството на храната при кето режима и защо?

Кето режимът почти напълно променя навиците на тези, които са решили да го приложат. Той включва много мазнини, но с ниско съдържание на въглехидрати: около 20, максимум 30% от дневното меню. Изключва се напълно захарта и всички изделия, съдържащи захар, както и продуктите с глутен.

Освен че е много важно да следим за приема на въглехидрати, качеството на храната е от първостепенно значение. Нашето желание по време на кето режима е, главно, да свалим килограми, но и да укрепнем здравето си и да запазим тонуса си. Макар в началото да ви се струва ограничен откъм позволени храни, впоследствие осъзнавате колко богат е на полезни вещества всъщност.

Да следим за качеството на храните, които консумираме, е полезен навик не само при кето, но и по принцип. Така си гарантираме ефективни енергийни източници и предотвратяваме редица здравословни проблеми.

Нека разберем как да контролираме нашия кето бюджет.

 

Как да избегнем скъпия кето режим?

Когато един хранителен режим стане модерен, както се случи с кето диетата, компаниите реагират бързо. Те разработват храни, съвместими с кето, като барчета, шейкове, смеси за тесто и т. н. Но не са ни необходими всички тези неща, за да имаме успех с кетогенното хранене.

Всъщност, идеята при този хранителен режим е точно обратната: консумиране на възможно най-малко пакетирани храни. Освен за здравето, друга полза от избягването на пакетирани храни е, че пестим значително.

В повечето случаи притесненията идват от по-екзотични кето продукти, като авокадо или кокосово масло, например, които са по-скъпи. Но нека не забравяме – понякога е необходимо да вложим повече, особено когато става въпрос за нашето здраве. Колкото и клиширано да звучи – разумното консумиране на полезни продукти ще ни се отплати във времето.

 

Скъпо ли е кето храненето – съвети за бюджетен кето режим

Повечето продукти в кето диетата се състоят от много протеини с ниско съдържание на въглехидрати, като месо или яйца, масла, зеленчуци без нишесте. И от продукти с високо съдържание на мазнини, като авокадо, кокос или ядки.

Ето няколко съвета за запасяване с тези продукти и тяхното съхраняване при ограничен бюджет:

  • Купувайте на едро

Пазаруването на едро може да ви помогне да намалите разходите за храна. Продукти като ядки, семена и кокосови стърготини дори можете да купувате насипно.

  • Запасявайте се

Ако разполагате с повече място във вашия фризер, запасете се с месо, зеленчуци и дори авокадо (в разядки като гуакамоле, например). Когато попаднете на намаление на някой продукт, независимо, че не сте го планирали за вечеря, запасете се с него.

Замразяването на месо и зеленчуци не уврежда по никакъв начин хранителния им състав и можете да ги запазите свежи за по-дълго. Как да замразявате правилно някои продукти, ще откриете в статията Полезни ли са замразените зеленчуци.

  • Избирайте сезонни зеленчуци

В повечето случаи те са по-евтини, особено ако са от местен производител. Друго, с което много хора са наясно, е фактът, че продуктите с етикет „био“ са по-скъпи. Така че внимавайте и за това при покупките.

  • Изберете замразени пред пресни

Повечето замразени кето плодове и зеленчуци, като карфиол, броколи и бери плодове, например, са по-достъпни от пресните. Освен това те се запазват за дълго във фризера и няма да се притеснявате, че ще се развалят и ще „хвърлите пари на вятъра“.

  • Съставете си меню

Предварителното съставяне на меню, както и списък за пазаруване, ще ви помогнат да избегнете излишните покупки. С приготвянето на няколко храни, като варени яйца и сварено пилешко месо, ще се придържате към кетогенното хранене през седмицата.

За примерни кето менюта можете да разгледате нашата статия Кето диета за начинаещи + примерно кето меню.

  • Изберете по-евтини протеини

Яйцата са изключително достъпна храна, подходяща за кето. Освен това можете да ги използвате за различни ястия. Купуването на цяло пиле, което да разфасовате и съхраните във фризера, също ще ви спести средства.

  • Избягвайте пакетираните храни

Вече споменахме за различните кето барчета и десерти, които не са ви необходими, за да се храните кетогенно. А цените им само ще натежат върху вашия кето бюджет.

  • „Готви веднъж, яж два пъти“

Готвенето ни спасява от изкушението да се нахвърлим на нережимна храна. Или да си поръчаме готова такава, която може да ни излезе двойно по-скъпо от продуктите за едно домашно ястие с няколко порции. Отделете повече време за готвене и при възможност, винаги си взимайте обяд на работното място.

Планирането на менюто, пазаруване на едро, готвенето и ефективното използване на фризера наистина могат да ви помогнат в поддържането на разумен бюджет за вашия кето режим.

 

Списък с бюджетни кето продукти:

 

Скъпо ли е кето храненето.

 

  • Меса/протеини – яйца, консерви с риба, цели пилета, пилешки бутчета, свински пържоли, кайма (за предпочитане – домашна), пресни меса за съхранение във фризера, извара, пълномаслено кисело мляко.
  • Здравословни мазнини – насипни количества настърган кокос, орехи, бадеми, пекани, зехтин (студенопресован), сирена и масло Гхи.
  • Зеленчуци без скорбяла (нишесте) – тиквички, броколи, корфиол, аспержи, целина, зеле, брюкселско зеле, краставици, маруля, спанак, рукола, патладжан, гъби, чушки.
  • Плодове с ниско съдържание на въглехидрати (сезонни или замразени) – малини, ягоди, къпини, боровинки.

Винаги, когато попаднете на промоция на някой от гореизброените продукти, се запасявайте. Така значително ще намалите разходите, за разлика от пазаруването „ден за ден“.

 

Скъпо ли е кето храненето и как да си съставим бюджетно седмично меню?

Нека да видим какво можем да включим в едно бюджетно, примерно седмично кето меню, в което наблягаме на по-достъпни продукти, с повече възможности за приготвяне.

Имайте предвид, че е препоръчително да се пропуска закуската и да се пие бронирано кафе – такова с мазнини като кокосово масло и Гхи (ако приемате лекарства – тогава консумирате лека режимна закуска). Рецептата за него ще откриете в статията Бронирано кафе –  какви са ползите и как да си го приготвим. То засища организма от 4 до 6 часа.

Споделяме с вас едно примерно, бюджетно седмично кето меню:

1-ви ден:

Закуска: Бронирано кафе, чай или вода

Обяд: Пилешка супа с целина и кисело мляко

Вечеря: Свински пържоли и зелена салата

2-ри ден:

Закуска: Бронирано кафе

Обяд: Зелена салата с яйца и краставица

Вечеря: Пуешко месо, нарязано на дребно, върху листа от маруля и задушени кето зеленчуци (замразени)

3-ти ден:

Закуска: Бронирано кафе

Обяд: Салата с риба тон

Вечеря: Ориз от карфиол, задушен със замразени броколи, нарязано пилешко месо и подправки на вкус

4-ти ден:

Закуска: Бронирано кафе

Обяд: Пилешки рулца и кисело мляко

Вечеря: Кето пица с блат от карфиол и яйца, с добавки по желание

5-ти ден:

Закуска: Бронирано кафе

Обяд: Зелена салата със сварени яйца, сирене, чушки и гъби

Вечеря: Кюфтета по чирпански (без картофи, можете да ги заместите с алабаш)

6-ти ден:

Закуска: Бронирано кафе

Обяд: Салата от рукола с консервирана риба тон, краставици и зехтин

Вечеря: Пилешка супа с бекон и облачен хляб

7-и ден:

Закуска: Бронирано кафе

Обяд: Пълнена целина с козе сирене (или яйчена салата)

Вечеря: Гондола от тиквички

 

Това е едно сравнително бюджетно кето меню, като с едно готвене можете да приготвите и повече порции от съответното ястие. Така ще успеете да спестите още повече от разходите ви за храна.

 

5 вредни навика, които увеличават кето бюджета ви

 

Скъпо ли е кето храннето. Жена, която гледа сладки бисквитки и й се иска да ги изяде

 

Промяната на някои навици неусетно ще се отрази положително на бюджета. Нека видим кои са те.

1. Спрете да хапвате между основните хранения

Бързите закуски са ненужни и скъпи. Храненето по навик или от скука може не само да ви излезе по-скъпо, но и да развали режима ви. Ако се чувствате гладни между основните хранения, добавете повече мазнини към основните ястия. Така ще сте сити за по-дълго.

Ако, все пак, не можете да устоите, хапнете няколко парченца черен шоколад със стевиола или няколко бадема.

 

2. Не изхвърляйте храна

Когато планирате менюто си, опитайте се да прецените колко и кога ще бъде изядено. Смята се, че едно домакинство изхвърля приблизително 25% от закупената храна и напитки. Не пазарувайте импулсивно и използвайте органичните остатъци за бульон, например.

Преди да отидете на пазар, прегледайте хладилника и наличните продукти, за да не купувате излишни количества.

 

3. Не купувайте напитки

В това число задължително включваме газирани сокове и фрешове, в които има голямо количество захари. Вместо да си взимате скъпи кафета на път за работа, пригответе си бронирано кафе вкъщи и си вземете за офиса. Сведете течностите, които поемате, до вода, кафе и чай.

При възможност се придържайте към чешмяната вода. Напълнете голяма бутилка за многократна употреба и пийте от нея през деня. Така ще останете хидратирани и ще отблъснете някои от неприятните симптоми на кето грипа.

 

4. Не се изкушавайте

Когато сте в супермаркета, избягвайте пътеките около щандове със сладки изделия или други продукти, които са ви слабост и не са кето. Не пазарувайте, когато сте гладни.

Ако имате деца – не е препоръчително да пазарувате с тях. Често много продукти са поставени на нивото на очите им и с целенасочена реклама. Така разходът за пазар значително скача, когато сме с тях.

 

5. Не си купувайте обяд

Купуването на обяд всеки ден е голям разход в дългосрочен план. Отделете няколко минутки сутрин, за да си го приготвите. Ако имате остатъци от вечерята, използвайте ги за обяд, като им добавите свежа салата или яйца.

 

Има как да се храним здравословно, дори кето, с разумен бюджет. В нашия кулинарен блог ще откриете разнообразни предложения, сред които да изберете. От ястия, с които да се поглезите, до бързи и лесни рецепти за обяд или вечеря.

И за финал – не се питайте скъпо ли е кето храненето и здравословната храна, а защо е толкова евтина преработената. Бъдете здрави и се хранете разумно!