Косопад по време на кето хранене – на какво се дължи

Обновена: 13.03.2024|
Косопад по време на кето хранене.

Когато започнем кето режим, тялото ни претърпява много промени в начина, по който функционира. На първо място спираме да използваме въглехидратите като източник на енергия и ги заместваме с кетони. Изхвърляме излишното количество вода, намаляваме лошия холестерол, понижаваме кръвната захар.

Понякога обаче тялото ни търпи и допълнителни загуби – като косопад по време на кето хранене. И макар наглед да не е чак толкова притеснително последствие на фона на загубата на тегло, е важно да знаем защо се случва и как можем да му повлияем.

 

Косопад по време на кето хранене – защо се случва?

На първо място е важно да уточним, че от косопад биват засегнати много малко от хората, които спазват нисковъглехидратен режим. Въпреки това, понякога се случва и ако го забележите при вас, е хубаво да знаете каква е причината за това и как да го спрете или поне – намалите.

По правило косопадът като явление може да възникне по няколко основни причини:

keto 02
kurk pep 600
keto 02
kurk pep 600
  • нисък имунитет
  • недостиг на желязо
  • хормонални нарушения и проблеми с щитовидната жлеза
  • лекарствени продукти
  • липса на витамини и минерали
  • заболявания на кожата на главата причинени от бактерии и дори стрес
  • смяна на сезоните
  • неподходяща козметика, четка за коса и др.

Тъй като по време на кето режима драстично променяме диетата си, то е възможно това да се отрази на косата ни. Затова и при друг тип режими (гладуване, много нискокалорийна диета и др.) е нормално да забележим и интензивен косопад.

Важно е да уточним, че е напълно нормално на дневна база да губим определено количество коса – до 100 косъма. Това далеч не значи, че страдаме от косопад.

Основно, когато говорим за косопад вследствие на кето режим, трябва да помним, че всичко в тялото ни е процес. Когато косопадът се случи в този период, причините може да са няколко:

  • прием на по-малко калории
  • недобър прием на протеини
  • липса на достатъчно витамини и минерали
  • ниско количество въглехидрати
  • проблеми с метаболизма и усвояването на веществата

И още нещо важно: не очаквайте да забележите косопад, ако той е причинен от кето режима, при първите седмици от него. Обикновено ако има нещо нередно, то се проявява с падане на косата по-интензивно след 3-4-5 месеца след началото на кетозата.

Дори това да се случи, което е рядко, имайте предвид, че явлението е временно и напълно естествено.

Причината се крие, от една страна, в естествения цикъл на косъма, и от друга: във внезапната промяна, която налагате на тялото си. То трябва да се увери, че насочва достатъчно енергия първо към най-важните тъкани, системи и органи, а това значи, че може да няма достатъчно за поддържането на косата ни.

Въпреки това, когато организмът ви се приспособи към новия режим няколко месеца по-късно, косата ви отново ще израсте на мястото на опадалите косми и оредяване няма да бъде забелязано.

 

Кето храни против косопад

 

Косопад по време на кето. Дефицити на витамини. Есенен косопад. Побеляване на косата.

 

Имайте предвид, че косопад по време на кето хранене е рядко срещано явление, защото диетата е богата на протеини и мазнини – два основни елемента, които влияят на косата и растежа й, освен витамините и минералите.

За да сте сигурни, че няма да срещнете този проблем по време на кетоза, има няколко храни, които могат да ви помогнат да го предотвратите. И най-хубавото – те са напълно позволени спътници на кето режима.

Храните с наличие на много антиоксиданти са на първо място сред тях: всички зеленчуци и плодове с нисък гликемичен индекс ще бъдат в помощ на косата ви и на целия ви организъм по време на кетоза. Бери плодовете и зеленолистните зеленчуци, които още съдържат и големи количества желязо, са само част от тях.

В кето режима са позволени и редица храни с високи количества витамин А – също много важен елемент за косата ни. Откриваме го в яйцата, млечните продукти и мазните риби.

Ядките и семената, които също се препоръчват като източник на полезни вещества и протеини по време на кетоза, допълнително могат да помогнат на косата ни. При тях е важно обаче да внимаваме какви точно и колко големи количества от тях приемаме, за да не нарушим режима си.

В допълнение с рибата, те ни осигуряват и много от така нужните ни омега-3 и омега-6 мастни киселини.

 

Как още да си помогнем?

 

Косопад по време на кето. Балансираният начин на живот.Сваляне на килограми в менопауза. Кето диетата и депресията. Как да намалим апетита си. Храни за диабетици. Храна за офиса. Кето храни.

 

Ако все пак забележите косопад по време на кето режим, то е важно да знаете какво можете да направите. Тъй като това е процес, който се ръководи от състоянието на тялото и психиката ни, е добре да предприемете следните мерки.

Старайте се да намалите стреса – той влияе на всяка част от тялото ни, включително и на състоянието на косата ни. Спете достатъчно и то – здравословен сън. Старайте се да не бъдете твърде взискателни към себе си – по отношение на храната и загубените килограми.

Въпреки че сте в режим, опитвайте да засищате организма, така че да не изпитва глад. Заедно с това е важно да му осигурявате достатъчно витамини от група B, витамини A, E и D, както и желязо. Затова не пропускайте да ги включвате в менюто си под формата на храна или при нужда – хранителни добавки.

 

В този период бъдете по-внимателни към косата си. Ако е възможно, подсушавайте я по-внимателно. Потърсете и естествени масла, с които да я подхраните, като например арганово масло. При този тип терапии обърнете внимание и на скалпа си – мястото, откъдето всъщност косата започва своя растеж.

 

Желателно е и да не я подлагате на твърде интензивен стрес от изправяне, къдрене и боядисване, ако можете да го избегнете.

Грижете се за имунитета си и достатъчното количество витамини и минерали в тялото си. И ако все пак забележите сериозен косопад по време на кето режима, въпреки всички мерки, които сте взели, направете консултация със специалист и нужните изследвания.

Категории: Здраве, Кето диета|Публикувана: 10.05.2021|

Източници

Няма източници

Сподели тази статия, избери платформа!

Блог

Рецепти

49ba106e715c855274a0ed254826b4e3?s=96&d=mm&r=g

Василка Дюлгерова е създател на съдържание в сферата на здравословното хранене, хранителни режими и физическата активност в различни възрасти. Тя е автор на стотици статии с огромна четаемост.

Свързани публикации

Оставете коментар

Обновена: 13 март 2024 в 10:01 | Публикувана: 10 май 2021 в 13:13 | Категория: Здраве, Кето диета