Грижа за кожата през лятото в 7 стъпки

Обновена: 08.03.2024|
Маска за кожа. Грижа за кожата през лятото.

„Да има мярка в нещата!“ („Sit modus in rebus!“) възкликнал преди повече от 2000 години римският поет Хораций.

И тази негова препоръка се оказала в сила за всичко, което ползваме до днес, включително и слънцето. Безспорно то е жизненоважно. Под влияние на неговите лъчи в човешкия организъм се синтезира витамин D.

Той е необходим не само за здрава костна и имунна система, но и като бариера срещу обменни, невропсихични, сърдечно-съдови и други заболявания.

Но предозираме ли престоят под небесното светило, появяват се проблеми. Затова е необходима подходяща грижа за кожата през лятото.

Ето и най-актуалните методи.

biotin 02 400
keto 01
biotin 02 400
keto 01

 

1. С маска под слънцето – как ефективно да я ползваме?

Носенето на маска по време на пандемията е профилактична мярка, която трябва да спазваме, за да ограничим вариантите на вируса SARS-CoV-2, причинител на COVID-19.

В горещо време обаче, когато кожата под маската се затопли и изпоти, възникват условия за активиране на заглъхнали кожни заболявания като акне, розацея, себореен дерматит и други.

Най-много са случаите на „механично акне“, причинено от продължително ползване на двойни маски в топли помещения. Употребата на червило, фон дьо тен или друго козметично средство под маската също причинява неприятности.

Практически е доказано, че тя не предпазва от кожно изгаряне, независимо от нейния цвят и дебелина. Ето защо е разумно да се нанася слънцезащитен крем върху цялото лице при всяко излизане навън.

Трябва обаче да се предвиди времето, през което кожата може да поеме крема. Значение имат неговият състав, гъстота, плътност и други особености. Най-често маската се ползва около час след намазването.

 

2. Сънцезащитните продукти се избират с повишено внимание

 

Грижа за кожата през лятото. Бенките. Жена, която предпоазва кожата си от силните слънчеви лъчи със слънцезащиен крем.

 

 

Те съдържат съставки, които пазят еластичните фибри на кожата от състаряващото действие на ултравиолетовите лъчи, главно UVА и UVВ. (Приема се, че атмосферата спира третия вид лъчи от слънчевия спектър – UVС.)

Информация за протективните качества на козметичните средства можем да получим от знак върху опаковката им. Най-добре е, ако знакът посочва, че предпазният компонент за А лъчите е една трета от общия слънцезащитен фактор (Sun protection factor или SPF).

През лятото са подходящи кремове с SPF минимум 30. На хората със светла кожа, сини очи и руси коси, на склонните към фотодерматози, се препоръчват кремове с SPF 50+.

Това означава, че, ако за 10 минути при облъчване на незащитен участък от кожата настъпва еритема (зачервяване), то същата реакция се явява след повече от 500 минути, когато е използван крем със знак 50+.

Разбира се, определено влияние оказва и интензивността на ултравиолетовото облъчване. За часовете, в които тя е най-висока, можем да се информираме от прогнозата за времето.

Правилно е в горещините да се използват слънцезащитни продукти с овлажняваща основа. Те винаги се нанасят преди гримирането, но не по-рано от половин част преди излизане навън.

Освен хидратиращи компоненти, кремовете трябва да съдържат витамини, особено А, С и Е, както и  микроелементи – магнезий, цинк, селен.

Не бива да се забравя, че съставките намаляват ефективността си, когато лицето, ръцете и цялото тялото се намокрят.

Ето защо на плажа е най-добре слънцезащитните продукти да се подновяват на всеки 2-3 часа.

 

3. Обличайте се в широки, дишащи дрехи

За предпазване при интензивно слънчево греене е правилно да се носят очила, шапка и светли дрехи. Желателно е да са свободни, проветриви, непретенциозни, в спортен стил.

Памучните тъкани са особено подходящи, независимо дали стоим под слънчевите лъчи или на сянка. Такива дрехи добре попиват потта и намаляват риска от кожни раздразнения.

Много важно е нищо да не стяга тялото, за да се сведе до минимум опасността от зачервяване, сърбеж, разранявания и инфекции на кожата.

 

4. Очите, устните, ръцете и краката се нуждаят от освежаване

 

Грижа за кожата през лятото. Очно здраве. Диета без въглехидрати и захар. Малко момиченце на плажа нанася слънцезащитен крем на лицето си

 

Винаги носете качествени очила, които ще предпазят очите ви от силните слънчеви лъчи.

Намазвайте всекидневно хидратиращ крем в областта на клепачите и под очите. По този начин ще отдалечите максимално във времето образуването на бръчки и отоци (т.нар. торбички под очите).

Използвайте балсам за устни с висок SPF фактор и след употребата му нанасяйте червило.

Не мислете, че полагането на грижа за кожата през лятото се отнася само за лицето. Тялото също се нуждае от хидратиране и слънцезащита, а добре поддържаният маникюр на ръцете и крака е съществен елемент от привлекателния външен вид.

Ако откриете симптоми на гъбички по ноктите и между пръстите си (удебеляване или промяна в цвета на нокътната плочка, болка, зачервяване и сърбеж на кожата, поява на неприятна миризма и др. ), веднага се консултирайте със специалист по микология.

По правило лечението е продължително и изисква търпение. Краката трябва да се поддържат сухи и хладни. След всяко измиване, подсушавайте ги със специална кърпа за крака, която трябва редовно да подменяте.

За предпочитане е през лятото да дадете предимство на сандалите пред останалите обувки. Много важно е в топлото време краката ви да се чувстват комфортно.

 

5. Грижа за кожата през лятото: Взимайте душ по два пъти дневно

Сутрешните и вечерните душове през лятото предотвратяват запушването на кожните пори и образуването на черни точки. Имат хигиенен и хидратиращ ефект.

Освен това ще ви тонизират. Идеално действат контрастните душове, при които се редуват обливания с топла вода за около 90 секунди и с хладка – за 30 секунди. Правилно е процедурата да започва с топла вода и завършва с хладен душ.

Ако се изпълнява по три или повече пъти седмично, тя ускорява обмяната на веществата в организма, ограничава целулита, тонизира мускулите, нормализира кръвната циркулация и действа общоукрепващо. А всичко това е чудесна грижа за кожата през лятото.

 

6. Наблегнете на водата и соковете

 

Грижа за кожата през лятото. Жена, която прави детоксикиращо смути. Бери плодове, блендер и готови сокове за детоксикация на организма и отслабване. Кето хапки за гости.

 

През лятото се нуждаем от обилно количество вода – между 2-3 литра на ден. Много добре действа редуването на различни минерални води, както и пиенето на кокосово мляко и сок от диня. Те поддържат кожата влажна и активират освобождаването на организма от отпадните вещества на неговата обмяна.

Разумно е да се избягват газирани течности и всякакви питиета с добавена захар. Първите подуват стомаха, а от вторите се пълнее.

С добър тонизиращ ефект се отличава редовното приемане на чаша топла вода сутрин, на гладно, веднага след ставане от сън. При редовно изпълнение тази процедура действа подмладяващо.

 

7. Осигурете си  здравословна храна

През лятото това означава да се наблегне на зеленчуците и плодовете, на леките, нетлъсти меса и млечните продукти.

Консумирането им често, но в малки количества, е резултатен начин за т.нар. вътрешно разкрасяване, но и за добра грижа за кожата през лятото. То е напълно постижимо, ако редовно зареждаме организма си с необходимите микроелементи, витамини, незаменими аминокиселини и други полезни съставки.

Най-лесно можем да ги получим чрез редовна употреба на здравословни, разнообразни храни. С тяхна помощ можем да се радваме на собствената си, естествена красота, която винаги е свързана с неподправен чар, бодрост и оптимизъм.

Категории: Kрасота|Публикувана: 24.08.2021|

Източници

Няма източници

Сподели тази статия, избери платформа!

Блог

Рецепти

eb22f0b1122125bc6d566cc1bd539054?s=96&d=mm&r=g

Д-р Ваня Шипочлиева, д.м. е завършила медицина във ВМИ гр. София и журналистика в СУ "Св. Климент Охридски". Специалист е по социална медицина и организация на здравеопазването. Защитила е дисертация за ролята на медиите в процеса на здравната реформа. Автор е на стотици публикации в научни и популярни издания.

Свързани публикации

Оставете коментар

Обновена: 8 март 2024 в 11:03 | Публикувана: 24 август 2021 в 14:56 | Категория: Kрасота