6 начина за топене на коремните мазнини

Обновена: 15.01.2024|

Всеки човек поне веднъж е участвал в неравностойната битка с коремните мазнини. Всъщност, коремът е тази част от тялото, в която най-много искаме да отслабнем и същевременно е най-трудно да го постигнем.

Като оставим чисто естетическите притеснения, коремните мазнини, които заобикалят органите, могат да бъдат и много опасни. Те имат потенциала бързо да увеличат мазнините в кръвта и оттам да повишат нивата на кръвната захар и да увеличат риска от диабет и сърдечни заболявания.

Всичко това може да се избегне с воля, упоритост и няколко начина за топене на коремните мазнини, с които ще ви запознаем в следващите редове.

 

husk 400
ekzo 02 600

 

husk 400
ekzo 02 600

Как се натрупват коремните мазнини?

Коремните мазнини са подкожни такива, които се натрупват около талията и осигуряват запас от енергия, а също и защита за органите. Малките количества мазнини са здравословни. Когато обаче нивата им са над нормата, говорим за висцерална мазнина. Тя може да навреди на околните органи.

Най-просто казано, коремните мазнини се образуват от консумирането на твърде много калории, което води до наддаване на тегло. Ние нямаме контрол върху това къде точно се натрупва това тегло. Затова някои са по-закръглени в талията, други в бедрата. Като влияние оказват и възрастта, пола и генетиката.

Бързото напълняване вследствие на нездравословен начин на животи или хормонални проблеми също повишава риска от натрупване на повече мазнини около корема.

Някои други фактори, като липса на достатъчно сън или стрес, също могат да доведат до повече коремни мазнини. Доказано е, че по-високите нива на хормона на стреса кортизол насърчават натрупването на мастна тъкан. Тези предпоставки водят и до по-трудно топене на коремните мазнини.

 

6 начина за топене на коремните мазнини

 

Топене на коремните мазнини. Понижаване на кръвното налягане. Сваляне на килограми от талията с кето диета.

 

И така, споменахме, че не можем да контролираме къде качваме килограми. Също толкова трудно е и да се опитаме да отслабнем в определена област. Все пак, ако говорим за коремни мазнини, има начини, с които да съсредоточите отслабването предимно в средната част на тялото.

Загубата на тегло (и по-специално устойчивата загуба на тегло) обикновено отнема време. Това се отнася и за топене на коремните мазнини, но има някои неща, които можете да направите, за да ускорите възможно най-много процеса.

 

  1. Бройте калориите

Най-основният подход към загуба на тегло е изгарянето на повече калории, отколкото консумираме. С няколко прости сметки или с приложение за отслабване можете да разберете колко калории трябва да намалите от диетата си или да изгорите във фитнеса, за да постигнете целите си.

Ако изгаряте 500 калории повече на ден, седем дни в седмицата, това ще доведе до 3500 калории по-малко на седмица, което е равно на минус един килограм тегло.

Ако пък смятането не е за вас, просто намалете размера на порциите си. Например, обикновено изяждате един сандвич – започнете да хапвате половин. Напълнете купичката със супа само до половината. Изяждате 1/3 от порцията с месо за обяд и т.н.

Така по лесен начин, ще намалите приема на калории и ще направите първата стъпка към бързо топене на коремните мазнини.

 

  1. Наблегнете на повече фибри и протеини в диетата си

 

Топене на коремните мазнини. Фибри. Цьолиакия. Глутенова ентеропатия. Лек за хемороиди. Вратига. Диета след празниците. жена и схема на чревната флора

 

Яжте повече фибри, те не само засищат по-добре, но и помагат за забавяне на храносмилането. Специално жените трябва да се стремят към поне 25 г фибри на ден, на базата на 2000 калории дневно, за да се радват на тънка талия.

Протеините също не са за пренебрегване. Стремете се да приемате поне 70 г протеин на ден. Това е особено важно преди да тренирате. За да избегнете чувството на глад след тренировка, яжте лека закуска с поне 12 г протеин преди нея. Така намалявате риска да поемете повече от изгорените калории във фитнеса, ако хапнете и да се върнете на изходна позиция.

 

  1. Заложете на силови тренировки

Силовата тренировка за цялото тяло е от изключително значение за топене на коремните мазнини особено ако искате траен резултат. Това е така, защото силовите тренировки помагат за изграждане на мускули, които ще заместят телесните мазнини.

Тъй като мускулите са метаболитно активни, вие ще продължите да горите калории след тренировка, като по този начин намалявате общите телесни мазнини (включително коремните).

Бонус: Когато метаболизмът ви стане по-бърз поради мускулния растеж, ще имате малко повече възможности за нарушаване на хранителния си режим с нещо забранено от време на време.

 

  1. Ограничете алкохола

 

Топене на коремните мазнини. Алкохол и цигари през бременността. Кървене от стомаха, без алкохол.

 

Трябва да намалите празните калории, които не служат на целите ви, за да можете да освободите повече място за храните, които го правят. Това включва всички сладки напитки, но най-вече алкохола.

Ограничаването на алкохола може да предотврати загубата на тегло по няколко начина, тъй като приемът му стимулира приема на повече храна.

Междувременно черният дроб дава приоритет на обработката на алкохол пред други хранителни вещества и след това съхранява протеините, въглехидратите и мазнините като мазнини в тялото.

Освен това, алкохолните напитки често се смесват с напитки, богати на захар. Ето защо пиенето на повече алкохол може да доведе до бързо натрупване на калории и е пречка номер едно при топене на коремните мазнини.

 

  1. Дайте приоритет на качествения сън

Сънят е много важен, когато става въпрос за отслабването. Да спите твърде много със сигурност има отражение върху здравето ви, но ако спите твърде малко е по-лошият вариант във всеки смисъл.

Според проучване от 2017 г., хората, които спят 5,5 часа или по-малко на нощ, поемат допълнителни 385 калории на следващия ден в сравнение с тези, които спят 7 до 12 часа. Освен това те залагат на много мазни храни, пълни с празни калории и трупат повече мазнини около корема.

Въпреки че варира от човек на човек колко сън всъщност е необходим, за да сме пълноценни, здрави и стройни, оптималното време е 7-8 часа. Така че, ако е стремите към топене на коремните мазнини, а и не само, гледайте да се наспивате.

 

  1. Управлявайте стреса

 

Топене на коремни мазнини. Защо не сваляте килограми по време на кето диета. Дефицит на витамин B12. Оптимистично за стреса.

 

Стресът може да обърка всяка част от тялото, но начинът, по който се справяме с него, със сигурност има силата да се отрази на отслабването. Повечето от неговите ефекти върху процеса на топене на коремните мазнини са поведенчески, а не неврохимични.

Стресът ни кара да ядем повече, защото използваме храната като заместител на справянето с него.

Всъщност храненето от стрес не удовлетворява никакви потребности и може да доведе единствено до натрупване на излишни коремни мазнини. Ако забележите, че ядете от стрес, си задайте следния въпрос: Какво причинява стреса ми и какво мога да направя по въпроса?

Не търсете лесен начин за притъпяване на проблема, а го решете, ако не сами, то с помощта на специалист.

 

Колко време отнема да се отървем от коремните мазнини?

Ако искате бързо и лесно да стопите коремните мазнини, не сте сами! Но това не е реалистично и почти винаги, дори да се постигне като цел – не е трайно. Да не забравяме и, че при всеки човек е различно, поради гореизброените и други фактори. При един може да стане по-бързо и лесно, при друг – не толкова.

Не можем да ви дадем универсално средство за топене на коремни мазнини, а само примери за успешно използвани начини при някои хора. Кой ще работи оптимално при вас, трябва сами да разберете. Магически начини за топене на коремни мазнини за една седмица не съществуват и няма защо да се заблуждаваме.

Времето за постигането на мечтаните резултати наистина е строго индивидуално и все пак ви пожелаваме да сте от късметлиите, при които става бързо и без много усилия.

Успех!

Категории: Kрасота и грижа за тялото, Здраве|Публикувана: 24.06.2022|

Източници

Няма източници

Сподели тази статия, избери платформа!

Avatar of Кристина Тонева
Кристина Агнер е дългогодишен автор - има написани стотици статии в сферата на алтернативната медицина, биохакинг, здравословно хранене и диети. Продължава да впечатлява с умело перо и остър ум.

Блог

Рецепти

Свързани публикации

Оставете коментар

Обновена: 15 януари 2024 в 00:00 | Публикувана: 24 юни 2022 в 11:09 | Категория: Kрасота и грижа за тялото, Здраве