Ограничаването на въглехидратите, намаляването на глада и повишаването на енергията по време на кето диета водят до приемането на по-малко калории, подобряване на здравните показатели и плавно отслабване по естествен път.

За съжаление, за да се възползвате от всички тези предимства на режима, може да се наложи да изпитате някои неприятни симптоми през първата седмица на кето диета. Освен, че ще се отървете от няколко излишни килограма, ще страдате от умора, леки храносмилателни и други грипоподобни симптоми.

Днес ще ви разкажем за промяната, през която преминава организмът ви в началото на кето режима, докато той все още „свиква“ към преминаването в състояние на кетоза.

 

Отслабване през първата седмица на кето диета – на какво се дължи?

Най-важният индикатор, според който една диета действа, поне за повечето хора, е отслабването. Всеки иска да се отърве от килограмите бързо и безпроблемно.

След първата седмица на кето диета, човек се очаква да изгуби между 1 и 5 кг. Имайте предвид, че колкото повече излишни килограми имате, толкова повече се очаква да изгубите.

Но помнете, че всеки организъм е различен и ако кантарът показва дори минус само 500 г, пак ще имате напредък.

На какво се дължи отслабването след първата седмица на кето диета? На въглехидратите, или по-скоро – на липсата им. Те задържат вода в организма и когато се отървете от тях, задържаната вода също си отива.

Дори съхраняваният в мускулите и черния дроб гликоген, който е свързан с вода в съотношение 3 г вода за всеки грам гликоген, се разгражда, а водата се отделя с урината и потта.

Когато задържаната вода се отделя, можете да изпитате симптоми като често уриниране и неутолима жажда. Това е нормално и обикновено тези признаци изчезват, когато влезете в режим на кетоза и тялото започне да използва собствените си съхранени мазнини за енергия, като същевременно отслабва.

 

Възможни неприятни симптоми през първата седмица на кето диета

Трябва да запомните, че при ограничаване на въглехидратите, нивата на инсулин намаляват. Това води до по-голямо отделяне на вода и натрий. Тази необичайна загуба на вода и натрий пък може да доведе до дехидратация на организма. Ако тялото остане за дълго време дехидратитрано много функции на организма се нарушават.

Кето диетата, а и всеки по-ограничаващ режим, провокира и хормонални промени. Например, нивата на кортизола се увеличават.

В същото време фактът, че се консумират по-малко въглехидрати, кара нивата на хормоните на щитовидната жлеза да намаляват. Тези хормонални промени са най-засилени именно през първата седмица на кето диета.

Всичко това сигнализира, че тялото преминава в кетоза, но може да доведе със себе си неприятни симптоми. Ще ви запознаем с тях, за да не се демотивирате и да се откажете още в началото.

Не е задължително да ги изпитате, но ето за какво да внимавате:

  • Замаяност

 

Първата седмица на кето диета. Главоболието. Умората след карантинаЖена с мигрена, как конопеното масло помага при мигрена. Хронична болка. Катаракта.

 

Тъй като мозъкът е свикнал да работи с глюкоза (а не да гори мазнини за гориво), след около 24 часа запасите от глюкоза свършват и невроните спират да получават енергия. В резултат когнитивната функция може да започне  да намалява – ще се чувствате замаяни, уморени, няма да можете да се концентрирате.

Добрата новина е, че обикновено ще започнете да се чувствате „на себе си“, когато тялото ви стартира да произвежда кетони. Щом влезете в кетоза, в рамките на седмица-две дори ще започнете да изпитвате прилив на енергия и свежест, неподозирани досега.

  • Главоболие

Има три основни причини, поради които може да развиете главоболие през първата седмица на кето диета, а и не само: дехидратация, електролитен дисбаланс и рязко отнемане на въглехидрати или захар.

Залагаме, че виновни са въглехидратите. Захарта въздейства върху мозъка чрез същата „система за възнаграждение“, която се наблюдава при еднакво пристрастяващи вещества, като кокаин. Затова може да изпитвате симптоми, подобни на абстиненция.

Всъщност високото ниво на захар е отговорно за повишеното ви желание за захар. Колкото повече захар ядете, толкова повече искате.

Колко дълго продължава главоболието? Някои хора може изобщо да не изпитат този симптом, а продължителността му зависи от няколко фактора. Например, ако сте спазвали диета с относително ниско съдържание на въглехидрати досега и сте наблягали на зелени зеленчуци, има вероятност да не се сблъскате с главоболието.

Средно, кето главоболието може да продължи от 24 часа до една седмица. В редки случаи може да отнеме до 15 дни, докато симптома отшуми.

  • Липса на физическа издръжливост

През първата седмица на кето диета не само мозъкът, но и мускулите ви ще страдат от липсата на глюкоза. Въпреки че те са в състояние да работят с мазнини (за разлика от мозъка), в началото няма да могат да използват кетони за гориво. В резултат може да изпитате липса на физическа издръжливост.

Може да забележите, че да изпълните същата серия тренировки, както преди, е непосилна задача. Ще се чувствате много уморени и няма да ви се връща във фитнеса.

Всичко това обаче не бива да ви отказва от тренировките. Заложете на нещо по-леко, но в никакъв случай не ги прекъсвайте. След около месец, когато тялото напълно се адаптира към новия начин на изгаряне на мазнини, ще постигате същите резултати, както преди.

 

  • Храносмилателни проблеми

Независимо дали имате запек или диария през първата седмица на кето диета, симптомите ви ще преминат бързо и леко. Не се притеснявайте, нито наблягането на протеин ще бъде причина за хроничен запек, нито пък високият прием на мазнини ще предизвиква непрекъснато диария. Всичко ще се оправи след като тялото ви свикне с режима.

Обикновено, ако имате диария през първата седмица на кето диета, това е, защото тялото ви отделя излишната вода. След като тялото ви се адаптира към по-ниски нива на инсулин, изпражненията ще започнат да стават по-твърди.

Ако все пак симптомите продължават след като сте вече в състояние на кетоза, може да се окаже, че не приемате достатъчно фибри. Поради същата причина можете да изпитате и периоди на запек. Така, че не пренебрегвайте значението на фибрите!

 

Какво ще постигнете на края на първата седмица на кето диета?

 

Първата седмица на кето диета. Момиче, което държи бутилка с вода в едната ръка, а с другата опъва широкия си панталон. Показва ефикасното отслабване с вода. Рибено масло за отслабване.

 

Към края на първата седмица вече ще знаете как ви се отразява диета със 70-75% мазнини и почти никакви въглехидрати, а и със сигурност ще сте в очакване на постигнатите резултати. Ако все още не наблюдавате такива, не се отчайвайте, промяната започва отвътре и скоро ще забележите и външните й проявления.

Може би все още не сте привели тялото си в кетоза? Повечето хора успяват да го направят към края на първата седмица, но на други им отнема десетина дни, така че и това не е причина за притеснение. Ако изпитвате съмнения, можете да си направите и тест за кетони. Така ще знаете със сигурност дали сте пожънали успех или не.

Повярвайте, ако изпитвате неразположения, със сигурност сте на прав път и скоро чудото ще се случи. Само бъдете упорити и не губете воля.

Успех!