Отслабване с вода – съществува ли такова понятие и ако да – какво представлява? Много изследвания подкрепят теорията, че пиенето на вода подпомага отслабването. Това е така, защото хидратацията е ключова за много фактори, които играят роля при здравословната загуба на тегло. Водата сама по себе си обаче няма да постигне желаните резултати вместо вас. Отслабването изисква последователност, търпение и промени в начина на живот – здравословно хранене, повече спорт, 6-8 часа сън на нощ (повече по темата можете да откриете на страницата ни за отслабване). Чак тогава увеличаването приема на вода може да окаже подкрепящ ефект. И все пак не пренебрегвайте добрата хидратация, защото тя е важна за поддържането на добро здраве. В днешно време повече от 70% от хората са дехидратирано без да го осъзнават. Постарайте се да не бъдете сред тях.

Съществува ли отслабване с вода?

Краткият отговор, разбира се, е да. Всъщност, колкото и противоречиво да звучи, най-добрият начин да се отървете от излишните килограми, натрупани от задържането на вода, е като пиете повече вода. Това е така, защото ако сте постоянно дехидратирани, тялото ви има тенденция да задържа повече вода в опит да предотврати прекалено ниските й нива в организма. А това може да се отрази на някои важни процеси в тялото, свързани най-вече с черния дроб и бъбреците. Отново ще напомним и че водата засилва метаболизма, прочиства тялото от токсини и действа като натурално потискащо апетита средство – три фактора, които помагат в отслабването. Изборът на водата пред калорични и сладки напитки ще ви спести излишните калории и ще ви помогне да се възстановите по-бързо след тренировка.

Важно е да отбележим обаче, че самостоятелно отслабване с вода, не съществува. Много хора се подлъгват по непознати и недоказни диети, които могат да се окажат и изключително вредни за организма ни.

Здравословно ли е?

Отслабване с вода в кана, пълна с лимони и свежи краставици.

Отслабване с вода е един от най-безвредните методи, които може да опитате, за да подобрите резултатите си. Но е възможно и да увеличите прекалено много приема, което да има обратния ефект, както и да се отрази на здравословното ви състояние. Така че е важно да откриете баланса за своя организъм. Подробно за това колко вода е необходима на човешкото тяло, за да функционира нормално, говорихме тук. Най-популярният съвет е да се пият около два литра на ден, но това количество може да варира от човек до човек. Така, че просто пийте, когато сте жадни, и не се насилвайте да приемате вода, когато се чувствате добре хидратирани. Това, което ще ви помогне да се ориентирате, дали пиете достатъчно вода е цветът на урината. Ако тя е светло жълта или сравнително ясна, тогава сте добре хидратирани. Когато е тъмно жълта до кехлибарена, се нуждаете от още вода.

Има ли връзка между фастинга, лунната диета и отслабването с вода?

Луната влияе на земните води със своето гравитационно притегляне. По същия начин тя може да се отрази и на водата, съдържаща се в човешкото тяло. Така наречената лунна диета се възползва от лунната сила, за да помогне на тялото да се изчисти от токсините и да отслабне. В определени дни могат да се загубят до 6 кг за 24 часа, но загубата на около 2 кг за този период е по-разпространена. Има два плана на лунната диета – основен и разширен. Основният план се състои от едно фастинг денонощие, в което се консумира само вода и сок. То трябва да се проведе по време на пълнолуние или новолуние. Разширеният план, започва като основния, но следват допълнителни насоки за здравословно хранене по време на всяка от основните фази на Луната. Така, че за да отговорим на въпроса от подзаглавието – да, връзката между фастинга, лунната диета и ефикасното отслабване с вода е съществена.

Допълнително всеки от тези планове е съвместим с много други диетични програми. Комбинирането на лунната диета с друга може да ви даде допълнителен стимулиращ ефект в отслабването. Например фастингът е приложим в повечето режими на хранене, а можете да го практикувате и без да си налагате ограничения в останалите дни. Така основното, което ще постигнете е прочистване от токсините, което само по себе си също не е малко.  Известно е, че липсата на токсини прави още по-лесно отслабването.

Приемът на повече течности и отслабването

Разбира се, не трябва да се ограничавате само и единствено до приема на вода. Увеличаването на течностите като цяло също има благоприятен ефект и ще стимулира обмяната на веществата в клетките. А бързият метаболизъм означава повече изгорени калории и по-малко натрупани мазнини. За съжаление, в ежедневието си сме склонни да го забавяме сами (повече за това тук). Затова приемът на повече течности може да бъде една крачка напред в справянето с този проблем. Все пак трябва да внимавате на какви течности залагате. Изключени са газирани и сладки напитки, заменете ги с прясно изцедени сокове от бери плодове и зеленчуци, както и чай. Тяхната основа също е вода и в този смисъл не нарушавате метода за отслабване. Идеи за билки, които ще ви помогнат в борбата с килограмите можете да вземете тук.

Отслабване с вода – мнения

Момиче пие чаша вода, и таблетка цинк до воден ресурс.

Много изследвания показват известна положителна зависимост между увеличената консумация на вода и загубата на тегло. Това само подкрепя тезата, че отслабване с вода е възможно. Вижте заключителните мнения от няколко проучвания проведени по темата и се уверете сами:

  • Отслабване с прием на вода преди хранене

Когато стомахът усети, че е пълен, той изпраща сигнали до мозъка да спре да се храни. Водата може да помогне като създаде усещане за ситост преди да сте поели пълната порция хранене. Изпиването на чаша вода, преди да посегнете към нещо за ядене, може да помогне за ограничаване на ненужния прием на допълнителни калории. В проучване от 2014 г. 50 жени с наднормено тегло започнали да пият 500 мл. вода 30 мин. преди закуска, обяд и вечеря, в допълнение към редовната си консумация на вода, в продължение на 8 последователни седмици. Резултатът е намаляване на теглото и индекса на телесна маса, както и потискане на апетита.

  • Отслабване с вода = повече изгорени калории

Вече споменахме, че водата помага за изгарянето на калории и няколко изследвания го доказват. При редовно провеждано проучване между 12 души, които пият 500 мл. вода на стайна температура през няколко часа, се наблюдава увеличение на енергийните разходи. Те изгарят между 2 и 3% повече калории от обикновено след изпиването на водата. Тя може също да увеличи броя на изгорените калории и по време на покой.

  • Отслабване с вода = повече изгорени мазнини

Без вода тялото не може правилно да метаболизира съхраняваните мазнини. Този процес се нарича липолиза. Тя започва с хидролизата, която се случва, когато водните молекули взаимодействат с триглицеридите (мазнините), за да създадат глицерол и мастни киселини. Пиенето на достатъчно вода е от съществено значение за изгарянето на мазнини от храни и напитки, както и от складираните мазнини. Според проучване от 2016 г. увеличеният прием на вода води до повишена липолиза и съответно по-голяма загуба на мазнини.

В заключение приемът на повече вода със сигурност може да помогне за отслабването, а също така да се окаже полезен за здравето. Ако сега започвате първите си стъпки в борбата с килограмите добрата хидратация трябва да ви бъде приоритет, наред с добре подбрания хранителен режим, подкрепящата тренировка и здравословните навици. Още съвети и методи можете да откриете на страницата ни за отслабване. Успех!