Лунна диета и календар с фазите на Луната

Обновена: 16.01.2024|

Хранителният режим, познат като лунна диета, задава определени специфики на храненето според фазите на Луната. Диетата се гради върху идеята, че промените в лунните фази могат да окажат влияние върху човешкия организъм и метаболизъм.

Луната доказано влияе на водата на земната повърхност. Именно затова се вярва, че тя може да има влияние и върху водата, която се намира в човешкото тяло. Поддръжниците на тази диета виждат подобрение в здравословното си състояние и ефективно сваляне на килограми.

 

Какво е лунна диета?

При следване на този режим се придържаме към определени видове храни и дейности, съобразени с различните фази на Луната. Основната концепция на тази диета включва гладуване в определени дни и нискокалорично хранене през други. Приемат се много течности.

Лунната диета продължава около 27-29 дни – в зависимост от лунния цикъл на месеца. Този брой дни съответства на периода между две пълнолуния.

Вярва се, че храненето в съответствие с фазите на Луната допринася за по-добро усвояване на веществата и ускоряване на метаболизма. Тези ефекти допринасят за отслабването.

Според лунната диета, този особен режим позволява на организма ни по-лесно да премахне излишните килограми. Заедно с отслабването лунната диета би помогнала и за подобряване на общото физическо състояние на тялото ни.

 

Как да следваме лунната диета?

По-краткият вариант на лунна диета се състои от лишаване от храна за 24 часа само в дните на новолуние и пълнолуние.

Разширената диета включва тези два поста, както и специфичен начин на хранене за останалите дни от месеца. Вярва се, че гладуването според тези лунни фази улеснява прочистването на тялото и ускорява загубата на тегло.

 

Хранене

В рамките на цялата лунна диета не се приемат тежки храни, добавена захар, мазнини, алкохол и всички видове млечни продукти. Това въздържане се прилага независимо от лунната фаза, в която се намираме.

Точният прием на калории и хранителните ограничения може да варират в зависимост от различните версии на диетата. Обикновено се консумират по-малък брой калории. Препоръчително е да се увеличи приемът на плодове и зеленчуци. Позволени са също по-леки протеини и пълнозърнести храни.

Храната, която ядем по време на лунна диета, трябва да е чиста и качествена.

 

График за лунна диета

 

лунна диета

 

Някои източници препоръчват плавно започване на режима със следване на хранителните ограничения няколко дни преди пълнолуние. По този начин пълното лишаване от храна в деня на пълнолунието се постига по-лесно.

Ако следваме този вариант, при настъпване на пълнолуние започваме лунната диета с първото денонощие без храна.

 

Пълнолуние

Диетичният режим започва по време на пълнолуние. Спира се консумацията на храна. Може да се приема вода, зелен чай, прясно изцедени плодови и зеленчукови сокове.

Някои източници подкрепят приема на определени храни дори по време на пълнолуние и новолуние. Разрешените храни обаче не бива да са твърди. Консумират се супи, зеленчукови пюрета, меки плодове.

Може да изберете дали да направите стриктен пост или да си позволите меки храни. Това зависи от вашето здравословно състояние, както и от вашите желания и цели.

Най-важното нещо е да се чувствате добре и да не пренебрегвате естествените сигнали на тялото си.

 

Период на намаляваща луна

По време на тази фаза, след като отмине пълнолунието, може да се храним само с някои определени храни. В този период се изхвърлят много течности и настъпва детоксификация. Препоръчително е да се повиши приемът на вода.

Ядат се здравословни и твърди храни – плодове, зеленчуци, салати и подобни. Важно за храната е да бъде свежа, сурова и богата на фибри. Избягвайте захар, сол и бързи въглехидрати.

Първите няколко хранения след денонощието без храна трябва да бъдат прости и без подправки.

 

Новолуние

Следващият момент от лунната диета е новолунието. То е подобно на пълнолунието.

По време на новолуние също не се консумира храна за 24 часа. В това денонощие увеличете приема на течности, за да помогнете на тялото си да преодолее липсата на храна.

 

Период на нарастваща луна

Това е последната фаза на диетата – нарастващата луна. Позволява се здравословна храна от всеки тип. Стриктно се избягват захарта и мазнините.

В този период не бива да се храните след 18 часа. От ранния следобед се увеличава приемът на течности, за да може преходът към вечерния пост да е по-плавен и спокоен за тялото.

 

Може да комбинирате лунна диета и с други режими на хранене. С изключение на двете денонощия, в които не се приема храна, останалите дни от месеца са фокусирани върху здравословната храна и ограничаване от захар и мазнини.

Горните насоки се повтарят през целия цикъл, с гладуване по време на новолуние и пълнолуние и нискокалорично хранене по време на фазите на растяща и намаляваща луна.

 

Ползи от лунна диета

Лунната диета е полезна не само за процеса на отслабване, но и за здравето на организма. Когато се прави умерено и внимателно, може да повиши имунитета, да зареди тялото с нови сили и да изчисти от токсините.

Погледната отстрани, в рамките на един месец лунната диета се състои от 2 денонощия без храна и 26-27 дни контрол върху общото хранене.

Подобни режими и периодични постове са често срещани в съвременната диететика и имат редица полезни свойства за тялото ни.

Този режим на хранене има няколко търсени ползи и ефекти.

 

Отслабване

 

лунна диета

 

Лунната диета помага на своите поддръжници да намалят теглото си. Вярва се, че влиянието на луната върху човешкото тяло се отразява на задържането и губенето на килограми.

Ограничението на някои храни, както и периодите на гладуване, създават калориен дефицит. Този процес е един от най-важните за загубата на тегло.

Често се случва след постигане на желания резултат да прекъснем следването на лунна диета. В тези случаи трябва да внимаваме как и с какво се храним извън този режим, за да може резултатите да останат трайни.

 

Детоксикиране на организма

Лунната диета позволява на тялото да се прочисти като елиминира токсините. За този режим е важно изчистването да се случва в определени лунни фази, които се смятат за по-благоприятни.

Има някои научни доказателства в подкрепа на този тип детоксикация – чрез гладуване или с помощта на специални хранителни режими.

Имайте предвид, че човешкото тяло има естествени механизми за ефективна детоксикация. Следвайки лунната диета, можем да ограничим приема на токсини и да помогнем на тялото да се отърве от излишното.

 

Подобряване на духовните връзки

В резултат от следване на лунна диета, някои хора откриват като ефект значително засилване на духа и личната връзка с природата. Психологически и емоционално поддръжниците на лунния режим се чувстват по-близко до естествения цикъл на света и природата около тях.

 

Лунен календар за 2024

Пълнолуние Намаляваща луна Новолуние Нарастваща луна
27.12.2023 11.01.2024
25.01.2024 10.02.2024
24.02.2024 10.03.2024
25.03.2024 08.04.2024
24.04.2024 08.05.2024
23.05.2024 06.06.2024
22.06.2024 06.07.2024
21.07.2024 04.08.2024
19.08.2024 03.09.2024
18.09.2024 02.10.2024
17.10.2024 01.11.2024
15.11.2024 01.12.2024
15.12.2024 31.12.2024

 

Обобщено меню за лунна диета

Пълнолуние Намаляваща луна Новолуние Нарастваща луна
  • Чиста вода
  • Чай без подсладители
  • Плодови сокове
  • Зеленчукови сокове
  • Пюрирани храни
  • Твърди плодове
  • Твърди зеленчуци
  • Салати
  • Семена и ядки
  • Кълнове
  • Чиста вода
  • Чай без подсладители
  • Плодови сокове
  • Зеленчукови сокове
  • Бульони
  • Плодове и зеленчуци
  • Пилешко месо
  • Риба и морски продукти
  • Зърнени култури
  • Семена, ядки, кълнове

 

Здравословно практикуване на лунна диета

 

лунна диета

 

Тъй като лунната диета ограничава приема на храни, понякога и напълно, трябва внимателно да наблюдаваме тялото си, докато я следваме.

Ако усетите силна и нетипична за себе си умора или раздразнителност, увеличете приема на меки храни. Ако тези ефекти не се променят, помислете за спиране на диетата и я обновете в по-подходящ момент.

Възможно е да се появи силен световъртеж, който дори да доведе до припадък. Ако това се случи на вас, прекратете диетата и направете захранване със силна и питателна храна.

При желание да подновите диетата след това, направете го с повишено внимание и следете общото си физическо състояние.

Практикуването на лунна диета не е препоръчително за бременни, кърмещи или опитващи да забременеят жени. Ако имате хронични заболявания, консултирайте се със здравен специалист преди да предприемете лунната диета.

 

Какво представлява лунната диета?

Лунна диета наричаме хранителния режим, който се променя спрямо фазите на Луната.

Защо да следвам лунна диета?

За тази диета се твърди, че помага на хората да отслабнат и да укрепят здравето си.

Колко дни е лунната диета?

Лунната диета варира между 27 и 29 дни – в зависимост от месечния цикъл на Луната.

Категории: Хранене и видове храни|Публикувана: 03.07.2023|

Сподели тази статия, избери платформа!

Avatar of Радина Руменова
Радина Руменова завършва бакалавърска програма "Българска филология" и се запътва към света на рекламата. Професионалните ѝ интереси са в сферата на езикознанието, а любителските влечения се разделят между кулинарията, музиката, екологията и здравословния начин на живот.

Блог

Рецепти

Свързани публикации

Оставете коментар

Обновена: 16 януари 2024 в 00:00 | Публикувана: 3 юли 2023 в 17:13 | Категория: Хранене и видове храни