Ако потърсим лесно усвоим магнезий в мрежата, ще намерим безброй резултати – всички, посветени на свойствата му и възможностите му дa помогне на организма ни по повече начини, отколкото предполагаме. И действително – от десетилетия магнезият е установен като елементът в телата ни, който не образуваме и съхраняваме, но без който не можем да функционираме правилно. 

И все пак – ако се окажем с дефицит на магнезий, как бихме могли да го усвоим най-бързо и ефективно? Разглеждаме начините с всички техни предимства и недостатъци, но първо, нека разберем…

 

За какво помага приемът на лесно усвоим магнезий

Колкото и да говорим за ползите на магнезия, винаги има опасност да изпуснем някоя – толкова много са те за всички системи в тялото ни! Затова в тази част ще наблегнем на най-важните.

  • На първо място по значение в съвременния свят е ефектът на магнезия върху нашата психика. Благодарение на него по-лесно овладяваме стреса и имаме повече енергия и спокойствие, с които да се изправяме срещу предизвикателствата. Елементът влияе пряко върху нервната ни система и достатъчно наличие от него в организма прави по-лесно овладяването на напрежението. В този смисъл той е и много важен за спокойния сън. Отделно от това, е свързан и със сънищата. Когато спим дълбоко и спокойно, сънуваме, което помага да обработим по-добре своите емоции и чувства и в частност – подсъзнателните си копнежи и съмнения.
  • Пряко свързан с нервната система и стреса е и ефекта от приема на лесно усвоим магнезий върху мозъка ни. Много хора със забързан начин на живот потвърждават, че при ежедневен прием на магнезий отбелязват по-добра степен на съсредоточаване, повече енергия и възможности за по-бързо взимане на решения.
  • Няма как да не споменем и ефекта на магнезия върху нашата опорно-двигателна система. Елементът отговаря за мускулния тонус. Нещо повече – той е нещото, което помага да сме по-активни и да се възстановяваме по-бързо след тренировка. Благодарение на него глюкозата се разгражда по-бързо и буквално се зареждаме по-бързо с енергия. При дефицит на магнезий последиците за тази система са крампи и мускулни спазми.

Когато става дума за движение, не бива да забравяме, че магнезият е ключов елемент и при борбата със заболяванията на ставите. Счита се, че тази съставка от тялото ни е един от 18-те минерала, които могат да помогнат при възпаления, включително и на ставите и ставните връзки.

 

И още няколко любопитни ползи на магнезия

 

Магнезий комплекс. Лесно усвоим магнезий.

 

Една много изненадваща полза на магнезия е благотворното му влияние върху кожата. Той помага на клетките да бъдат по-добре хидратирани и следователно: по-млади, еластични и нашата кожа да има по-красив и свеж вид.

По-важна е ползата от приема на лесно усвоим магнезий за кръвоносната система. При нея той помага за това кръвта ни да циркулира оптимално добре през кръвоносните съдове. Това, от своя страна, помага кръвното ни налягане да е в здравословните норми.

Магнезият е от изключително значение и за бременните и кърмачките. При тях голяма част от елемента се пренася към плода, или съответно, детето. Те много лесно могат да започнат да страдат от магнезиев дефицит заради по-бързото излизане на минералите от собствената им система.

 

Защо е важно да приемаме лесно усвоим магнезий?

Не е трудно да отговорим на този въпрос – отговорът се крие именно във въпроса.

Когато сме свикнали на забързаното ежедневие, рядко се замисляме за това какво хапваме. Проблемът се крие в това, че, освен ако не спазваме специфичен режим, това често значи малка консумация на плодове и зеленчуци: храните, в които най-често откриваме магнезия.

Освен това, доказано е, че стресът пресушава запасите ни от магнезий бързо и много ефективно. Тялото ни взима повече от тях, когато не спим добре и когато сме напрегнати и притеснени. Добрите новини са, че има много видове лесно усвоим магнезий, от който да избираме. Стига само да знаем кой от тях ни е нужен и как ще ни помогне.

Кой магнезий да изберем:

Преди да изберете вида магнезий, който ще приемате, имайте предвид, че трябва да се съобразите основно с три фактора. На първо място: кои ваши системи страдат от магнезиев дефицит. На второ: какво количество лесно усвоим магнезий трябва да добавите в комбинация с дневния си прием на хранителни вещества. И на трето, но не и по важност, място – как предпочитате да го приемате: под формата на олио, върху кожата или като хранителна добавка.

  • Магнезиев цитрат

Комбинацията от съставки представлява идеален баланс между лимонена киселина и магнезий. Плюсът е, че се намира лесно на пазара, но и се абсорбира много ефективно от тялото. Може да се каже, че до голяма степен именно магнезиевият цитрат е сред най-лесно усвоимите комбинации за тялото ни. Помага при храносмилателни проблеми, балансиране на чревната флора и метаболизма.

 

Лесно усвоим магнезий. Билки, които използваме против целулит. Жена, готова за процедури с жилки. Премахване на целулит и вендузи за целулит.

 

Един от най-често срещаните начини за възвръщане на нивата на магнезий при атлетите, магнезиевото олио се явява много лесен за употреба и желан продукт. Предимствата му са, че има бърз ефект върху мускулите и ставите. И още: попива бързо в кожата и не е съвсем с консистенцията на олио- противно на името си. Облекчава мускулната треска, успокоява крампите и мускулните спазми. Може да се използва и при антицелулитен масаж с вендузи.

  • Магнезиев оксид

Сред изброените дотук начини за прием на лесно усвоим магнезий, магнезиевият оксид е доказано един от най-неефективните. Учени установяват, че степента му на усвояване е едва около 11-12%. Въпреки това се счита, че помага при гастрит и други хронични проблеми на храносмилателната система.

  • Магнезиев малат

Тази форма на лесно усвоим магнезий е комбинирана с ябълчената киселина – едно от веществата, отговорни за клетъчния метаболизъм и обмяната на вещества. Комбинацията от двете съставки действа благотворно на нервната система и помага за добрия сън. Към ползите му можем да добавим и помощ за по-добро функциониране на сърдечно-съдовата и репродуктивната системи. Обикновено се приема под формата на хранителна добавка.

  • Лесно усвоим магнезий: хелатиран 

Този тип магнезий е малко по-различен от досега описаните по своята същност. Неговата сила е в подпомагането на здравината на костите, мускулите и ставите. Думата „хелат“ идва от гръцката дума за „нокът“ и се отнася до това как органичните съединения са прикрепени към неорганични за подобряване на усвояването на хранителни вещества от тялото. Хелацията е процес на свързване, който комбинира минерали като магнезия с органични съединения за подобряване на стабилността и бионаличността на хранителните вещества. Този процес позволява ефективен транспорт на минерали през чревната стена, за да се използват в цялото тяло. Предлага много добра абсорбция от организма и е препоръчителен вариант на лесно усвоим магнезий.

  • Магнезиев глюконат

Последен, но не и по важност, ще засегнем магнезиевия глюконат. Той комбинира магнезий с глюконова киселина и абсорбцията му от тялото е около 20%. Основните му ползи са за сърдечно-съдовата система.

Продължете да четете и за това защо е полезно да приемаме магнезий през лятото тук.