Днес сме се спрели на едно любимо ястие, което често хапваме в различни ресторанти или заведения за хранене. Разликата е в това, че приготвено в домашни условия, то съдържа само естествени и пресни продукти.

Ще сготвим заедно здравословни рибени пръчици, с пречистена мазнина и прясно рибено филе. Тази рецепта е чудесен източник на протеини за мускулите и енергия за тялото. Освен полезни, рибените пръчици са изключително хранителни и питателни. Като гарнитура към тях може да добавите задушени зеленчуци, зелена салата или просто нарязани краставички.

Тази рецепта е изключително подходяща за вечеря, тъй като се приготвя много лесно и бързо, не изисква почти никакви усилия е изключително лека за храносмилане.

 

Рецепта за здравословни рибени пръчици

Време за приготвяне: 40 минути

Порции: 4

Въглехидрати в порция: 8

 

 

  • 800 грама филе от риба
  • 1 яйце
  • 200 гр бадемово брашно
  • сокът на 1 лимон
  • една чаена лъжичка чесън на прах
  • сол и пипер за овкусяване
  • пречистено масло Гхи за приготвянето
  • връзка свеж магданоз

 

Приготвяне:

  1. Преди да започнем с приготвянето на рибените пръчици, е нужно да подготвим филето. Нарязваме го на отделни лентички с широчина около 2 см и дължина 4 см. Нарязаните порции ги поставяме в отделна купа.
  2. Преди да смесим всички съставки, нарязваме магданоза на ситно и изстискваме сока на един лимон.
  3. Отделяме 2 различни купички – в едната счупваме яйцето и го разбиваме добре, а в другата смесваме всички останали съставки – брашното, чесъна, солта и пипера, нарязания на ситно магданоз и лимонения сок.

Приготвяме широк съд, покрит с кухненска хартия, на който да нареждаме подправените филенца.

Как да ги подправим?

  1. Всяко отделно парченце потапяме първо в яйчената купичка, а след това в тази с брашното и другите съставки. Накрая подреждаме филенцата в съда, като внимаваме да не ги слепваме едно за друго.
  2. След като всички филенца са готови за изпържване, избираме подходящ тиган, в който оставяме да загрее добре маслото Гхи. Препоръчваме него, тъй като то е изцяло пречистено и има висока точка на димене – при пържене не се разпада на свободни радикали, както всички други мазнини. Допълнителен плюс е това, че попива изцяло в рибата и я овкусява допълнително.
  3. Изпържваме филенцата за 3-4 минутки от всяка страна и сервираме с листа от маруля и домашно приготвен млечен сос. За любителите на по-мазни сосове, може да се приготви и домашна майонеза с яйца и зехтин.

 

Съвети при приготвянето на рибени пръчици:

  • използвайте по-стегнато филе, за да се запази формата при пърженето на отделните парченца;
  • добавете сусамови семена към сместа от брашното;
  • може да добавите различни билки или подправки, като кимион или паприка, за да опитате различни вкусове.

Очакваме с нетърпение вашите рибени пръчици – споделете с нас вашите резултати! :)

Ако ви е харесала рецептата и желаете да научавате за други подобни здравословни рецепти се присъединете към нашата кухня във фейсбук!

Приятен апетит от екипа на Forlife!