Някога опитвали ли сте японски омлет тамагояки? Ако не сте, силно ви препоръчваме това лесно и здравословно ястие, което ще се превърне в предпочитана закуска или брънч. Този омлет се приготвя само с няколко съставки, намиращи се в почти всеки хладилник, и със сигурност няма да ви отнеме много време.

Ако спазвате кето диета или друг нисковъглехидратен режим, тамагояки ще се впише по най-добрия начин в него.

 

 

Рецепта за японски омлет тамагояки

Време за приготвяне: 12 минути

Порции: 1

Хранителна стойност в порция: 4 г въглехидрати

Необходими продукти:

  • 2 яйца
  • 100 г пресен бейби спанак
  • 1 малък домат, нарязан
  • 60 г сирене чедър или друго сирене по желание, настъргано
  • 30 г краве масло Гхи

 

Приготвяне:

  1. Включете котлона на средна температура и разтопете половината от маслото в тиган с незалепващо покритие. След като загрее добре, сложете вътре нарязания домат и сотирайте за 1 минута.
  2. Добавете спанака в тигана и гответе за 30 секунди, като разбъркате зеленчуците добре. Прехвърлете всичко в чиста чиния.
  3. Избършете тигана с хартиена кърпа. Загрейте го на котлон на слаб до среден огън и разтопете в него останалото масло.
  4. Разбийте яйцата в купа. Изсипете ги в тигана, като го наклоните, за да разпределите равномерно, а омлетът да стане възможно най-тънък.
  5. След като той започне да се оформя като палачинка, изсипете върху него сместа от домати и спанак. Отгоре поръсете със сиренето. Продължете да готвите до готовност на яйцата.
  6. Прехвърлете омлета в чиния за сервиране и го навийте на руло. Разрежете на няколко части. По желание можете да гарнирате с още сирене или свежи зеленчуци.

 

Японски омлет тамагояки – какво представлява?

 

Кето японски омлет тамагояки

 

Преведено от японски, „тамагояки“ буквално означава „печено/пържено яйце“. Особеното при него е, че омлетът се прави на максимално тънък слой и след това се навива на руло и се реже на равни по големина парчета.

Има различни видове тамагояки, като в някои рецепти дори се използва традиционната за Япония спиртна напитка саке или мирин – подправка, съдържаща около 14% алкохол, която местните добавят към много ястия – от месо и риба до зеленчуци и супи.

В други видове към яйчената смес се добавят бульон от сушен паламуд и водорасли, скариди и други морски дарове. На някои места сервират японски омлет тамагояки като гарнитура към суши.

Това е предпочитана закуска в Страната на изгряващото слънце, в която са известни със своя здравословен начин на живот и дълголетие.

 

Защо японската кухня е толкова полезна?

 

Японски омлет тамагояки. Японска кухня

 

Японците имат най-дългата продължителност на живота в света. Това, разбира се, е свързано с хранителния им режим – фактор, насърчаващ дълголетието.

Традиционната японска диета, част от културата на нацията от древни времена, привлича все по-благосклонно внимание в чужбина, особено на Запад, където хората масово предпочитат по-бързите и вредни храни.

Храненето в японски стил е полезно за здравето и осигурява достъп до много хранителни вещества, които забавят стареенето на клетките. Благодарение на режима си японците са забавили процеса на остаряване повече от всеки друг народ на земята.

Японската кухня предлага изобилие от гастрономически изкушения с безгранично разнообразие от регионални и сезонни ястия. Традиционните храни в тази очарователна източна страна се основават на местни, чисти и пресни съставки. Рибата, морските дарове, зеленчуците и другите растителни храни се приготвят прецизно, често по строги правила.

В Япония почти всичко е с размер на хапка и следователно намерението е да поставите храната в устата си наведнъж, вместо да отхапете парче суши наполовина. Традиционно голяма част от храните се ядат с клечки, дори супата.

 

Още от здравословната ни кухня

 

Японски омлет тамагояки. Пълнен карфиол с кайма.Кето суши с карфиолен ориз.

За почитателите на Страната на изгряващото слънце, на които този японски омлет тамагояки се е усладил, представяме една наша интерпретация на най-популярното им ястие – кето суши с карфиолен ориз и кето сашими, подходящо за нисковъглехидратен режим.

 

Ако нашите предложения са ви харесали, можете да разгледате още много подобни в секцията „Кето рецепти“ в нашия блог.

Присъединете се и към здравословната ни и споделена кухня във фейсбук.

Приятен апетит!