Ципурата е много популярна и високо ценена риба както в Гърция, така и в съседните средиземноморски кухни на Италия, Испания и Франция. Всяка страна има своите малки тайни за вкусното приготвяне на популярната риба. Днес ще ви разкрием как я приготвят гърците!

Тази рецепта за ципура по гръцки е идеална за лесна и здравословна вечеря, която изисква почти нулева подготовка! С вкус на зехтин и риган, това ястие ще ви пренесе до някоя крайбрежна таверна в Гърция.

 

Полезните свойства на ципурата:

  • Подходяща риба за всички, които се стремят да се хранят балансирано и здравословно
  • Диетична – само с 97 калории на 100 г
  • Чудесен източник на протеин – около 20 г протеин на 100 г ципура
  • Не съдържа въглехидрати
  • Богата на омега-3 мастни киселини
  • Съдържа важни за организма витамини от В групата, а също и витамин А, D, E

 

Съвети при избора на риба

 

 

При закупуване и приготвяне на ципура, а и всякаква морска риба има няколко важни неща, които трябва да запомните:

  • Винаги избирайте прясна морска риба. Тя трябва да мирише на морска вода, очите на рибата да са чисти и бистри, а не мъгляви.
  • Рибата трябва да е твърда отвън, а не с лигава или лепкава повърхност.
  • Когато я почиствате, отстранявайте люспите леко и деликатно. Така рибата ще запази целостта си, а подправките, с които я поръсвате, ще проникнат в дълбочина и ще я овкусят най-добре.
  • Никога не препичайте твърде много рибата. Обикновено 18-20 минути са достатъчни, за да се изпече на фурна или скара. Когато рибата се приготви перфектно, костите се отлепят лесно от нея и в месото остават много малко кости.

 

Как да си приготвим ципура по гръцки?

Както обикновено, най-простите неща са най-вкусни!

Тази здравословна и любима средиземноморска риба трябва да се приготвя цяла, а кухината на рибата може да се пълни с лимон и подправки за още по-апетитен вкус. Риганът и зехтинът ни пренасят в гръцка кухня, на която мнозина ще се насладят.

Време за приготвяне: 45 мин

 

Какво ни е нужно:

 

разрязан лимон

 

За рибата:

  • 2-3 средни ципури
  • ½  лимон на резенчета/ ако спазвате режимно хранене, може да изключите лимона
  • 3-4 стръка пресен риган
  • зехтин или масло Гхи за намазване

 

За соса:

  • 1 сочен лимон/ ако спазвате режимно хранене, може да изключите лимона
  • 1/2 чаша зехтин екстра върджин
  • 4-5 стръка пресен риган и розмарин
  • няколко листа пресен босилек
  • стръкче пресен чесън
  • черен пипер
  • морска сол

 

След като имаме нужните продукти, пристъпваме към приготвянето.

  1. Започваме с почистването и осоляването на рибата. Напълваме рибената кухина с резенчета риган и лимон. Намазваме външната страна на рибата със зехтин или масло Гхи.
  2. За гръцкия сос комбинираме всички съставки по-горе. Подправяме на вкус със сол и черен пипер. Оставяме соса да престои, докато печем рибата.
  3. Загряваме фурната или скарата до средно високо. Изпичаме рибата за около 10 минути на всяка страна на скарата (20 минути във фурната) или докато можем да поставим нож в рибата, а месото да се отдели по горната част на рибата. Месото трябва да бъде непрозрачно.
  4. Поливаме изпечената риба с гръцкия сос и сервираме с няколко резенчета лимон и стръкче розмарин. Рибата е готова!

 

Прясно изпечена ципура, гарнирана с резенче лимон и няколко стръка свежи подправки.

 

Очакваме вашите снимки на ципура по гръцки!

Ако ви е харесала рецептата и желаете да научавате за други подобни здравословни рецепти се присъединете към нашата кухня ТУК!

Приятен апетит от екипа на Фор Лайф!