Днес ще си говорим за най-добрите кето храни за лятото. С тях едновременно ще се чувстваме добре в кожата си, ще освежим менюто си и ще можем да се отдадем на летни емоции.

 

Подходящи кето храни за лятото

Кето храни са всички храни, които можем да консумираме по време на така наречения кето режим. Той е още познат и като „кетонна диета“ или „кето диета“. Не обичаме да му казваме „диета“, защото в голямата си част той не е ограничение на храни под формата на ястия. По-скоро става дума за разнообразно хранене, при което заменяме едни съставки, които не са толкова полезни за тялото, с други. Целта на последните е да му помагат да работи по-добре с оптимално количество витамини и минерали.

Много често, чувайки и „режим“, в душата си сме почувствали провала, защото повечето от тях имат строги правила. С кето режимът това далеч не е така. Нещо повече, имаме добра новина: лятото е перфектният сезон за този тип хранителен режим, защото голяма част от продуктите са налице.

Пресните бери плодове и зеленчуците са незаменима част от всеки кето режим. Като такива, те заемат място в тази статия, сърцата и рецептите ни.

Подходящи храни за едно лято без лишения, но с кето режим, са:

  • Морски храни: сьомга, риба тон, скариди. Те са заредени с важни хранителни вещества, сред които омега-3 мастни киселини, протеини и витамини.
  • Зеленчуци: зелена салата, салата айсберг, чушки, коприва, спанак, лапад, краставица, броколи, карфиол, тиквички, гъби, патладжан.
  • Месо: пилешко, свинско, агнешко, пуешко, шунка.
  • Яйца – също богати на омега-3 мастни киселини, както и витамини А и Е.
  • Ядки – те са изключително подходящи за кето диета, тъй като са с ниско съдържание на въглехидрати, но високо – на здравословни мазнини и фибри. Орехи, бадеми, кашу – различни текстури, вкусове и набор от полезни вещества.
  • Кисело мляко.
  • Бери плодове – къпини, малини, боровинки. Повече за полезните им свойства можете да научите от статията Магията на бери плодовете.
  • Натурални мазнини: кокосово масло, сусамово, зехтин, масло Гхи.

 

Какво е съдържанието на въглехидрати в изброените кето храни?

 

Кето храни. Смути от зеленчуци. Омега-3: ползи за вегетарианци.

 

Вижте и съдържанието на въглехидрати в изброените дотук продукти:

На 100 г.: Съдържание на въглехидрати:
Сьомга 0 г
Скариди 0,2 г
Риба тон 0 г
Чушки
– зелени 4,22 г
– червени 6,57 г
Спанак (суров) 3,75 г
Краставица 2,16 г
Броколи (варени) 7,18 г
Тиквички:
– сварени 3 г
– пържени 6,7 г
Пилешко месо 0 г
Яйца 0,5 г
Кисело мляко (3.6% масленост) 4,66 г
Орехи 9,58 г
Къпини 9,61
Малини 11,94 г
Ягоди 7,68 г
Зехтин 0 г
Кокосово масло 0,1 г

Звучи лесно изпълнимо, нали? Ще ти докажем, че е точно така – и то с големи предимства за тялото!

И въпреки това, храни, които можем да определим като едновременно летни и кето, със сигурност са зелените зеленчуци, ядките и бери плодовете, както и морските дарове.

 

Защо кето режим?

По своята същност, кето режимът е нисковъглехидратен и високомазнинен подбор на храни от дневното ни меню. Целта на повечето хора, които прибягват до него в днешни дни, е намаляване на телесното тегло. В исторически план той се заражда през 20-те години на миналия век като опит за лечение на хронични, нелечими заболявания, като епилепсия.

Идеята на кето режимът е, че тялото се поставя в положение, при което изгаря много бързо не само натрупаните мазнини, но и тези, които се приемат по време на плановото приемане на продукти. Любопитното на кето режимът е, че въпреки че има ограничения в храните, приливът на енергия всъщност е по-голям.

 За кето режимът е известно, че:

– дава повече енергия

– помага за намаляване на теглото

– контролира апетита

– регулира кръвната захар

– успокоява стомаха

Не бива да забравяме обаче, че в зависимост от целите ни, изборът на комбинация от храни може да бъде различен. Задно с това, кето режимът може да бъде три вида: класическа кетонна диета, която задължава да приемаме поне 80% мазнини на ден и само 15% или по-малко протеини и максимум 5% въглехидрати. Следващ вид е кето режими: тип Аткинс, при който доминира идеята за около 60% мазнини, около 30% протеини и максимум 10% въглехидрати. Последен, но не и по важност, е разновидността на кето режима с нисък гликемичен индекс. Там имаме правилото, че можем да приемаме само храни с гликемичен индекс под 50. Вариант е да се насочите и към кето режим с прием на средноверижни мастни киселини. При всички положения, прочетете повече за тях и преценете кой е за вас в нашия блог.

 

Какво е кетоза и защо тялото ни има нужда от нея?

 

Кето храни. Рибено масло за отслабване.

 

Когато говорим за кето режимите, неминуемо трябва да обясним и какво е кетозата – ключово състояние, в което влизат клетките ни по време на тази промяна за цялото тяло.

Кетозата е фазата, в която навлиза тялото ни по време на кето диета. Тя има няколко специфични характеристики, които я отличават от останалите хранителни режими. Тъй като при нея целим постигане на високо съдържание на кетони в организма, поставяме тялото в състояние, при което да ги произвежда.

 Кетоните, като молекули, които дават енергия на тялото ни, стимулират по-бързото разграждане с цел извличане на енергия на запасите на тялото – мазнините.

 

Трите кето напитки за лятото

За храните – добре, но не по-малко важно е какво пием по време на кето режима. Така например, ако спазвате кето режим, но пиете газирани или енергийни напитки или пък пиете кафе с много захар, то има вероятност този режим да не ви помогне толкова, колкото се надявате.

Специалистите препоръчват да заложите основно на трите напитки с най-ниско съдържание на въглехидрати: вода, чай (без захар и мед) и чисто кафе. Ако пък не можете без мляко към последното, то заменете със сметана – тя има по-малко въглехидрати, а пък често придава по-мек вкус от млякото.

Желателно е изцяло да спрете алкохола, тъй като той забавя метаболизма. Ако пък ви се пие или пък имате повод, приемете червено вино – алкохол с ниско съдържание на въглехидрати.