Отпусната кожа след отслабване – как да я стегнем?

Обновена: 27.03.2024|
Отпусната кожа след отслабване.

Успешното сваляне на килограми обикновено е повод за радост и гордост. Това начинание отнема дълго време и е продукт на много воля и положен труд. Но понякога този процес е съпроводен от някои неприятни промени в тялото ни. Отпусната кожа след отслабване е често срещан проблем, който е един от малкото отрицателни ефекти след загубата на нежелани килограми.

 

Защо се отпуска кожата след отслабване?

Кожата е най-големият орган в човешкото тяло. В нея се съдържат различни белтъци и влакна, направени от колаген и еластин, които са разтегливи, правят кожата твърда, но еластична. При прекомерно разтягане на тези влакна те се увреждат и кожата трудно се връща към предишното си състояние. С напредването на възрастта колагенът естествено намалява в тялото и това се отразява на отпускането на кожата.

За състоянието на кожата ни имат роля много фактори като възраст, здравословно състояние, генетична предразположеност, излагане на слънце, хранителен режим, тютюнопушене, консумация на алкохол и наркотични субстанции. Ако свалим килограми в младежките си години, потенциалът за отпусната кожа след отслабване е много по-малък. С напредването на възрастта възможността за пълно стягане постепенно намалява. 

Отпуснатата и увиснала кожа понякога може да доведе и до допълнителен дискомфорт като:

  • Протриване и обрив
  • Поява на дерматит и екзема
  • Рани при постоянно висене и дърпане на кожата
  • Инфекции поради затруднено почистване на кожните гънки
  • Неприятна миризма поради наличието на кожни гънки
  • Дискомфорт при движение, тичане, спорт и упражнения
  • Проблеми със самочувствието поради увисналата кожа
  • Ограничения при обличане и избор на удобни дрехи

За някои от тези симптоми може да помогнат компресионните дрехи, които да задържат отпуснатата кожа на едно място.

Как да се грижим за отпусната кожа след отслабване?

 

отпусната кожа след отслабване

 

Стягането на отпусната кожа след отслабване е възможен, но бавен процес. Затова е добре да знаем някои полезни техники за грижа за увисналата кожа, за да не изпитваме допълнителен дискомфорт:

  • Добра хигиена – трябва внимателно да мием цялото си тяло, като не пропускаме кожните гънки. Освен да вземаме редовен душ, е важно да подсушаваме добре тялото си.
  • Предотвратяване на протриване – дискомфортът по време на движение и спорт може да доведе до болезнено протриване. Хубаво е да нанасяме редовно кремове против протриване или вазелин върху засегнатите зони, за да предотвратим това да се случи.
  • Да обичаме себе си – ако отпуснатата кожа ни притеснява и е пречка за това да се чувстваме добре в тялото си, хубаво е да работим съзнателно към целта да заобичаме своето ново тяло. Въпреки че може да не харесваме увисналата кожа, тя е знак, че сме преминали през трудности и сме имали волята да загубим много килограми. Трябва да се съсредоточим върху възможностите и способностите на тялото си и всеки ден да се опитваме да го заобичаме.

 

Можем ли да стегнем обратно кожата?

Стягането на кожата е бавен процес, който невинаги дава завършени резултати. Най-сигурният начин да се отървем напълно от отпусналата кожа след отслабване са пластичните операции.

Има обаче някои методи, които могат да подобрят състоянието на кожата и да помогнат да се почувстваме по-добре:

  • Физическа активност – силовите тренировки развиват мускулите, които след това „запълват“ отпуснатата кожа.
  • Правилна диета – храните, богати на белтъчини, подпомагат растежа на мускулната тъкан, но и набавят някои нужни съединения на кожата, с чиято помощ тя да възвърне своята еластичност. Плодовете и зеленчуците осигуряват важни витамини и минерали, които кожата използва.
  • Хидратация – дехидратацията е враг на кожата. Добре хидратираното тяло се справя по-бързо с възстановяването, а кожата става по-гъвкава и по-бавно губи своята еластичност.
  • Допълнителен прием на колаген – както споменахме, една от причините за отпусната кожа след отслабване е загубата на еластичност в кожата поради понижените нива на колаген. Ако приемаме хранителни добавки с колаген, може да помогнем на кожата си да се възстанови по-бързо. Други полезни добавки за подобряване на състоянието на кожата са витамин Ц, витамин Е, витамин А, биотин и цинк. Ако не желаете да приемате хидролизиран колаген, може да повишите приема на костни бульони, за да си го набавите.

 

В пазарната мрежа може да се открият множество „стягащи кремове“, но няма научни доказателства, че те може да помогнат. Има и различни масажи и терапии, които разчитат на радиочестоти, инфрачервена светлина, лазер, ултразвук, засмукване и други техники, които се предлагат за подобряване на отпусната кожа след отслабване.

Преди да се впуснем в търсене на решение за увисналата кожа, трябва да достигнем желаното тегло и да сме сигурни, че можем да го поддържаме за по-дълго време. Чак след това е подходящо да се заемем със състоянието на кожата си.

Разлика между бременност и отслабване

 

отпусната кожа след отслабване

 

След раждане кожата се прибира и стяга значително по-бързо, отколкото след отслабване. Това се случва, тъй като кожата при наднормено тегло стои разпъната за много по-дълго време. Знаейки това, може да заключим, че колкото повече време сме били с наднормено тегло, толкова по-отпусната ще е кожата след отслабването. Не всички нови майки обаче успяват да стегнат напълно кожата на корема си, но това не е повод за притеснение и е нормална част от следродилния живот.

Освен това колкото повече килограма загубим, толкова повече отпускане на кожата може да очакваме.

Това обаче не бива да ни обезкуражава. Загубата на нежелани килограми на първо място трябва да е свързана с желанието да сме жизнени и здрави, да се наслаждаваме на движението и спорта и да живеем по-дълго. Кожата се нуждае поне от една година след достигането на финалното тегло, за да се стегне. Поради това бързите резултати са нереалистични и вероятно лъжливи, ако ни бъдат предложени.

Предотвратяване на отпусната кожа след отслабване

За да задържим кожата си здрава, но и за да не навредим на организма си, се препоръчва отслабването да става бавно и постепенно. За ефикасна и здравословна загуба на килограми не бива да сваляме повече от 5 кг месечно. Ако комбинираме диетата и упражненията с някои от методите за подобряване на състоянието на кожата, ще получим по-добри видими резултати в края на отслабването.

Докато отслабваме, е много важно да градим мускулна маса. Така ще сваляме килограмите по-ефикасно, ще забавим отпускането на кожата и ще осигурим здраво и жизнено тяло на своето бъдещо Аз. Редовната външна хидратация може да е част от цялостните грижи за кожата за предотвратяване на отпусната кожа след отслабване. Слънчевата защита също е един от начините да намалим риска от увисване на кожата.

 

Заключение

 

отпусната кожа след отслабване

 

Появата на отпусната кожа след отслабване е един от малкото на брой отрицателни ефекти на загубата на килограми. Това не бива да е причина да задържаме наднорменото си тегло, тъй като има някои домашни методи, които биха могли да помогнат за предотвратяването и премахването на увисналата кожа.

 

Защо се отпуска кожата след отслабване?

При прекомерно разтягане на колагеновите и еластинови влакна те се увреждат и кожата трудно се връща към предишното си състояние. Това разтягане се получава при поддържане на наднормено тегло за дълго време.

Как да се грижим за отпусната кожа след отслабване?

За да поддържаме кожата си здрава, трябва да имаме добра хигиена, да подсушаваме добре тялото си и да предотвратим протриването, което може да доведе до болка и дискомфорт.

Можем ли да стегнем обратно кожата?

Най-сигурният начин да се отървем напълно от отпусналата кожа след отслабване са пластичните операции. Домашни методи за подобряване на състоянието са увисналата кожа са редовна физическа активност, тренировки за мускулна маса, добра хидратация, пълноценно хранене, добра хидратация, подходящи хранителни добавки.

Как да предотвратим появата на отпусната кожа след отслабване?

За да задържим кожата си здрава, но и за да не навредим на организма си, се препоръчва отслабването да става бавно и постепенно. За ефикасна и здравословна загуба на килограми не бива да сваляме повече от 5 кг месечно. Заедно с това е хубаво да тренираме редовно и да предпазваме кожата си от слънчевите лъчи.

Категории: Здраве|Публикувана: 27.03.2024|

Източници

Няма източници

Сподели тази статия, избери платформа!

Блог

Рецепти

77b4e8bfbbc2c5326156c9a35bcebe95?s=96&d=mm&r=g

Радина Руменова завършва бакалавърска програма "Българска филология" и се запътва към света на рекламата. Професионалните ѝ интереси са в сферата на езикознанието, а любителските влечения се разделят между кулинарията, музиката, екологията и здравословния начин на живот.

Свързани публикации

Оставете коментар

Публикувана: 27 март 2024 в 09:51 | Категория: Здраве