Класическа свинска пача

Обновена: 14.03.2024|
Рецепта за свинска пача.

В студените зимни дни много хора обичат да приготвят пача. В България това желирано ястие, най-често от свинско месо, е особено обичано, но то се консумира и на много различни места по света.

Разбира се, има някои разлики в продуктите и техниките на приготвяне, но днес ще обърнем внимание на една класическа за родните ширини рецепта за свинска пача.

Уверяваме ви, че е много вкусна, а приготвянето й не е особено сложно. Един от най-големите позитиви на пачата е, че може да се консумира и от хора, спазващи кето диета или друг нисковъглехидратен режим.

 

Рецепта за пача

Изключително питателно и вкусно, това ястие е особено богато на колаген. Ако сте почитатели на желирания деликатес, имайте предвид, че той не просто гали небцето, а и влияе добре на здравето.

А сега нека разгледаме как да си го приготвим!

Време за приготвяне Порции Хранителна стойност в 1 порция
120 + 120 минути (за стягане) 6 0,5 г нетни въглехидрати, 157 калории, 13,85 протеин, 11 г мазнини

 

Необходими продукти:

  • 2 броя свински крачета
  • 1-2 броя свински уши
  • 200 г свинско месо от глава (ако не разполагате с такова, може и от друга част на животното)
  • сол и черен пипер на вкус
  • 3 скилидки чесън
  • 2-3 с. л. оцет

 

Приготвяне:

  1. Почистете много добре свинските крака и уши. Ако имат повече четина, се препоръчва да ги опърлите, след което трябва да се остържат с нож и да се измият щателно.
  2. Поставете всички парчета месо в голяма тенджера за варене и залейте с вода. Варете на котлона на умерен огън за поне два часа, докато месото започне да се отделя от костите. Задължително е да премахнете образувалата се при варенето пяна.
  3. После извадете късовете месо да се охлаждат, след което ги нарежете на малки парченца и ги поставете в голяма тава или в малки купички.
  4. Прецедете бульона и залейте с него парченцата месо. Счукайте чесъна и солта в хаванчето и добавете получената смес към бульона и мръвките, като разбъркате добре. Прибавете черния пипер и оцета към тях и приберете купичките/тавата в хладилника, за да може получената пача да се желира.
  5. Когато ястието стегне, е напълно готово за консумация.

 

Пача – защо и как да я консумираме?

 

Рецепта за свинска пача.

 

Както вече споменахме, това обичано от българите ястие изобилства от колаген. Той представлява белтък (протеин), присъстващ естествено както в човешкото тяло, така и в това на животните, има огромни ползи за нашия организъм.

Те са свързани най-вече със здравето на ставите и еластичността на кожата. С напредване на възрастта съществуващият в тялото колаген се разгражда и за организма става по-трудно да произвежда повече.

В резултат на това много хора се обръщат към колаген на прах или други видове колагенови добавки, а също и към хранителни продукти.

Тази вкусна пача съдържа много колаген, а придружена от вкусен хляб, достига своя гастрономичен връх.

Разбира се, много хора се опитват да ограничат белия хляб поради високото му съдържание на въглехидрати, но това не значи, че не може да потърсите здравословна алтернатива.

Комбинирайте апетитната желирана пача с вкусен нисковъглехидратен хляб, който лесно можете да си приготвите от нашата суха кето смес.

 

Още от здравословната ни кухня

 

Салам за мазане Ндуя.

 

Ако нашата рецепта за пача ви е харесала и сте сред многото любители на свинското месце, ви предлагаме да си приготвите и пикантен салам за мазане Ндуя (‘Nduja).

Той е типичен за италианския регион Калабрия и освен за мазане върху филийка, може да се добавя към различни топинги за пица и паста.

Така той им добавя пикантна нотка и още по-голяма дълбочина на вкуса, а добрата новина е, че също е подходящ за консумация при нисковъглехидратни режими.

Присъединете се и към здравословната ни и споделена кухня във фейсбук, където ще можете да споделяте вашите решения за режимни рецепти.

Разгледайте и нашите апетитни кето предложения в блога ни, както и в кулинарната ни поредица „Кето фантазии“.

Приятен апетит!

Източници

Няма източници

Сподели тази статия, избери платформа!

Блог

Рецепти

3074eef98144720f31c7a7be8ea79f57?s=96&d=mm&r=g

Мария Тенева е дипломиран журналист и филолог с дългогодишен опит. Има интереси в сферата на здравето, медицината и чуждите езици. Автор е на стотици статии и интервюта на здравна тематика.

Свързани публикации

Оставете коментар

Обновена: 14 март 2024 в 10:26 | Публикувана: 3 февруари 2023 в 11:15 | Категория: Кето рецепти, Основни ястия за кетогенен режим - Фор Лайф