Пробиотик е дума, която много често навлиза в речника ни около заболявания, свързани с антибиотици, но взимането на пробиотик за отслабване също е честа практика. Веднъж запознали се с пробиотиците, мнозина избират да ги включат в ежедневния си прием на хранителни добавки. Полезните им свойства са много, а оказва се – някои от тях, свързани с контролирането на килограми.

 

Пробиотик за отслабване: кое е общото между живите бактерии и теглото?

Накратко казано: здравето и баланса на стомашно-чревния тракт. Разбира се, това е много обширно понятие и е нужно да познаваме добре двата елемента в уравнението – организма си и това как функционират пробиотиците. 

Когато стомашно-чревният ни тракт работи правилно, почти не мислим за него: зъбите ни стриват храната, стомаха я смила и й прави начален разбор, а червата усвояват хранителните вещества и изхвърлят вредните. 

Звучи лесно, нали?

За да функционира тази система добре обаче, има хиляди зависимости. Сред тях е дали сдъвкваме храната както трябва, например. Освен това – дали стомашните сокове са в достатъчни количества. И на особено важно място, дали бактериите, които живеят в червата ни, са в баланс и могат да работят оптимално за обработката и разпределянето на веществата в системата. Именно там се случва магията на разграждането на продуктите и усвояването на полезните вещества. А ако това не може да се случи или пък системата е претоварена, то много често това обстоятелство е пречка пред отслабването ни.

Целта на пробиотиците е да поддържат баланса на полезните бактерии в червата ни. Оттам те могат да работят правилно и да ни осигуряват полезните вещества, като изхвърлят вредните – без да се разстройва стомаха. 

Пречки пред правилното храносмилане (и отслабването)

 

Балансиране на хормоните. Две жени, застанали една срещу друга с разлика в телесните мазнини. Пробиотик за отслабване.

 

Споменахме ги бегло, но тук ще им обърнем повече внимание. Всеки от тези фактори има малко или голямо влияние върху нашето храносмилане. 

Храненето винаги е на първо място – както относно правилната работа на организма, така и когато става дума за теглото ни. И тук ключовата дума е баланс – на хранителните вещества и видовете храни, които приемаме. Известен факт е, че повечето типове храна ни носят определен тип полезни витамини и минерали. Това не важи единствено за рафинираните продукти, които за съжаление много често попадат в менюто ни. Тук говорим за всички тези продукти и съставки на храните, които са преминали сериозна химическа и топлинна обработка преди да достигнат до нас. След тях полезни вещества са унищожени в много голяма степен, но за сметка на това организмът ни ги обработва значително по-трудно. Сред тях са бялата захар, бялото брашно, олиото и зехтин „pomace“ (рафиниран зехтин) например. И това са само малка част от този тип съставки.

А сега се замислете в колко от храните, които консумирате дневно, има една или повече от тези съставки и на какво подлагате организма си чрез тях? Рафинираните съставки, освен, че не носят ползи, доказано се разграждат по-трудно.

Кое още пречи на правилното хранене?

Към пречките за отслабването можем спокойно да добавим и неправилното хранене във всичките му форми:

  • бързото ядене „на крак“;
  • яденето на junk food;
  • залъгването на глада със сладко (което ни пристрастява);
  • неправилните режими;
  • недостатъчен прием на вода;

Добавяме към микса и липсата на движение и стресът – две много основни причини за това дори най-агресивните режими да нямат ефект. При съвкупност от всички или някои от тези фактори, последното, от което имаме нужда, е появата на дисбиоза. Дисбиозата е състояние, при което част от полезните бактерии в червата са редуцирани или почти напълно унищожени. Повече по темата можете да прочетете в статията Дисбиоза – какво знаем за нея и как да й противодействаме?

 

Как помага приемът на пробиотик за отслабване?

 

Артишок за отслабване. Пробиотик за отслабване. Липса на магнезий. Магнезий комплекс. Мултивитамини и минерали, ползи - млада жена, която изучава ползите от опаковката на витамини

 

Пробиотиците работят за баланса на организма ни и по-точно – влияят на полезните бактерии в него. Изследвания са установили, че при хората с наднормено тегло има определени видове микроорганизми, които са в по-големи количества, отколкото при хората с по-ниско телесно тегло. Проучванията продължават, но до момента извода е, че тези различни видове бактерии имат общо с това кои вещества тялото успява да разгради и кои – свиква да складира, а оттам – да влияе на теглото. В такива случаи определени видове пробиотици, на теория, ще помогнат в усилията да свалим излишните килограми.

В някои случаи нисковъглехидратните диети и тези, бедни на фибри, могат да понижат нивото на „добрите“ бактерии в червата. Затова е добре този тип диети да са добре балансирани с включен прием на пробиотици.

Освен това, проучвания потвърждават, че някои видове пробиотици имат способността да потискат усвояването на растителни мазнини – немалка помощ за организма при отслабване. Затова и смело можем да кажем, че има добавки от този тип, които да ни накарат да приемаме по-малко калории от обикновено.

 

Пробиотиците още:

  • карат тялото ни да освобождава специален хормон, който ни кара да усещаме ситост;
  • стимулират производството на веществата, от които зависи приема на мазнини;
  • намаляват риска от затлъстяване, възпаление и ленивост на червата.

Важно е да отбележим обаче нещо много важно. В последните години се забелязва тенденция много хора да прибягват до приема на пробиотик за отслабване. Това не винаги е ефективно обаче, защото те са съвкупност от различни видове живи микроорганизми. А всеки организъм е различен и бактериите в него са в крехък баланс.

Затова и преди да прибегнете до тези добавки, консултирайте се със специалист и никога не ги използвайте като заместител на балансираното хранене и самостоятелно средство за отслабване. Винаги обаче ги комбинирайте с активен начин на живот, разнообразно меню, съобразено с целите ви. И, разбира се: консумиране на повече чисти течности, с които тялото ви да бъде достатъчно хидратирано.

А чували ли сте за комплекса за чревно пречистване?

Пробиотиците помагат и при подут корем. Вижте как – в статията по темата.