Здравето на храносмилателната система е от голямо значение за доброто състояние на целия организъм и в тази връзка днес ще говорим за нуждата от чревния детокс

Най-важният орган в храносмилателната система е дебелото черво. Когато храната попадне в тялото, тя се усвоява най-вече в тънките черва, където се извличат витамините и минералите. След това храната се премества в дебелото черво. Дебелото черво извлича водата и бактериите и помага за разграждането на храната, която трябва да напусне тялото. Основната му функция е именно да „пречиства“, ето защо трябва да се грижим за него. Повече за дебелото черво и неговите функции можете да прочетете тук.

Редовното чревно прочистване носи редица ползи и превенция от някои заболявания. То е популярно алтернативно средство за защита, което премахва токсините, вредните вещества, като слуз и сухи изпражнения. Някои хора също използват чревния детокс, за да облекчат запека и нередовния стомах.

Има няколко начина за детокс на дебелото черво, при това естествено у дома. Можете да го направите бързо, евтино и безопасно, разбира се, с повишено внимание. И така да си спестите неприятните медицински процедури и усложнения.

Чревно пречистване чрез вода

Млада жена сред природата държи в ръка пластмасова бутилка и се интересува от рисковете за здравето.

Пиенето на много вода и изобщо доброто хидратиране на организма е чудесен начин за регулиране на храносмилането. Препоръчват се шест до осем чаши хладка вода на ден за оптимален ефект.

Можете също да опитате промивка със солена вода. Това се препоръчва особено за хора, които страдат от нередовен стомах и запек. Сутрин, преди хранене, смесете 2 ч. л. сол с хладка вода. Препоръчва се морска или хималайска сол. Повтаряйте това сутрин и вечер и скоро ще забравите за проблемите със стомаха. Този естествен детокс лесно и бързо ще прочисти застоялите токсични отпадъци от червата.

Подходяща храна

Определени видове храни също могат да помогнат за детокс на дебелото черво по естествен път. Повечето са с високо съдържание на вода. Включете ги в ежедневната си диета и веднага ще забележите резултатите, при това всички са съвместими с кето режима. Например добавете броколи или карфиол към вечерята си от крехко пилешко. Наблягайте на тъмните, листни зеленчуци като спанак, добавете им и малко сирене за вкус. Изследванията показват, че калцият и витамин D, и по-специално D3, помагат за намаляване на възпалението в дебелото черво и ограничават активността на някои химикали. Калцият и витамин D също се намират в повечето тъмни листни зеленчуци, както и в млечните продукти.

Малините пък винаги са вкусно допълнение към десерта от кисело мляко. Както виждате, разнообразието не е никак малко, а с малко повече фантазия ще изградите и още по-интересно меню, това беше само примерно, за да събудим интереса ви.

Трябва да обърнем и специално внимание на фибрите. Средно човек консумира около 13 г фибри на ден, но експертите твърдят, че хората трябва да поемат 25-35 г за оптимално здраве на дебелото черво. Те помагат за неговия детокс или прочистване, защото насърчават редовното движение на червата и безпроблемното преминаване на храната през храносмилателната система. Има два вида фибри – водоразтворими и неразтворими във вода. Разтворимите фибри абсорбират водата по време на храносмилането, увеличавайки размера на изпражненията. Повечето източници на такива фибри са съвместими с кето режима, докато неразтворимите не са. Можете да похапвате авокадо и къпини.

Сокове и смутита

Соковете са много подходящи за детокс на дебелото черво. Разбира се, за предпочитане е да са прясно изтискани у дома, не тези от магазина. Плодовите (от бери плодове) и зеленчукови сокове (като се съобразявате с подходящите за консумация видове) съдържат някои фибри и хранителни вещества, които благоприятстват храносмилането. Те са богати на витамин С, който също може да помогне за пречистване на дебелото черво.

Добра алтернатива могат да бъдат смутитата, тъй като те съдържат много повече фибри. Не е нужно обаче да се подлагате на диета на смутита и сокове, за да получите някаква полза. Просто опитайте да включите повече в ежедневието си, например сутрин.

Билков чай

Някои билкови чайове могат да подпомогнат храносмилателното здраве и детокса на дебелото черво. Слабителни билки като алое вера, корен от ружа и бряст могат да помогнат при запек. Други билки като джинджифил, чесън и лют червен пипер съдържат антимикробни фитохимикали. Смята се, че те потискат лошите бактерии. Поради тази причина те също могат да бъдат включени в чревния детокс.

Внимание! Пийте от тези чайове не повече от веднъж на ден. Използвайте ги умерено, в противен случай те могат да станат вредни.

Пробиотик

Млада жена яде здравословна храна с мюсли на дивана вкъщи.

Добавянето на подходящ пробиотик към диетата е друг начин за чревно пречистване, като същевременно подобрява цялостното здраве и по много други начини. Можете да си набавите нужното количество чрез добавка или чрез храни, източници на пробиотик.

Пробиотикът помага за увеличаването на „добрите“ бактерии в чревната флора. Те предотвратяват възпаленията и насърчават редовния стомах – два елемента на храносмилателното здраве, свързани с дебелото черво. Ябълковият оцет също се счита за пробиотик и може да се използва за пречистването на дебелото черво. Ензимите и киселините, които ябълковият оцет съдържа, потискат „лошите“ бактерии.

Комплекс за чревно пречистване

Най-лесният начин за детокс ще бъде чрез специалния комплекс за чревно пречистване. Нашият билков разтвор за пречистване на дебелото черво предлага естествено решение благодарение на своята комбинация от 11 естествени съставки, сред които – хуск, екстракт от корен от глухарче, екстракт от сладък корен на цитрусови растения, прах от карамфил, екстракт от чесън, екстракт от алое вера и др. Всяка съставка е внимателно подбрана, за да ви даде нужните резултати. Достатъчно е да приемате по 2 таблетки дневно по време на хранене. А защо не и да комбинирате с някой от методите, които споменахме? Всичко зависи от вас!

Накратко: За да се радвате на чревно здраве, добавете в диетата си фибри и сурови зеленчуци. Пийте много вода, за да останете хидратирани. Помислете за ежедневен прием на пробиотик, който ще създадете по-разнообразна бактериална среда в чревната флора. Не изглежда толкова трудно, нали? Хващайте се за работа, тогава!

Автор: Кристина Тонева

Препоръчани продукти