Пролетно отслабване: мисия възможна

Обновена: 11.03.2024|

Пролетно отслабване – задача, която повечето от нас сме поставили сред първите в списъка. Каквото и да правим, през зимните месеци напълняваме – с малко или много. Неизбежно е, на фона на всички празници – особено ако около нас има много именници.

Причините обаче са и биологични, и еволюционни. Тялото ни се старае да запази повече мазнини, за да може да съхранява повече от естествената ни топлина до настъпването на пролетта и затоплянето на времето.

Как обаче да влезем отново във форма и да контролираме отслабването през идващата пролет? Даваме ти няколко съвета за ефективно пролетно отслабване преди времето да се е затоплило напълно – и то така, че да не ни се налага да променяме съществено ежедневието си.

 

omega3 400
omega3 600

Нашите съвети за пролетно отслабване

 

omega3 400
omega3 600

Жена, която показва броколи и пържени картофи - изборът на правилната храна за добрия холестерол и отслабването

 

Пролетта е чудесно време да влезем във форма. И това може да се случи на първо място като установим коя е причината, която пречи на отслабването, но и като следваме някои правила.

 

Пресни и сезонни продукти

Нека не забравяме, че пролетта ще ни осигури пресни плодове и зеленчуци – и е важно да се възползваме от тях.

Заменете по-вредните и тежки храни в менюто си с продукти като спанак, броколи, маруля, зеле и още много зелени (и не само) зеленчуци. Те ще ви дадат повече витамини и минерали, от които отслабеният от зимата организъм има нужда, за да се справя с вирусите, които върлуват през пролетта. Освен това допълнително ще хидратират тялото ви.

 

Хидратиране на организма

В този ред на мисли – не забравяйте да хидратирате организма си. Вода и чай са най-подходящите за целта напитки, с които да замените газираните напитки и подсладените сокове. Тялото ви ще ви се отблагодари с по-бърз метаболизъм и по-малко натрупани мазнини! Един лек детокс с висока консумация на зелен чай е чудесен старт за пролетно отслабване.

 

Редовни тренировки вкъщи

А със затоплянето на времето през пролетта, започнете да се движите повече с редовни упражнения. В момент на пандемия, дългите разходки в парка можем да заменим с комплексни тренировки вкъщи. Йога, пилатес и стречинг за дамите са чудесна идея, с която да забързате метаболизма си.

За мъжете – всички тренировки в залата, лесно могат да бъдат подновени с упражнения в домашни условия. Нужни са ви тежести, постелка и малко въображение. Или пък се насладете на стрийминг платформите, в които ще откриете любими треньори, за чиито тренировки преди не ви е оставало време.

Движението ще подобри метаболизма и оросяването на цялото тяло, ще намали стреса и ще изгори немалко от мазнините. Абсолютно печеливша комбинация, нали?

 

Прясно приготвена храна, богата на витамини и минерали

Когато говорим за хранене, прекараното време вкъщи ни носи само позитиви. Не на „бързите закуски и сандвичи“, приготвени с неясни продукти и вредни мазнини!

Сега имате възможност да похапвате прясно приготвена храна, съобразена със сезонните зеленчуци. Много от тях има отрицателна калорийна стойност, което ще спомогне ефективното пролетно отслабване.

От месата – наблегнете на по-леките месни деликатеси и заложете повече на риба, черупчести и ракообразни морски дарове. Те ще набавят на организма важните Омега-3 мастни киселини и фосфор.

 

Защо пълнеем?

За да се справим успешно с поставеното ни като цел пролетно отслабване, е изключително важно да знаем защо сме достигнали до това по тялото ни да се „налепят“ излишни грамове или килограми. Понякога причините са биологични, а понякога – външни.

Преди всичко е от есенциална важност да знаем какъв е пътят, който храната преминава и защо част от нея успяваме да усвоим правилно, а част от нея – не.

Пътят на храната, която приемаме, започва от устната кухина, където я раздробяваме. Част от причините за напълняване може да започват оттук – ако ядете бързо и не раздробявате храната добре или ако преяждате. От това зависи колко бързо и добре ще може да я преработи стомахът, който е следващият пристан за продуктите, които приемаме.

Тук вече факторите стават значително повече – видът на храната, нейната големина, консистенция и състав. Известно е, че преработените, рафинирани или тежки храни се смилат далеч по-трудно, отколкото плодовете и зеленчуците, например.

Ако имаме намесен и алкохол, то така естествено се забавя метаболизмът и това съвсем ни отдалечава от ефективното пролетно отслабване. Впоследствие на чревната флора се пада ролята да доразгради всички остатъчни вещества и да придвижи излишните към отделителната система.

Самото напълняване представлява процес на натрупване на мазнини в тялото, които организмът ни не може да преработи.

Най-често пълнеем от следните храни:

  • Пържените храни – основно заради мазнината, която поемат при пържене и особено, ако ги похапваме навън. Проучвания твърдят, че редовната им консумация води до килограм и половина нагоре по скалата на кантара за година! Те са и съществена пречка при отслабването.
  • Чипс – подобно на пържените картофи, но с разликата, че той съдържа и много сол и мазнина. Освен това, той не засища, което ни кара да консумираме по-големи количества от него и така – да затрудняваме сериозно тялото си с обработката му.
  • Газирани и подсладени напитки – тук разковничето е в големите количества захар, които те съдържат.
  • Сладки изделия – бонбони, тестени изделия, бисквити – отново с високото си съдържание на рафинирана захар те представляват затруднение за стомаха ни.

 

Видове напълняване

жена с кантар, отслабването през пролетта

 

Освен горепосочените причини, които ще попречат на нашето пролетно отслабване, има още няколко фактора, които могат да ни затруднят в начинанието. На първо място сред тях е разбирането за това какъв вид е нашето напълняване.

Имате нервен стомах?

Това може да ви пречи при отслабването – особено за премахването на килограмите в областта на корема. Повечето хора с този проблем похапват значително количество сладки храни. За да се справите с проблема, ги заменете с натурален шоколад, домашни сладки изделия със стевия и/или бери плодове.

 

Продължителен стрес

Важно е да редуцирате и стреса в ежедневието си. През пролетта, когато времето се затопля и всичко цъфва, а птиците отново огласят природата с песните си, десетина минути сред природата могат да ви освободят от събралото се напрежение. Но когато сме в период на вирусна пандемия, красиво декорираната тереса е чудесно място за начало на деня. Така ще избегнете стреса в началото на деня. Именно той е една от основните предпоставки за неефективно пролетно отслабване.

Глутеново напълняване

Съществува и т.нар. глутеново напълняване. При него специалистите разграничават мазнини в областта на бедрата, вследствие на хормонален дисбаланс. Много често се случва на жените в менопауза. Желателно е, за да редуцирате негативния му ефект, да намалите алкохола и тютюнопушенето, както и да се движите повече.

Метаболитен дисбаланс

Той също може да бъде причина за това да срещате проблеми при отслабването. Тук мазнините също се трупат в областта на корема и причината се крие в недобра обмяна на веществата в организма.

Спрете напълно консумацията на алкохол и започнете да спортувате по 2-3 пъти в седмицата. Тук е желателно да се обърнете и към диетолог, който да може да определи точния за вас режим на отслабване, така че тялото ви да не страда и да бъдете тонизирани и енергични през пролетната сесия на отслабване.

Генетичната предразположеност

Сред по-сериозните и трудни за противодействие причини за напълняване е генетичната предразположеност.

Не подценявайте също така стреса, медикаментите и недоспиването като потенциални причини за това да не успявате да отслабвате и дори да трупате допълнителни килограми.

Категории: Kрасота и грижа за тялото|Публикувана: 30.03.2020|

Източници

Няма източници

Сподели тази статия, избери платформа!

Avatar of Васи Дюлгерова
Василка Дюлгерова е създател на съдържание в сферата на здравословното хранене, хранителни режими и физическата активност в различни възрасти. Тя е автор на стотици статии с огромна четаемост.

Блог

Рецепти

Свързани публикации

Оставете коментар

Обновена: 11 март 2024 в 13:46 | Публикувана: 30 март 2020 в 18:01 | Категория: Kрасота и грижа за тялото