За любителите на бързата, лесна и вкусна кухня сме приготвили една интересна рецепта. Разбира се, чували сте за сладките мъфини, любими на повечето дами от всякакви възрасти. Е, днес ще сготвим заедно нещо подобно, но… съвсем не със сладък вкус. Освен това е абсолютно подходящо за вашата кето диета (подробно за нея прочетете ТУК). Вече ви заинтригувахме какво ще бъде то?

 

Яйчени мъфини с гъби и броколи

Яйчените мъфини са чудесен избор, тъй като са много хранителни, наистина изключително лесни за приготвяне, но и подходящи за красиво сервиране. Ако очаквате гости или просто искате да блеснете пред приятели, те са точно за вас! Рецептата сме взели от джоба на шеф-кулинар, при когото си облизахме пръстите.

 

Няма да влизаме в повече предисловия, ето какво ни е нужно:

  • 6 яйца
  • една чаена чаша прясно мляко
  • 200 г гъби
  • половин връзка пресен кориандър или  магданоз
  • 2 ч. ч. настърган кашкавал
  • спанак или броколи – абсолютно по ваш вкус
  • 1 цяло авокадо
  • 2 с. л.  масло Гхи

Ястието, което ще приготвим, е за 2 порции, така че ако очаквате повече хора, пригответе по-голямо количество от съставките и запретвайте ръкави.

 

Изпълнение на рецептата за яйчени мъфини:

 

  1. Загрейте фурната на 180 градуса и поддържайте температурата докато не сте готови да поставите в нея формичките със сместа за мъфини.
  2. Почистете гъбите и ги нарежете на малки парченца. Отделете ги в отделна купа.
  3. Пригответе си формички за мъфини и ги намазнете добре, с предварително разтопеното масло Гхи. То ще придаде един по-нестандартен и интересен вкус на вашите солени мъфини.
  4. В смесителна купа разбийте яйцата и млякото добре. Овкусете ги със сол и черен пипер, може да добавите и малко кимион за мирис.
  5. Ако сте избрали да използвате спанак, измийте го добре и го накъсайте с ръце на парченца. Сложете ги за основа на формичката.
  6. В случай, че броколите са ви любим зеленчук – измийте ги добре и накъсайте на малки розички. С тях направете ос
  7. новата на мъфина. Подредете няколко розички, които да послужат за начало.
  8. Върху тях посипете парченца от гъбите, а най-отгоре разпределете листата от кориандър или магданоз.
  9. С готовата смес от яйцата и млякото залейте всяка формичка, като тя трябва да се напълни почти до края – малко под ръба нa формичката.
  10. Накрая поръсете всяка една с настъргания кашкавал и поставете мъфините да се изпекат. Проверете градусите на фурната – те не трябва да надхвърлят 180 градуса. Оставете мъфините за около 8-10 минутки. Ще познаете, че са готови, при тяхното надигане.
  11. Докато мъфините се пекат е ред да подготвите гарнитурата.
  12. Разрежете авокадото на две половини и отделете от него костилката. Нарежете всяка от страните на лентички и ги отделете от обелката.
  13. Подредете във всяка чиния по половин авокадо на лентички, а по желание гарнирайте със зелени листа. Готовите мъфини обърнете в отделна чиния и накрая ги подредете в тези са сервиране. Поднесете с лимон, за любителите на по-нестандартни вкусове.

Бонус към рецептата:

  • ако сте избрали да използвате броколи, вместо спанак, може да ги задушите с билки за едва няколко минутки, преди да ги сложите във формичките за мъфините. Така ще придобият по-наситен вкус.
  • хубавото на тази рецепта е, че тя може да си приготвя с почти всичко – домати, моркови, чушки или месни продукти. Експериментирайте със своите вкусове!
  • може да поднесете със зелена салата – така вечерята ще е напълно завършена.

Очакваме вашите кулинарни резултати. Изпратете ни снимка, а ние ще ви включим в нашия кулинарен конкурс! Скоро ще научите повече за него във facebook групата ни – forlife.bg.

Ако ви е харесала рецептата и желаете да научавате за други подобни здравословни рецепти се присъединете към нашата кухня ТУК! Ако желаете да разберете повече за кето диетата, посетете ТАЗИ страница.

Екипът на Фор Лайф!

[/fusion_woo_shortcodes