Както за много други есенциални хранителни вещества, и при приема на омега-3 много хора се питат дали рибено масло за отслабване е реален ефект, на който могат да разчитат. Богато на омега-3 мастни киселини, рибеното масло предлага редица ползи за здравето. А за неговите есенциални мастни киселини сме посветили страница с подробна информация в нашия блог.

Някои изследвания предполагат, че приемът на омега-3 от рибено масло може да помогне за по-лесното сваляне на килограми. Нека разгледаме настоящите доказателства и дали употребата на рибено масло за отслабване има ефект.

 

Рибеното масло може да намали глада и апетита

Приемът на омега-3 може да помогне по няколко начина за намаляване на теглото, един от които е намаляване на апетита и увеличаване чувството за ситост. Ефектът може да бъде особено полезен за хората, които спазват конкретни диети за отслабване, които понякога водят до повишено чувство на глад.

В едно проучване здрави хора, които са на диета за сваляне на килограми, били разделени на 2 групи. Едната приемала по-малко то 0,3 г омега-3 рибено масло, а другата – повече от 1,3 г на ден. Участниците в групата с по-висок прием на омега-3 констатирали, че се чувстват значително по-сити до 2 часа след хранене.

За съжаление, това изследване не е универсално и не важи за всички индивиди. Друго подобно проучване стига до обратните изводи – хората, които приемат рибено масло до 5 г на ден, споделят, че чувстват глад непосредствено след закуска.

Интересното е, че едно изследване установява как приемът на рибено масло за отслабване влияе на „хормона на глада“, грелин, в отделните случаи. При хора, които имат проблеми с теглото, нивата му се повишават, а при хора, които нямат такъв проблем, нивата на грелин намаляват.

Тези проучвания установяват, че е възможно ефектите от приема на омега-3 да варират в зависимост от нашето здравословно състояние и хранителен режим.

 

Приемът на омега-3 рибено масло за отслабване: връзката му с метаболизма

 

Рибено масло за отслабване. Триглицериди и рибено масло. Омега 3 отслабване.

 

Друг начин, по който приемът на омега-3 може да ни помогне, е чрез повишаване на метаболизма.

Нашият метаболизъм може да се измери чрез метаболитната скорост. Колкото по-висока е тя, толкова повече калории изгаряме и е по-лесно да отслабнем и да задържим килограмите. Можете да пресметнете метаболитната си скорост чрез формула, която ще намерите в статията ни, посветена на темата.

Едно малко проучване съобщава, че когато здрави и млади хора приемат по 6 г рибено масло на ден в продължение на 12 седмици, метаболизмът им се увеличава с около 3,8%.

В друго проучване здрави, възрастни жени, приемали 3 г рибено масло на ден в продължение на 12 седмици. Метаболизмът им се увеличил с около 14%, което е еквивалент на изгарянето на допълнителни 187 калории на ден.

При повечето от проучванията, отчитащи повишаване на метаболитната скорост, се наблюдава и увеличаване на мускулната маса. Мускулите изгарят повече калории, отколкото мазнините, като по този начин увеличаването им може да обясни и по-високата метаболитна скорост, наблюдавана при тези изследвания.

 

Омега-3 рибеното масло може да подобри резултатите от тренировки

Метаболитните ефекти на омега-3 може да не се ограничават само до увеличаване на калориите, които изгаряме всеки ден. Консумацията на рибено масло може да увеличи броя на калориите и количеството на мазнините, които изгаряме по време на тренировка. Изследователи смятат, че това се случва, защото рибеното масло може да ни помогне да преминем от използване на въглехидрати към мазнини като източник на гориво.

Едно проучване достига до извода, че жени, приемали по 3 г рибено масло на ден в продължение на  12 седмици, изгаряли 10% повече калории и 19-27% повече мазнини по време на тренировки.

 

Сваляне на сантиметри от талията с омега-3 рибено масло

Дори приемът на омега-3 рибено масло за отслабване да няма ефект при вас, все пак може да има резултат върху трупането на мускулна маса и изчистване от мазнините. Понякога теглото на кантара може да бъде подвеждащо. Може да се задържа, дори ако трупаме мускули и изгаряме мазнини. Ето защо някои хора, които се стремят към сваляне на килограми, проследяват отделно процента на телесните си мазнини, използвайки шивашки метър. Така по-обективно оценяват напредъка си, вместо да разчитат на кантара.

Приемът на омега-3 рибено масло може да не намали теглото по начина, по който сме искали. Но е много възможно да намали обиколката на талията и съотношението талия-бедра по ефективен начин.

 

Омега-3 рибено масло за отслабване и правилно хранене

 

Рибено масло за отслабване. Омега 3 отслабване.

 

Както знаете, сам по себе си, приемът на омега-3 няма да ви помогне да свалите нежеланите килограми. Добавянето на рибеното масло към здравословен и балансиран режим на хранене, обаче, може да повиши ефекта от усилията ви да постигнете желаната талия. Храни, риби и морски продукти, които можете да включвате в седмичното си меню и които са богати на омега-3, са:

  • Скумрия – 4,107 мг в порция от 100 г.
  • Сьомга – 4,123 мг
  • Масло от дроб на треска – 2,682 мг
  • Херинга – 946 мг
  • Стриди – 370 мг
  • Сардина – 2,205 мг
  • Аншоа – 951 мг
  • Хайвер – 1,086 мг
  • Ленено семе – 2,350 мг
  • Семена от чиа – 5,060 мг
  • Орехи – 2,570 мг
  • Соя – 1,241 мг

Ако си набавяте есенциални мастни киселини чрез хранителни добавки, следете за по-високи нива на ЕPA и DHA-мастните киселини – общ сбор минимум 300 мг. Капсулите с рибено масло са малки, изградени от мек гел и лесни за поглъщане, предпочитани от повечето хора. За какви жизненоважни процеси са полезни още омега-3 мастните киселини, можете да прочетете в страницата, посветена на темата, в нашия блог.  Междувременно – хапвайте риба и морски дарове по-често или си набавете качествена хранителна добавка с рибено масло. Съчетайте менюто с повече физически упражнения и ще усетите ефекта върху талията си по-бързо, отколкото се надявате.