Киселите краставички са сочни, хрупкави и много вкусни. Често ги използваме за приготвяне на зимни салати и в състава на сандвичи и бургери.

Приготвят се в солено-кисела саламура, която повишава съдържанието на натрий в готовия продукт. Те съдържат фибри, както и някои витамини и минерали.

Ферментиралите краставички могат да подобрят здравето на червата, увеличавайки броя на полезните бактерии в храносмилателната ни система.

 

 

Кето кисели краставички с копър

Ако се притеснявате за съдържанието на въглехидрати в бурканите кисели краставички, които се продават по магазините, можете да си направите сами у дома.

Ето нашето предложение за бърза рецепта за кето кисели краставички, които са готови за консумация само за една нощ.

Необходими продукти за 2 бурканчета:

  • 6 корнишона
  • 240 мл студена вода
  • 240 мл ябълков оцет
  • 1 с. л. сол
  • 1 с. л. копър

Начин на приготвяне:

  1. Измийте корнишоните, след което ги нарежете на тънки кръгчета и оставете настрана.
  2. За да приготвите саламурата за кето кисели краставички, смесете ябълковия оцет, водата и солта в тенджера. Загрейте на умерен огън, като разбърквате внимателно, докато солта се разтвори.
  3. След това свалете тенджерата от котлона и оставете саламурата да се охлади, преди да добавите копъра.
  4. Разпределете нарязаните корнишони в 2 големи буркана. Залейте ги с приготвената саламура.
  5. Охладете киселите краставички за една нощ и поднесете на следващия ден.
  6. Може да подправите киселите краставички с подправки и съставки по ваш вкус. Например, ако обичате да ви е по-пикантно, можете да добавите халапеньо или лют червен пипер на люспи към саламурата.

 

Съдържание на въглехидрати в киселите краставички

Кето диетата силно ограничава приема на плодове и някои зеленчуци с високо съдържание на въглехидрати. Суровите краставици са с много ниско съдържание на въглехидрати. Всъщност 100 грама съдържат само 2 грама въглехидрати, от които 1 грам са фибри и 1 грам са нетни въглехидрати.

Нетните въглехидрати се отнасят до броя въглехидрати в една порция храна, която тялото усвоява. Изчислява се чрез изваждане на фибрите и захарните алкохоли на храната от общите й въглехидрати (в грамове).

Въпреки това, в зависимост от вида кисели краставички и марката, процесът на мариноване може значително да увеличи броя на въглехидратите в крайния продукт – особено ако в саламурата се добави захар.

Например киселите краставички обикновено не се приготвят с добавяне на захар. Порция от 100 грама съдържа около 2–2,5 грама въглехидрати и 1 грам фибри или едва 1–1,5 грама чисти въглехидрати. От друга страна, сладките кисели краставички се приготвят със захар. По този начин те са склонни да бъдат с по-високо съдържание на въглехидрати.

Порция от 100 грама от различни видове нарязани кисели краставички осигурява следните количества нетни въглехидрати:

  • Подсладени: 39 г
  • Сладки: 20 г
  • С копър: 1,5 г
  • Кисели: 1 г

 

Можем ли да консумираме кисели краставички по време на кето диета?

Дали киселите краставички отговарят на кето диетата, зависи до голяма степен от начина, по който са приготвени и от това в какви количества ги консумираме.

Кето режимът обикновено позволява прием на максимум 20 до 50 грама въглехидрати на ден. Тъй като 100 грама нарязани, подсладени кисели краставички съдържат 20–32 грама чисти въглехидрати, тези видове могат да надвишат дневната ви доза въглехидрати само с една порция.

Като алтернатива, тези без добавена захар съдържат много по-малко въглехидрати. Като цяло опитайте се да се ограничите до кисели продукти с по-малко от 15 грама въглехидрати на 100 грама.

Това означава, че ще трябва да прочетете етикетите на бурканчетата с кисели краставички внимателно. Така ще можете да изберете видове, които не съдържат захар. Най-добре е да си ги приготвите сами у дома, защото ще знаете какво точно съдържат в състава си.

 

Съдържание на натрий и лектин в киселите краставички

Кето диетата повишава загубата на течности. Затова някои хора вярват, че увеличавайки приема на натрий от храни като кисели краставички, може да помогне за задържането на течности.

Високият прием на натрий обаче е свързан с отрицателни ефекти върху здравето, особено за сърцето.

Някои хора смятат, че киселите краставички не са подходящи за спазване на кето режим поради съдържанието на лектин в тях. Лектините са растителни протеини, които много хора избягват при спазване на кето диета поради твърдения, че възпрепятстват загубата на тегло. Тези твърдения обаче не са подкрепени от научни доказателства.

Въпреки това, ако решите да включите кисели краставички към кето режима на хранене, консумирайте ги в умерени количества.

Приготвянето на кисели краставички у дома е друг чудесен вариант, ако искате да следите отблизо приема на натрий и въглехидрати.

 

Още от здравословната ни кухня

 

Кисели краставички. Кето бургер с кюфте.

Пригответе си кето бургери с телешко кюфте и добавете кисели краставички за хрупкавост и приятен и наситен вкус.

 

Ако нашето предложение за кето кисели краставички ви е харесало, можете да разгледате още много подобни в секцията „Кето рецепти“ в нашия блог.

Присъединете се и към здравословната ни и споделена кухня във фейсбук.

Приятен апетит!