6 причини защо козе сиренето е полезно?

Обновена: 29.01.2024|

С изразителния си вкус и богато съдържание на хранителни вещества, сиренето заслужава своето място на всяка трапеза. За пореден път ще наблегнем на това, че то е сред най-полезните млечни продукти.

Днес обаче ще обърнем специално внимание на козе сиренето. Едно от основните му предимства е, че козе млякото се усвоява по различен начин от кравето и е хипоалергенна алтернатива за хората с непоносимост към лактоза. Но ползите не свършват дотук. В тази статия ще разгледаме защо козе сиренето е най-здравословният избор за вашето меню.

 

Хранителна стойност на козе сиренето

Хранителното съдържание на козе сиренето варира в зависимост от използвания метод на преработка. За щастие всички видове са богати на полезни вещества като здравословни мазнини, протеини, витамини и минерали.

Една порция (около 30 г) осигурява 6 г протеин, заедно с комбинация от калций, фосфор и мед – основните хранителни вещества, които помагат за здравето на костите. Освен това, козе сиренето има значително количество здравословни мазнини, включително мастни киселини. Те създават усещане за ситост и могат да помогнат за намаляване на теглото.

Да не забравяме да споменем и, че има значително по-малко калории от други видове сирене, включително краве. За да разберете какви ползи произлизат от всичко това, продължете да четете.

 

  1. Усвоява се по-лесно и бързо от краве сиренето

    Козе сирене Пастир, нарязано и поднесено със зехтин.

Както вече споменахме, козе сиренето се усвоява по различен начин от кравето. Ненапразно много хора, които преминават от продукти от краве мляко към продукти от козе установяват, че това влияе по-добре на храносмилателната им система.

Това е така, защото продуктите от козе мляко имат различна протеинова структура и са естествено по-ниски нива на лактоза. Около 70% от населението в света има проблеми с усвояването на лактозата. Това причинява симптоми като подуване на корема, болка, газове и диария.

Ето защо продуктите, направени от козе мляко, включително сирене, са по-добър избор за тези с непоносимост към лактоза. Трябва да се има предвид обаче, че по-меките сирена съдържат повече лактоза, отколкото твърдите, отлежали сирена, независимо от какво мляко се произвеждат.

Продуктите от козе мляко съдържат най-вече А2 казеин – вид протеин, за който е доказано, че е по-малко алергенен А1 казеин, който може да причини симптоми на чувствителност към мляко при някои хора и възпаление в червата.

 

  1. Добър източник е на пробиотик

В зависимост от вида козе сиренето може да съдържа голямо разнообразие от пробиотици. А както сме казвали неведнъж е доказано, че диетите, богати на пробиотик, насърчават храносмилателното здраве, намаляват възпалението и засилват имунитета.

Козе сиренето е чудесен източник на пробиотик поради високото си съдържание на мазнини и твърдата текстура, която осигурява защита на полезните бактерии. За да вземете най-добрите ползи от пробиотика, избирайте отлежали сирена, приготвени от непастьоризирано мляко.

 

  1. По-засищащо е от други видове сирене

Козето мляко съдържа уникален профил на мастни киселини, който е свързан с безброй ползи за здравето. Продуктите, приготвени от козе мляко, притежават противовъзпалителни свойства и дори могат да помогнат за намаляване на глада. Това се случва заради наличието на мастни киселини със средна верига, които се усвояват бързо, осигурявайки незабавен източник на енергия, което води до повишено чувство на ситост. А това е важен фактор, който може да помогне за намаляване на теглото.

 

  1. Осигурява витамини от група В, мед и фосфор

Наред с протеините и мазнините, козе сиренето осигурява също фосфор, мед, витамини от група B, най-вече витамин В6, както и малко желязо. Комбинацията от протеин, калций и желязо може да подпомогне формирането на костите и да помогне за усвояването на определени минерали.

Можете да си набавите около 10-20% от дневния прием на мед само чрез една порция козе сирене. Това е важно за поддържането на високи енергийни нива. Медта е и третият най-разпространен минерал в организма и играе роля в здравето на скелета, производството на хормони, хемоглобин и червени кръвни клетки.

Фосфорът е вторият най-изобилен елемент в човешкото тяло. Ползите от него включват подпомагане на метаболизма, синтезиране на основните макронутриенти от вашата диета (протеини, мазнини и въглехидрати) и контрол на мускулните контракции.

 

  1. Има по-малко наситени мазнини и холестерол

Козе сиренето е нискомаслена алтернатива на обикновеното краве сирене. Отново благодарение на късите и средни по верига мастни киселини, съдържа и по-малко холестерол.

Ако намалите нивата на холестерола в диетата си, ще намалите и шансовете за сърдечно-съдови заболявания и увреждане на черния дроб. Натрупването на холестерола се подкрепя от свободните радикали, причинявайки увреждане на тези жизненоважни органи.

Направете крачка към по-здравословния начин на живот като включите козе сиренето в менюто си.

 

  1. Има по-ниско съдържание на натрий

Препоръчителният прием на натрий за възрастни е средно 2300 мг на ден, но е по-добре да го ограничите до под 1500 мг. Излишъкът от натрий може да доведе до фатални състояния като хипертония, исхемична атака и бъбречна недостатъчност. От друга страна, недостигът на сол в диетата също е опасно състояние. Така че, трябва да намерите баланса. Като любител на сиренето, ще се зарадвате да разберете, че ще можете да го постигнете чрез козе сиренето. То съдържа само 118 мг натрий, докато пармезана има 5 пъти повече – 511 мг на порция.

За финал, ако включите козе сиренето в менюто си, ще имате не само питателна млечна храна, богата на витамини, минерали и полезни мазнини. Ще можете да се насладите и на здравословен продукт, който да включите в разнообразни сладки, солени и пикантни ястия. А най-хубавото е, че ще ги похапвате без угризения!

Категории: Хранене и видове храни|Публикувана: 28.10.2019|

Сподели тази статия, избери платформа!

Avatar of Кристина Тонева
Кристина Агнер е дългогодишен автор - има написани стотици статии в сферата на алтернативната медицина, биохакинг, здравословно хранене и диети. Продължава да впечатлява с умело перо и остър ум.

Блог

Рецепти

Свързани публикации

Един Коментар

  1. Радомир 24.10.2020 at 19:05 - Отговор

    Не знам за козето, но кравето сирене на Пастир е уникално!

Оставете коментар

Обновена: 29 януари 2024 в 00:00 | Публикувана: 28 октомври 2019 в 12:20 | Категория: Хранене и видове храни