Кето пица с авокадо

Обновена: 12.06.2024|
кето пица с авокадо

Пицата несъмнено е сред най-известните храни, която днес срещаме в толкова разнообразни и дори понякога причудливи вариации, като пица Хавай например. Днес ви предлагаме също една нетрадиционна, но определено вкусна рецепта за кето пица с авокадо.

 

Рецепта за кето пица с авокадо

Време за приготвяне Порции Хранителна стойност в 1 порция
40 минути 2 10 г нетни въглехидрати
730 калории

 

Необходими продукти

За блата:

  • половин глава броколи (~300 г)
  • 2 яйца
  • 60 г настърган кашкавал (може да използвате чедър, моцарела или друг вид сирене)
  • сол и черен пипер на вкус
stevio 400
kurk 600
stevio 400
kurk 600

 

За топинга на пицата:

 

Начин на приготвяне:

  1. Първо пригответе блата. Измийте, разделете броколите на цветчета и ги блендирайте.
  2. В голяма купа смесете пасираните броколи, яйцата, настъргания кашкавал, солта и черния пипер. Разбъркайте добре, докато сместа стане хомогенна.
  3. Разпределете сместа върху тава за печене, предварително покрита с хартия за печене.
  4. Изпечете блата в предварително загрята фурна на 180 градуса, докато стане златист.
  5. Разпределете нарязаните гъби, авокадото и настъргания кашкавал.
  6. Печете пицата, докато кашкавалът се разтопи и започне да се зачервява.
  7. Извадете пицата от фурната и поръсете със свежия магданоз.

 

Поднесете вашата кето пица с авокадо и се насладете на здравословно и вкусно ястие! Още здравословни кето ястия може да откриете в нашата поредица „Кето Фантазии“ и „Режимът 2: Еволюция“.

 

Ползите от консумацията на авокадо

 

кето пица с авокадо

Ето част от причините, поради които избрахме да си приготвим кето пица с авокадо:

  • Богатство от хранителни вещества. Авокадото е пълно с основни хранителни вещества, включително витамини, минерали и здравословни мазнини. То е богато на калий, витамин К, витамин Е, витамин С, витамин В6, фолат и фибри.
  • Подобрено храносмилане. Отличен източник е на диетични фибри, с около 13,5 грама на плод. Фибрите насърчават здравето на храносмилателната система, като поддържат редовността на червата и здрав микробиом.
  • Усвояване на хранителни вещества. Авокадото съдържа здравословни мазнини, които подобряват усвояването на мастноразтворимите витамини (A, D, E и K) и други хранителни вещества.
  • Регулиране на кръвната захар. Въпреки относително високото съдържание на мазнини, авокадото има нисък гликемичен индекс, което означава, че не предизвиква скокове в нивата на кръвната захар. Това го прави подходящо за хора с диабет или тези, които искат да контролират нивата си на кръвната захар.
  • Здраве на очите. Авокадото съдържа антиоксидантите лутеин и зеаксантин, които са от съществено значение за поддържането на здравето на очите. Тези хранителни вещества помагат за предпазване от свързана с възрастта макулна дегенерация и катаракта, като намаляват риска от загуба на зрение.
  • Управление на теглото. Въпреки своята калоричност, авокадото може да бъде полезно за управление на теглото. Комбинацията от здравословни мазнини, фибри и ниско съдържание на захар помага за насърчаване на ситостта, намалявайки общия прием на калории и предотвратявайки преяждането.
  • Противовъзпалителни свойства. Авокадото съдържа различни фитохимикали, включително полифеноли и флавоноиди, които притежават противовъзпалителни свойства. Редовната консумация на авокадо може да помогне за намаляване на възпалението в тялото, понижавайки риска от хронични заболявания като артрит и сърдечни заболявания.
  • Универсалност. То е невероятно гъвкаво и може да се включи в широка гама от ястия, от салати и сандвичи до смутита и десерти. Неговата кремообразна текстура и мек вкус го прави популярна съставка както в солени, така и в сладки рецепти.

 

 

Интересни факти за авокадото

Плод или зеленчук? Въпреки че много хора го класифицират като зеленчук, авокадото е плод, тъй като се развива от цветовете на авокадовото дърво.

Авокадовите дървета произхождат от Мексико преди около 10 000 г. пр. н. е. и са сред първите култивирани растения от мезоамерикански цивилизации. Ацтеките смятали авокадото за свещенно и го наричали „āhuacatl„.

Авокадото маже да се отглеждат през цялата година, поради което е достъпен в различни сезони. Има над 500 различни сорта авокадо, включително най-популярните Хас и Фуерте.

Дебелата кора на авокадото го предпазва от пестициди, което го прави един от най-малко замърсените плодове при конвенционално отглеждане.

Докато повечето плодове са с размерите на круша, има някои впечатляващо големи разновидности. Авокадото сорт Кона, отглеждано в Хавай, е един такъв пример с плодове, тежащи до няколко килограма.

Фестивали на авокадото се провеждат в различни части на света, отбелязвайки културното значение на плода и кулинарната му гъвкавост. Тези фестивали често включват ястия с авокадо, състезания по готвене и образователни дейности относно отглеждането на авокадото.

 

Още от здравословната ни кухня

 

Текс-мекс пиле. Кето пай с авокадо е готов за сервиране. Текс-мекс. Френски Пай.

Може да опитате още една рецепта с авокадо с този кето пай.

 

Ако нашето предложение за кето пица с авокадо ви е харесало, можете да разгледате още много подобни в секцията „Кето рецепти“ в нашия блог.

Присъединете се и към здравословната ни и споделена кухня във фейсбук. Приятен апетит!

Източници

Няма източници

Сподели тази статия, избери платформа!

Блог

Рецепти

2b052a39eddde1485e717e788333ecf6?s=96&d=mm&r=g

Калина Петкова притежава специализирани познания в сферата на медицината, фармацията и ботаниката. Има интереси в холистичните методи на лечение, аюрведа и билколечението.

Свързани публикации

Оставете коментар

Обновена: 12 юни 2024 в 16:24 | Публикувана: 27 май 2024 в 10:01 | Категория: Кето рецепти, Основни ястия за кетогенен режим - Фор Лайф