Цинкът се явява важен микроелемент за човека и неговите жизнени функции. Той участва в регулацията на обмяната на веществата – белтъци, мазнини и въглехидрати. Микроелементът влиза в състава на всички клетки в организма, участва в образуването на клетъчни медиатори, ензими и хормони. Това съединение отговаря за регенерацията на кожните клетки, косата и ноктите. Освен това допринася за по-доброто усвояване на някои витамини, като А и Е, стимулира мозъчната дейност, нормализира предаването на нервните импулси, стабилизира имунните процеси на организма и насърчава производството на антитела.

С какво е полезен цинкът за жените?

Приемът на цинк е много важен за женското тяло. Ако изпитвате постоянна умора, всичко ви дразни, състоянието ви е близко до депресивно, зрението ви се влошава, периодично имате настинки, кожата ви е станала суха и груба на пипане – най-вероятно това са симптоми за недостиг на цинк. За него ще ви подскаже и косата ви – косопадът е първият признак, както и чупливостта на косъма и неговата изтощеност.

Кожа

Приемът на цинк за красива и здрава кожа е широко известен факт. Цинкът участва в регенерацията на клетките, в липидния метаболизъм и влияе върху производството на себум от мастните жлези, като по този начин предотвратява образуването на акне, развитието на кожни заболявания, различни екземи и драскотини, възпалителни процеси, както и суха кожа. Той насърчава обновяването на клетките и бързото зарастване на рани. А здравето на кожата е много важно за всеки от нас, тъй като тя е бариерен механизъм при защита срещу чужди агенти.

Коса

Млада жена държи в ръка четка с окапала коса от есенен косопад.

Не по-малка роля играе цинкът за здравето и доброто състояние на косата. Той придава силен блясък на косата, стабилизира структурата на всеки косъм и влияе положително на растежа й. При дефицит на цинк се забелязва косопад, изтъняване и чупливост на косъма. Видимото косата е по-суха, лесно се накъсва при разресване и става по-малко устойчиви на топлинни въздействия. През лятото, слънчевите лъчи силно изсушават и разрушават състоянието на косъма, но високите нива на цинк в тялото могат до голяма степен да предотвратят този неприятен ефект от морските бани.

Нокти

Ролята на цинка за ноктите определя участието на този минерал в синтеза на клетъчни протеини, както и способността му да повишава усвояването на витамин А и Е от клетките. С липсата си нокътните плочи придобиват нездрав вид, стават по-чупливи и тънки. Следователно по външния си вид човек може да заподозре липсата на този минерал в организма.

Синтез на хормона на щастието

Цинкът участва активно в регулирането на мозъчната дейност, укрепвайки нервните влакна. Този микроелемент заема главна роля в синтеза на определени хормони и невронови медиатори. Един от които е серотонинът – хормонът на щастието, който ни осигурява отлично настроение и положителни емоции. Това от своя страна определя психологическия ни статус, намалява депресивните настроения и повишава устойчивостта ни на стрес. Затова се използват хранителни добавки с цинк за жени, тъй като тяхната природа е по-податлива на промени в настроението, увереността и емоционалното състояние.

Зрение

Достатъчното съдържание на цинк в организма ни осигурява добро зрение. Това се дължи на участието на микроелемента в метаболизма на нервните влакна, синтеза на невротрансмитери и нормалното функциониране на макулата. Цинкът поддържа зрителната острота, като осигурява профилактика на късогледството.

Участвайки в биохимичните реакции на ретината, цинкът помага за усвояването на витамин А, който е важен за нормалната функция на очите. А с неговия дефицит може да се развие катаракта и блефарит.

Имунитет

Цинкът е естествен имуномодулатор. Той регулира защитните сили на организма, тъй като допринася за производството на антитела и левкоцити в кръвта, а те поддържат имунитета стабилен. При липса на цинк в кръвта нивото на кортизол се повишава – хормон, който потиска имунната система и разрушава мускулните влакна. Оказва се, че не само витамин С може да пребори началните позиви на грипната настинка. Ако пиете цинк в комбинация с витамин С в студения сезон, можете да се предпазите от грип и вирусни инфекции много по-успешно. Според последни проучвания, цинкът може да ни вдигне на крака за 24 часа, преди да ни прикове леглото за идните няколко дни. Освен, че той е пръв помощник на имунната система, цинкът се бори с общото физическо неразположение и спомага бързото възстановяване на тялото.

Репродуктивна система

Pregnant woman in looking into bathroom mirror

При жените цинкът влияе на работата на репродуктивната система, което определя времето и пълноценността на половото съзряване и развитието на половите органи. При дефицит на този минерал в юношеска възраст периодът на пубертета закъснява, развива се дисфункция на яйчниците и матката. Особено важно е достатъчното му съдържание в тялото по време на бременност, най-вече през първото тримесечие, тъй като през този период се оформят половите органи на плода. Не на последно място, цинкът играе основна роля в хормоналния баланс на тялото.

Поради какви причини възниква недостигът на цинк?

– постоянни диети с ниско съдържание на протеини;

– употребата на витамин В6 в големи количества;

– нарушение на черния дроб и щитовидната жлеза;

– бременност и кърмене;

– прием на контрацептиви;

– стомашно-чревни заболявания;

– стрес.

Ние ви препоръчваме хранителната добавка Цинк на Nu U Nutrition – произведена във Великобритания със строг контрол. Една опаковка е достатъчна за едногодишен курс, който ще засили нивата на цинк в организма и ще попълни качествено депата на цинк в тялото.

Препоръчани продукти