Непрекъснато чуваме за чудодейни кремове и маски, които претендират че стягат, освежават, тонизират, почистват кожата и ни правят с няколко години по-млади. Но достатъчна ли е само външната грижа, за да имаме здрава и красива кожа? Истината всъщност се крие по-дълбоко и ние сами можем да подкопаваме усилията си за идеална кожа със собствените си вредни навици. В опити да дадем на кожата си най-добрата грижа, забравяме за няколко неща, които също не са маловажни. Ето кои всъщност са най-големите врагове на здравата и красива кожа:

Пушенето

Пушенето не е здравословно за целия организъм, включително и за кожата. При пушачите, тя е значително по-състарена. Средният пушач изглежда с около 1,5 години по-възрастен, отколкото всъщност е, и с течение на времето това се натрупва. Всяко вдишване на дима от цигарата осигурява на тялото определена доза въглероден оксид, която впоследствие измества кислорода в кожата. В същото време се намалява и кръвоснабдяването, което води до появата на бръчки и по-бледа кожа.

Друг фактор, който трябва да вземете предвид, е нуждата на пушача от повече витамин С. Абсорбцията на витамин С се намалява с тютюнопушенето, а витамин С помага за защита и възстановяване на уврежданията на кожата. В допълнение, повтарящите се изражения на лицето, които правите при пушене – като стискане на устните при вдишване и присвиване на очите също може да допринесе за появата на бръчки. Знаем, че е трудно да победите този вреден навик, но със сигурност дробовете, сърцето и кожата ти ще ви бъдат благодарни. Витамин C с висока концентрация може да разгледате тук.

Стресът

Жена, която е в паника и гризе своите нокти. Хубава кожа.

Ежедневният стрес може да направи кожата ви по-чувствителна и да предизвика акне и други проблеми с кожата. Той може да влоши и настоящи проблеми като псориазис, розацея и екзема, да причини копривна треска и други видове кожни обриви. Може да сте забелязали, че се обривате повече, когато сте стресирани? Това е така, защото стресът кара тялото ви да произвежда кортизол, който казва на жлезите да произвеждат повече себум, а мазната кожа е по-предразположена към кожни проблеми.

За да избегнете всичко това, вземете мерки за управление на стреса. Осигурете си достатъчно сън, задайте си разумни граници за работа, намалете мащаба на списъка си със задачи и намерете време за нещата, които ви харесват. Резултатите може да надминат очакванията ви.

Нездравословното хранене

Нездравословната диета, богата на високогликемичните храни предизвиква покачване на кръвната захар, задействайки приток на инсулин. Инсулинът стимулира произвеждащите себум хормони, наречени андрогени, които образуват пъпки. Ако имате акне, зарежете боклуците и можете да забележите подобрение на проблема след около шест седмици.

Наблегнете на риба, ядки и авокадо – тези здравословни мазнини осигуряват хранителни вещества за косата, кожата, ноктите и стабилния метаболизъм. Диета, богата на омега-3 мастни киселини и ниско съдържание на нездравословни мазнини и преработени храни, може да подмлади кожата. Здравословната диета може да ви помогне да изглеждате и да се чувствате по-добре. Яжте още много плодове, зеленчуци, пълнозърнести храни и полезни протеини. Пиенето на много вода също помага да поддържате кожата си хидратирана, здрава и красива.

Недоспиването

Млада красива жена, която е заспала в легло с бели чаршафи и има хубава кожа.

Вероятно сте забелязали разликата във външния вид на кожата си след тежка нощ? Изглежда по-бледа на цвят и състарена. Сънят е също толкова важен, колкото храненето или водата за организма. Когато тялото ви е лишено от него, със сигурност кожата ви ще е първата, която ще ви го покаже. По време на сън телата ни се отървават от мъртви клетки и се подготвят за детокс, което безспорно е най-ефективният начин за изхвърляне на токсините от кожата.

Лошият сън също влияе върху нивата на влагата в кожата, подобно на дехидратацията, той може да понижи pH на кожата, създавайки дисбаланс, което води до обриви, зачервяване и суха кожа. Нека не забравяме за тъмните кръгове под очите! Това е най-често срещаният и очевиден проблем с кожата, който може да се появи при недоспиване.

Слънцето

Един от най-важните начини да се наслаждавате на здрава и красива кожа за по-дълго е да я предпазите от слънцето. То е в основата за появяването на бръчки, старчески петна и други кожни проблеми. Най-добрият начин да предпазите кожата си от набръчкване, увисване и петна си остава слънцезащитния крем, SPF 30 минимум. Нанасяйте го щедро и на всеки два часа – или по-често, ако плувате или се изпотявате. Избягвайте слънцето между 10:00 и 16:00, когато слънчевите лъчи са най-силни и се обличайте подходящо.

Опитвайки се да се предпази от продължително излагане на слънце, кожата започва да произвежда меланин, пигмента, който потъмнява клетките и ни осигурява така мечтания тен през лятото. Но не прекалявайте с него! Всяка промяна на пигмента от UVA или UVB светлина може да причини преждевременно стареене. Излишно е да казваме, че в този случай солариумът е напълно противопоказен.

Неправилната грижа

Със сигурност може да дойде и момента, в който в стремежа си да полагате най-добрите грижи, да правите точно обратното. Да изберете грешните продукти, да прекалите с ексфолирането и овлажняването или пък с честотата на почистване. Бъдете внимателни. Използвайте добър скраб за лице пестеливо и правете почивки от по няколко дни, междувременно го заменете с добър овлажнител.

Повечето хора са склонни да използват измиващи средства, които отстраняват естествените масла от тялото и нарушават идеалното pH на кожата. Прекомерно измиване ще доведе до изсъхване и напукване на кожата, оставяйки я предразположена към инфекции и дори може да подчертае признаци на стареене, като малки бръчки и линии. Потърсете хидратиращи продукти, които нежно почистват, без да разрушават баланса на естествените масла.

Ние препоръчваме приема на витамин В7 за здрава и красива кожа. При нея биотинът действа регенериращо, но и на клетъчно ниво помага за синтеза на колаген. Така за по-дълго време се наслаждаваме на здрава, гладка и еластична кожа. В допълнение, ефектът на витамина стига и до мускулите под нея и така поддържа и тях здрави.

Автор: Кристина Тонева